Az elektromos Quattroportéra még várni kell, addig a villanyhajtású Grecale SUV-vel és a hamarosan érkező szintén villany GranTurismóval lehet vigasztalódni
Ahogy szinte az összes gyártó, a Maserati is kizárólag a villanyautókban látja a jövÅ‘t, ennek megvalósÃtása viszont döcögÅ‘sen halad. A GranTurismo Folgore és a Grecale Folgore után a Quattroporte ugyanilyen elnevezésű verziójának premierjét is elhalasztották, illetve a négyajtós fejlesztése is szünetel. Az idei év egyik legnagyobb újdonsága a végre-valahára elkészült elektromos Grecale, a belépÅ‘modell a tervek szerint tavaly került volna piacra. A GranTurismo dugattyúk nélküli változata is idén érkezik, de a második negyedév elÅ‘tt nem érdemes kulcsátadásra számÃtani.
Tavaly április óta fut a GranTurismo második nemzedéke, a nyitott változat bemutatás még várat magára. A GranCabrio szintén háromliteres V6-ossal és elektromos hajtással készül
A Maserati hivatalos közleménye szerint nem szeretnének kompromisszumot kötni a teljesÃtmény terén, ami jelentheti azt is, hogy már a fejlesztés közben látszott, hogy az elvárt szÃnvonalat nem tudják hozni, vagy nem olyan áron, amennyiért meg is vennék az autót. Erre utal, hogy a cég a beszállÃtókat már második Ãzben kéri árcsökkentésre, ezúttal hat százalékos mérséklést szeretnének kicsikarni.
Jól fogy a Grecale, a 4,85 méter hosszú SUV a várakozásknak megfelelően nagyjából 40%-kal növelte a volument
Az elektromosÃtás egyben generációváltást is jelent, a 2013 óta készülÅ‘ hatodik generációs Quattroporte az év végével elbúcsúzott. Jelenleg a Ghibli az egyetlen szedán a kÃnálatban, de már nem sokáig lesz rendelhetÅ‘. A négyajtós már nem éri meg a villamosÃtást, az év végével utód nélkül befejezÅ‘dik a modell gyártása.
Ez érdekes, mert már a Zoute-ra is hoztak elektromos változatokat a Maserati standra (pl Gran Turismo Folgore https://egzostive.com/the-prado-zoute-is-still-the-most-breath-taking-car-show-in-europe/ ).
Viszont én sem látom az árlista kÃnálatában.