Kétliteres szÃvómotor tette sportossá a Kadettet, a dél-afriaki piacra az európia GSi-nél is erÅ‘sebb verzió készült
A sportmodellek evolúciója nem csak több lóerÅ‘t, hanem nagyobb tömeget is hozott, Ãgy manapság egy hot hatch dinamikus mozgatásához minimum 200-300 lóerÅ‘ szükséges. Harminc éve még bÅ‘ 100 paripa elég menÅ‘nek számÃtott, de a mai extrák hiánya és a gyengébb karosszéria rögtön több száz kilós elÅ‘nyt jelent, ezért is érdekes összehasonlÃtani egy új forró ferdehátút egy klasszikus sportkompakttal.
A sportos Polo közel kétszer olyan erős, mint az első Golf GTi
[BANNER type="1"]
A Volkswagen kÃnálatában még mindig jut hely a GTi modelleknek, a Golf és az up! felpaprikázott verziója között foglal helyet a mérges Polo. A kisautó orrába a számos más modellben is használt 2 literes TSi-t épÃtik, ami 204 lóerÅ‘ leadására képes. A csak hétfokozatú DSG-vel kapható Polo GTi 6,5 másodperc alatt éri el a százat, ami kellemes, de nem hátborzongató érték. A klasszikus vonalat egy ritka és különleges Opel képviseli. A Kadett E GSi-bÅ‘l a dél-afrikai piac számára készült egy Superboss változat, a homologizációs modellbÅ‘l mindössze 500 példányt épÃtettek. A kétliteres négyhengerest 170 lóerÅ‘ig húzták, de a súly még mindig nem éri el az egy tonnát, egészen pontosan 976 kiló a gyári adat, Ãgy a Polo 310 kilóval nehezebb, de 34 lóerÅ‘vel erÅ‘sebb, nyomatékból 92 Nm a többlet.
[BANNER type="2"]
A verseny a Polo gyÅ‘zelmével ért véget, de nem tudott jelentÅ‘s elÅ‘nyre szert tenni. A pálya elsÅ‘ felén még az Opel vezetett néhány méterrel, csak ezután tudott fordÃtani a Volkswagen. Ha a súly-lóerÅ‘ arányt vizsgáljuk, akkor az Opel értéke a kedvezÅ‘bb, ám a villámgyorsan váltó DSG és a jóval több nyomaték végül a fiatal versenyzÅ‘ javára billentette a mérleget.
Majdnem elkapta a Polót a harminc éves, 170 lovas Kadett GSi Superboss