Végre itt a friss, háromhengeres 3-as BMW

Apró módosításokkal és átdolgozott motorokkal jön a 3-as BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Morcosabb lett a kinézete, de a változásokat csak nagyítóval lehet észrevenni a megfiatalodott 3-ason. Motorjai erősebbek lettek.


Kezdjük a nehezebb résszel, az F30-a szériájú 3-as BMW 2011 őszén mutatkozott be, így karrierje felénél, azaz most kapott egy kis ráncfelvarrást. Nagy beavatkozásra nem volt szükség, de az újabb Mercedes C-osztály mellé és az idén megjelenő vadiúj Audi A4 ellenében valamit a BMW is ki kellett találjon. Kicsit talán ellustálkodták ezt a munkát, mert a régi és az új közötti különbséget még képpárok nézegetésével is csak alig lehet kiszúrni. Pedig átdolgozták, a lökhárítója megváltozott, de mivel minden kivitelváltozaté eltérő volt eddig is, így könnyű belecsúszni a helytelen általánosításba.
Hirdetés


Maradjunk a biztosnál, változtak a fényszórók, amelyek opcionálisan már teljes egészében ledesek is lehetnek. A hátsó lámpák rajzolta is megváltozott, és a kötényeken is észrevenni némi eltérést az eddigihez képest. Az idő előtt kiszivárgott képek tanúsága szerint van új szín a skálán, a metálkék árnyalat a 2-es Active Touererhez már elérhető volt. A beltérben is csak kevés változott: a klímapanel környéke, meg a légrostélyok díszítése az újdonság.

A motorok is megváltoztak. Az új belépő benzines azonos teljesítmény mellett - le sem kéne írnom, annyira magától értetődő, hogy kisebb fogyasztással - elvesztett egy hengert és 100 köbcentit, az eddigi 1.6-os négyhengeres helyett a 2-esből már ismert 1.5-ös négyhengeres hajtja a 316i-t. A 320i-nek 20 newtonméterrel nőtt a nyomatéka, és az is kisebb fogyasztást ígér. Az eddigi 328i-t a már 252 lóerős 330i váltja, de a név mögött maradt a 2,0 literes turbós benzines erősebb változata. A 335i eddig használt sorhatos 3,0 literese helyett az új motor változatlan lökettérfogat mellett 50 Nm és 20 lóerő pluszt tud; 326 lovas és 450 newtonméterrel tol.
A megújult BMW 3-as szedán műszaki adatai
VáltozatHengerszám / lökettérfogat (cm3)Teljesítmény (LE) / Nyomaték (Nm)Gyorsulás (s) / Végsebesség (km/h)Kombinált fogyasztás (l/100 km)
BMW 318i3/1.499136/2208,9/2105,1
BMW 320i4/1.998184/2907,2/2355,5
BMW 330i4/1.998252/3505,9/2506,1
BMW 340i6/2.998326/4505,2/2507,4
BMW 316d4/1.995116/27010,7/2053,9
BMW 318d4/1.995150/3208,6/2154
BMW 320d4/1.995190/4007,3/2354
BMW 320d EDE4/1.995163/4007,9/2303,9
BMW 325d4/1.995218/4506,8/2454,9
BMW 330d6/2.993258/5605,6/2504,9
BMW 335d xDrive6/2.993313/6304,8/2505,4
BMW 330e4/1.998252/4206,3/2252,1

A dízelek is erősödtek, a 318d 7, a 320d 6 lóerővel lett fickósabb, így már kerek 150 és 190 lóerőt teljesítenek. Teljesen új a 330e plug-in hibridváltozat, ami kétliteres benzinese mellett egy 80 kW teljesítményű villanymotorral összesen 252 lóerő rendszerteljesítményre képes. Tisztén elektromos hatótávja 35 kilométer. A váltók a legtöbb esetben hatfokozatú kézi egységek, de rendelhető, illetve az erősebb változatokhoz széria a nyolcfokozatú automata. A képeken nem látszik, de egy kicsit áthangolták a futóművet is. Változtattak a lengéscsillapítókon, és egy kicsit feszesebbre vették a csillapítást, ehhez kapcsolódóan a kormányzás sem a régi. Mindezt azért, hogy a vezethetőség terén továbbra is etalon maradhasson a 3-as.

A 3-as valószínűleg a következő generációjában is megmarad hátsókerékhajtású, de az xDrive összkerékhajtás egyre népszerűbb. Rendelhető a 320i, 330i, 340i, 318d, 320d, 330d változatokhoz, a 335d motort meg csak vele lehet kérni. Újdonság a 3-asban a színes head-up display, de a navigáció is frissült. Gyorsabb számolással és pontosabb célba vezetéssel büszkélkedhet, árában benne van, hogy a frissítéseit három éven át a gyár végzi. A parkolóautomatika már átlós irányban is segít, a fedélzeti wifi meg az elérhető leggyorsabb LTE rendszeren üzemel. A friss 3-as árairól és a szalonba kerülés dátumáról egyelőre még nincs információ.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?