FORD KUGA

FORD KUGA

(2008 - 2012)

Pozitív


Izgalmas megjelenés, erős turbómotorok, jó vezethetőség, gazdag felszereltség, létezik első- és összkerékhajtással is.

Negatív


Viszonylag magas vételár, hátul nem túl tágas utastér, csak kéttagú motorválaszték, komoly terepre alkalmatlan.

Méret, kényelem, kidolgozás

Magas vezetési pozíció, az ülés és a kormány is széles tartományban állítható. A műszerfal a C-Max-ból ismerős, de itt gombbal kell indítani a motort. Csak elöl igazán tágas, hátul kisebb mint a Focus. A 360 literes csomagér sem túl nagy, de bővíthető, és a padlója alá is pakolhatunk. Kevésbé praktikus a két részben nyitható csomagtérfedél. Felárért 230 V-os csatlakozót is vehetünk, de a rengeteg tárolórekesz alapáras.

Különleges felszereltség

A Kuga két felszereltséggel létezik, és az olcsóbb Trend is gazdagon felszerelt. A drágább Titaniumban már automata a klíma, a fényszóró és az ablaktörlő is, és tempomat meg alufelni is jár hozzá.

Ajánlott motor

A kétliteres dízel ereje bőven elég a lendületes autózáshoz, és még takarékos és halk is. Akinek kevés a 136 lóerő, vehet Volvo-eredetű öthengeres, 2,5 literes, 200 lóerős turbós benzinest, de csak összkerékhajtással és tetemes fogyasztással.

Fenntartási költség

Nagyon takarékos a dízel, pláne ha csak fronthajtású. A benzines viszont sokat fogyaszt, főleg automata váltóval. Elromlani valószínűleg ritkán fog, mert nagyrészt bevált Focus alkatrészekből áll.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt, széria a borulásgátló funkióval is rendelkező menetstabilizáló és a hat légzsák. Még az elgázolt gyalogosokkal is viszonylag kíméletes.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre