Ezen a képen könnyű megkülönböztetni a két ID.4-et (kép: Motor1.com)
Főleg a német prémiummárkák körében gyakori, hogy ugyanazon modelljüket többféle változatban dobják piacra. A BMW-nél például egyértelműen megkülönböztethető az alapcsomagos 3-as az M-pakettestől, főleg az első és hátsó lökhárító kinézetében. Nemrég az Audi lepte meg az autós közönséget az RS6-ossal, ami érdekes módon nem csak új lökhárítókat, hanem valamiért az A7-eséhez hasonló lámpákat is kapott, az A6-hoz képest így teljesen másként fest. Ezt az esetet leszámítva azonban ritka, hogy a BMW-nél említettnél nagyobb eltérés legyen egy adott modell kínálatában, azonban úgy tűnik, a Volkswagen most erre az útra lépett.
Hátul is szembetűnő a változás, de mindkét autón világít a VW embléma (kép: Motor1.com)
Legalábbis Kínában, ahol az ID.4 elektromos SUV kétféle változatban lesz elérhető: X és Crozz közül lehet választani. Utóbbi megegyezik a majd nálunk is kapható ID.4-gyel, az X viszont markáns változásokkal érkezik. Ha önmagában nem is, egymás mellé téve könnyű felfedezni az eltéréseket: elöl a lökhárító nagyobb légbeömlőt - khm, légbeömlőt utánzó fekete panelt kap, ami ráadásul össze is fut a rendszámtábla mögött. Ez talán még nem lenne radikális újítás, elvégre házon belül, a Golf esetében is változik a lökhárító a felszereltségi szinttől függően, az viszont elég ritka, hogy a fényszórók is különbözzenek. Márpedig az X egyedi LED-eket kap, a középen futó széles fénycsík egy hajszálnyival lejjebb kerül, illetve a két fő fényszóróba is benyúlik. Sőt, utóbbiakat sem hagyták változatlanul, a Golfon debütált stílusnak megfelelően a két végén kis csúcsokban végződnek.
Az ID.4 X hátsó lámpája X alakban világít (kép: Motor1.com)
Hátul is hasonló a helyzet, a lökhárítók eltérnek egymástól, és itt is különböző lámpákkal találkozunk. Míg a nálunk is ismerős ID.4 hátsó fénycsíkja közvetlenül a szélső lámpákban folytatódik, addig az X-ben ez lejjebb kerül, és megszakad a fő fényforrásokhoz érve. Utóbbiak a Crozz esetében "darabosabbak", míg az X esetében "X" alakban fénylenek. A Crozz egyébként a modell előfutáraként bemutatott koncepcióautó neve volt, nálunk csak ID.4 a sorozatgyártású verzió neve, Kínában viszont így különböztetik meg az X-től. Nem tudjuk, miért döntött úgy a Volkswagen, hogy ennyire megkülönbözteti egyik modelljének két variánsát, és hogy miért éppen csak Kínában, bár esélyes, hogy a SAIC-kal közös partnerségük eredménye az X változat. Új modellek bevezetésekor előfordul, hogy az autógyártó fókuszcsoportokkal teszteli az előzetes dizájnterveket - lehetséges, hogy a kínai közönség esetében mindkét változat pozitív fogadtatásban részesült, vagy hogy az egyik variáns kifejezetten az egyik vásárlói célcsoport tetszését nyerte el, míg a másik egy másikét, a gyártó pedig mindkét típusú vevőt szerette volna megnyerni - a nagyobb vásárlói bázisnak viszont kompenzálnia kell a különböző alkatrészek miatti magasabb költségeket, ám alighanem meg is teszi.
Belül nincs szembetűnő különbség (kép: Motor1.com)