HONDA CIVIC

Futott kilométer: 235 000 km

Vegyes fogyasztás: liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Én csak a Japán rombolómnak hívom. Kicsi, fürge, fordulékony, elég tűzerővel izé...lóerővel rendelkezik. Ha kell és odalép neki az ember nem kérdez vissza, és egyenesen olyan mintha imádná ha ezt tennék vele. Még most, 17évesen is. Egy évesen vettük, ismerőstől 9000km-el. Azóta nálunk teljesít szolgálatot. Nem is akár hogy! Imádom vezetni, teljesen átszellemülök és jobb kedvem lesz ha be beleülök. Kezes bárány, amelyik imádja ha forgatják. Nem véletlenül nyit 4750es fordulatnál a power-szelep. Onnantól még jobb a hangja, még jobban húz, meg persze el is kezd fogyasztani :) A motor rendkívül jó konstrukció, 1,6literből már 1992ben kihozni 125 lovat szép teljesítmény! A DOHC vezérlésről nem is beszélve. A mai napig bőven kellően dinamikus és élvezhető vezetést biztosít. Persze ésszel és mértékkel. Az ülése is kényelmes, még hosszú távon is. Az autó alacsony építésű, így különösen kiszálláskor ez gondot okozhat de megszokható. Hátsó részen inkább lányok/nők vagy kisebb termetűek üljenek mert nem túl nagy a lábtér. De a 2+2es üléselrendezéstől azért messze jobb, ezt a kategóriát nem lehet rá használni. Este talán városon kívül gyöngék a tompított fényszórók, de akkoriban amikor vettük még ez nem tűnt hibának. A mai autók fénye mellett már kevés. Mint ahogy a mostani kocsikon már kétszer ekkora tükröket talál az ember... A lámpákat persze +%os izzókkal lehet javítani, de csodát egyik sem tesz. Talán a xenonra cserélés megoldaná a problémát de az legálisan elég macerás és sokba kerül, annyit már nem ér meg a dolog. Csodálkozom rajta, az autó a fent leírt egy-két esetet kivéve (de mindezt 17év alatt!) végig megbízhatóan működött és működik, egyszerűen nem is tudom, hogy tudtak ennyire megbízhatót alkotni Honda Szoicsíróék. Olaj és szűrőcserén kívül nem kellett mást költeni rá! Csak tankolni... Na az egy típushibája: A hátsó rohadó kerékív mellett a másik típushiba, hogy állandóan kifogy belőle a benzin :) Apropó benzin: Sajnos nem tudok fogyasztást, egyszerűen nem mérjük. Tizenéve még volt a családban aki foglalkozott ezzel, azóta szinte csak városban használjuk ott az átlagnál úgyis több. De szerintem olyan 9 liter körül lehet amúgy. Nyugdíjas módban hajtva ebből biztos lehetne faragni, majd aki akar az vezet úgy. Két gyerek is felnőtt ezen a kocsin, számunkra (talán sajnos?) ez az autó fogalma. Nem tudom, hogy ha lecseréljük lesz e valaha még egy ilyen törődést abszolút nem igénylő, megbízható autó. Sajnos sejtem a választ... Ezért nem is erőltetjük az autócserét, amíg a romboló teszi a dolgát. Az árát már bőven megszolgálta!

Használó

Születési éve: 1988

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet

Lakóhely: varos

Gyerekek száma: 2

Komfort, design

Utastér: megfelelo

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? furge

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? igen

Fogyasztás városban:

Fogyasztás országúton:

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás:

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: 1 alkalom , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Talán egy alkalom volt vele ami terven felüli volt (na nem mintha olyan sokat lett volna a szerelőnél amúgy is, sőt!) még néhány éves korában, valami elektromos baja volt, azt kellett orvosolni. Talán kapcsolótábla vagy mi. Több mint 10 éve volt, nem emlékszem már :(Lerobbanás oka: elektromos rendszerLeírás: Már nem emlékszem, de valami elektromos alkatrész adta be a kulcsot.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Nincs kiemelt meghibásodás.

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál:

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Egy időben sokszor azt csinálta az autó, hogy elindult de aztán egyből leállt a motor. Kis idő elteltével új indítás és vagy működött rendesen vagy nem. Ha beindult utána már leállításig teljesen jól működött. De volt, hogy alig tudtam beindítani a motort mert csak a 10. alkalomra indult be negyed óra szenvedés után, de volt hogy két hétig hibamentesen üzemelt! A szerelőknél legalábbis mindig. Több szerelőnél járt az autó, mindegyik mást mondott és persze mást ajánlott cserére. Mivel a probléma a szervizekben soha sem jött elő, így elismerem, hogy nem volt könnyű dolguk. A leggyanúsabb a gyújtáselosztó volt, de használtan is csak 80ezerért lehetett volna szerezni, újonnan 120ért. Mivel egyik szerelő sem vállalta a felelősséget így az az alkatrész nem lett kicserélve. Nagy nehezen sikerült találni egy szerelőt amelyik azt mondta, hogy kicseréli a gyújtáselosztót egy újra, használjuk utána 2 hétig az autót, és ha a probléma megszűnik csak akkor fizessük is ki. Kicserélte, de a probléma megmaradt. Ekkor kezdték ők is a fejüket vakarni, mire egy huszonéves szerelő srác azt mondta a szakinak, hogy van egy ötlete mi lehet a gond. És igaza is lett! Nem fogják elhinni! Az üzemanyag-szivattyú érintkezése nem stimmelt, hol kapott áramot, hol nem. 1500Ft-ért megforrasztották a csatlakozót és azóta is frankón működik. Hála az égnek nem költöttünk el vagy 200ezret gyújtáselosztóra, trafóra meg a franc tudja még mit meg nem vetettek volna velünk a szerelők feleslegesen...

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem