Álomautót tört áron – kupék tizenévesen
Piaci körkép: mennyibe kerülnek a kilencvenes évek végének kupéi?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem, nem törött, csak ma már relatíve olcsó. Akár egymillió forintért is meg lehet kapni a kilencvenes évek végének legmenőbb kétajtósait.
Ha a kedves olvasó a La Bouche ikonikus Be My Lover című számát tartja generációs slágerének, akkor most egy rakat olyan kocsi fog szembejönni, ami anno nagyon királynak számított. Az évek nagyon mennek, a szép emlékek meg összemosódnak. Mi most tartanánk egy kis múltidézést. Lesznek drágább és olcsóbb darabok, öregebbek és fiatalabbak is, a közös a kilencvenes évek hangulata. Ezúttal kupékat kerestünk nagyjából egymillió forintig és körülbelül 15 éves korig. Miért pont kupét? Mert a két ajtó és az utána öncélúan lezárt far egyszerűen szép. Legyen hosszú, legyen lejtős, ami nem praktikus, az egyben hordoz valami egzotikumot is, amiért lehet rá vágyni.
Reméljük, azért akinek az Eurodance világhódításának évei nem maradtak meg ennyire, az is talál a mosatni piaci körképünkben valami passzentos négykerekűt, ami kapcsán szívesen beszáll nyálat csorgatni. Úgy válogattunk, hogy legyen minden a nagy kényelmestől a pici sportosig és e kettő között is. Sőt, most a háromajtósokat sem hagytuk ki, ha van egyedi karakterük. Az igazi kupé ugyanis szigorúan véve kétajtós, fara hosszú, háta lépcsős, a csomagtérajtajával meg semmiképp nem nyílik fel a hátsó szélvédő. Mi most direkt nem voltunk ebben vonalasak, hogy még gazdagabb lehessen a felhozatal.
Használt kupék tizenévesen
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark | 1999 | 157 000 | 960 000 |
Audi TT 1.8 T | 2000 | 187 000 | 1 300 000 |
BMW 316 Ci | 1997 | 216 000 | 800 000 |
BMW 318 Ci | 2000 | 172 000 | 1 200 000 |
Citroen Xsara Coupé VTS | 1999 | 236 000 | 420 000 |
Fiat Coupé 2.0 16V Turbo | 1995 | 200 000 | 840 000 |
Ford Cougar 2.5 24V | 1999 | 217 000 | 790 000 |
Ford Puma 1.7 | 1998 | 135 000 | 790 000 |
Honda Prelude 2.0i | 1998 | 300 000 | 800 000 |
Hyundai Coupé 2.0 | 2001 | 98 000 | 900 000 |
Mazda MX-3 1.8 V6 | 1995 | 150 000 | 1 150 000 |
Mercedes-Benz CLK 320 | 1999 | 220 000 | 1 000 000 |
Opel Astra Coupé 1.8 16V | 2002 | 127 000 | 950 000 |
Opel Tigra 1.6 16V | 1996 | 146 000 | 469 000 |
Peugeot 406 2.0 | 2001 | 134 000 | 900 000 |
Renault Mégane Coupé 2.0 16V | 2000 | 163 000 | 690 000 |
Saab 9-3 2.0T | 1999 | 214 000 | 730 000 |
Smart Fortwo 0.6 | 2002 | 175 000 | 740 000 |
Toyota Celica 1.8 VVT-i | 2000 | 227 000 | 1 390 000 |
Volkswagen Beetle 2.0 | 1999 | 107 000 | 940 000 |
Volvo C70 2.4 T | 2000 | 260 000 | 1 050 000 |
A dörzsöltebb olvasók már biztos törik a fejüket, hogy milyen pénteki használtautó-teszthez készült ez a körkép, mintegy előjátéknak. Ahogy a youngtimer kupék után jött a kocka Volvo 780-as, most is egy svéd vasról olvashatnak pénteki tesztünkben, a Volvo C70-esről. Sőt, annak a múltkori körképnek a kapcsán talonban van még egy Lancia Kappa Coupé is, amiből kevesebb, mint 4000 készült így ritkább, mint például a vele egykorú Ferrari 355, amiből bő 11 ezer. Ha minden jól megy, hamarosan kipróbálhatjuk. Ennyit a kedvcsináló szpojlerezésről, most meg már tényleg nézzük meg, mit lehet találni ebben a műfajban ma a Használtautó.hu[/url] oldalain eladásra kínált több, mint 100 ezer használt kocsi közül.
Kezdjük valami nagyon egyedivel és profánnal; az Alfa Romeo GTV-vel. A Tipo 916, azaz az utolsó előtti Spider zárt kasztnis változata nem reformálta meg a sportkocsigyártást, de elsőkerekes kiszerelése ellenére annyira karakteres tudott lenni, hogy esetében is kialakult a fanatikusok kis köre. Szinte mindegy is, hogy megy, elég ránézni az ék alakú kasztnijára egyben, aztán persze részletiben is. Ha ez megvolt, jöhetnek a hurkás bőrülések és a tipikusan alfás csőműszerek. Ha ehhez az ember akár álló helyzetben kap egy kis V6 hangot is, garantált a szerelem. V6-osból igazán szépet az árban most nem találtunk, de egy 150 lóerős 2.0 TS is simán lehet az autórajongó barátja. És ha már a taljánokkal kezdtünk, akkor ne maradjon ki a Fiat Coupé sem. Hasonlóan szögletes vonalak, mégis egészen más karakter. A túraautósabb Fiatból is több az elérhető és épnek tűnő négyhengeres, pedig a 2.0 20V sorötöse az igazi, ugyanez turbóval meg már vadállat az elsőkerékhajtáshoz és a Tipo műszaki alapjaihoz.
Sokkal nyugodtabb karakterek is vannak a mezőnyben. Kupérajongók örök kedvence a Peugeot 406, ami eleve nem egy csúnya forma, de az olasz Pininfarina tervezte és gyártotta kupé a sorozat legszebbje. Ha lehet ilyet mondani, akkor a 3.0 V6 motor és az automataváltó az eszményi kombináció, de aki végül elviszi egymillió alatt éppen meghirdetett kétliterest automatával, az is lehet boldog új szerzeményével. Technikailag sokkal kifinomultabb a Honda Prelude. Akár a kétliteres alapváltozata is elég az igazi, jó értelemben vett japán precizitás illusztrálásához, de a 200 lovas 2.2 VTI összkerék-kormányzással egyenesen tökéletes ehhez. Ha viszont az olaszos, egyben franciás stílus és a japán mérnöki munka sem hat valakit meg, akkor egy gyárilag is 200 lóerős és 235 km/óra végsebességű és 7,3-at gyorsuló turbós Saab 9-3 lehet a megoldás. Nyers teljesítményből a svédeknél nem volt hiány.
Méretük miatt inkább csajos autóként tartották számon a maga idejében az Opel Tigrát és a Ford Pumát is. Ha figyeljük a forgalmat, ma is a legtöbben hölgyek ülnek volánjaik mögött. Pedig utóbbi az erősebb, 1.7-es 16 szelepes, változó szelepvezérlésű, 125 lóerős Zetec motorral már egészen potens kis sportkocsi. Futóműve is inkább csábít a rosszalkodásra, nem úgy a Volkswagen Beetle esetén, ami a retrós forma alatt igazából csak egy sima négyes Golf. Nem is igazi kupé, mégis ma is sokan szeretik. Pont úgy, ahogy a smartot is, amiből az elsők már elmúltak 17 évesek, így beférhetnek akár a félmilliós büdzsébe is.
Ha a prémiummárkák után vágyunk, akkor az Audi TT ikonikus első generációjának példányaiért túl kell lépjük az egymilliós határt. Ennyiért viszont a győri 1.8-asból nem az alap 150 lovasat, hanem a 180 lóerőset is ki lehet már fogni. A TT-hez képest a 3-as BMW és a Mercedes-Benz CLK a langyos állóvíz. Hogy miért? Napi járósnak is teljesen alkalmas, könnyen fenntartható, kiszámítható konstrukciók. BMW-ből ennyiért a régebbi E36-os széria tagjait érdemesebb nézegetni. Abból szebbek a későiek, mint az 1998-tól kínált, korai E46-osok (ennyiért). A 316 Ci nem lesz a belső sáv királya a 102 lóerejével, de ha jó karban van, a hangulatot azért hozza. A Mercedes kompresszoros négyhengereseitől szokás tartani, a V6-os CLK 320 meg azért már nem fogyaszt keveset. Épp ezért nem elég régi álmaink autóját ma megvenni, fenntartására is jobb előre félretenni, nehogy bármi kellemetlen meglepetés érjen.
Kár, hogy a Cougar 2,5 V6 kimaradt. nekem ilyen van, kifogástalanul brutális.
Kár volt a Cougart kihagyni, bár valóban kevés van itthon belőle. Nekem ilyen van már 8 éve és nagyon brutális.
Üdv. Páli Ottó
Gratulálok Hollósy Balázs nagyon jó cikk!
Az 1679 köbcentis Zetec-S VCT motor van a Pumákban, a Duratec későbbi széria a Sigma motorcsaládon belül.
Itt a baj nem kicsi… a Fordnak sosem volt talán 1.7-es motorja. Az 1.8, 125 ló, csak kár, hogy nem Zetec, mert az meg sosem volt változó szelepvezérlésű. Tehát 1.8, 125 ló, Duratec motor… háromból egy. Tényleg a Kiskegyednél garázdálkodhatott az elkövető…
Tényleg nem elírás, az az 1.8as bizony V6os!. A mazda akkor nagyon lendületben volt. Kár hogy pár év alatt falnak mentek…
Bocs nem mobile.hu hanem .de
Az Integra Type-R az VTEC motoros azzal nincs baj, de Prelude-be soha nem tettek V6-ot:) A képen Legend Coupe van. Amúgy a mobile.hu-n lehet kapni ITR-t csak nem ez az árkategória 2.5 millától indulnak a normálisabbak.
“V6-os Prelude kupé” és “VTEC Integra” ???? jól írtad “Lehet szomorkodni” érted, azért mert kirúgtak a kiskegyedtől, még nem kéne ide hülyeségeket irkálnod