HONDA CIVIC

(2000 - 2005)

Pozitív


Pazar vezetési élményt nyújt! Kategóriája legjobb térkihasználású, és egyik legtágasabb autója. Benzinmotorjai kifinomultak, és még környezetbarát hibrid is készült belőle. Megbízhatósága példaértékű.

Negatív


Sajnos az ár tükrözi az értéket, vagyis elég magas. Ez a széria nem a legdögösebb megjelenésű a Civic történetében, bár a háromajtós jól néz ki.

Méret, kényelem, kidolgozás

Utastere meglepően tágas, a padló sík, mivel még a váltókar is a műszerfalra költözött. A csomagtér is nagy, főleg az ötajtósban. Mindemellett még szép és egyedi is. Látszik, hogy sok energiát fektettek megtervezésébe, mert nagyon jól használható és praktikus.

Különleges felszereltség

A különböző szintek között nem nehéz meglelni az igazit. A Type-R esetén opcionális volt a klíma, bármilyen meglepő; érdemes ellenőrizni meglétét.

Ajánlott motor

Mindegyik nagyon jó, a benzinesek változó szelepvezérlésűek. Az 1.4-es elmegy, de érdemes 1,6, vagy kétliteres motorral venni. Utóbbiból kettő van, és persze ott van még az aszfaltszaggató Type-R is. A dízel 1.7 literes.

Fenntartási költség

Fogyasztása kedvező – persze ha időnként felengedjük a padlóról a gázt. De az alkatrészek nem olcsók, szerencsére nem kellenek sűrűn.

Biztonság

A mérnökök itt is jó munkát végeztek az Euro NCAP négy csillagot adott, és külön méltatta a gyalogosok védelmét.

Típustörténet

Modellváltás ötajtós (január), kupé (március) és háromajtós (augusztus) karosszériával. Motorok: 1.4i (90 LE), 1.6i (110 LE) és 1.7 (120 LE és 125 LE), 2.0 Type R (200 LE)

Új motor: 1.7d (100 LE)

Új motor: 1.3 IMA (83 LE) hibrid változat lépcsős hátú karosszériával

Modellváltás ötajtós karosszériával

Modellváltás lépcsős hátú karosszériával

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre