MAZDA 5 (2005 − 2015)

Dízeleknél eltömődhet a részecskeszűrő
A tolóajtó megszorulhat
Magas fogyasztású benzinmotor
Előfordulhatnak apróbb elektromos zavarok, pl. az ablakemelővel
Beázhatnak a fényszórók

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

3 fajta motor

116-151 LE

1798-1999 cm³

1 féle karosszériával

Dízel:

2 fajta motor

111-144 LE

1560-1998 cm³

1 féle karosszériával

Pozitív

Tágas utasterű, divatos megjelenésű, praktikus tolóajtóval szerelt egyterű. Kidolgozása alapos, jó futóműve élvezetes vezetést biztosít.

Negatív

A korai benzines példányoknál magas a fogyasztás.

Összértékelés

4,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Jó összeszereléssel, de kemény műanyagokból épült a műszerfal, és a műszálsas kárpitozás sem a legelőnyösebb. Az első oszlop nem zavaróan vastag, a kilátás jó, a vezetőülés és a kormány kellően tág határok között állítható. A helykínálat elegendő, sok a pakolóhely, a szélesre nyíló tolóajtón keresztül jól megközelíthető a második üléssor, illetve innen a harmadik. A Karakuri rendszer ötletes, a középső sor könnyedén akár kétszemélyessé varázsolható. Hét személlyel a fedélzeten is marad némi csomagtér, számszerűen 158 liter.

Különleges felszereltség

A tartalomra nem lehet panasz, de ahogy a japán gyártókra általában, úgy a Mazdára is jellemző a csomaghoz, vagy felszereléshez kötött opciós választék. Akadnak bosszantó apróságok, helyenként túl egyszerű megoldások, de ezekkel gond nélkül együtt lehet élni.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Bár a Mazda külön nevet is adott sportos filozófiájának (Zoom-Zoom), az 5-ös egyterű motorjai egyáltalán nem sportosak. A 2,0 literes benzinest pörgetni kell a tempós haladáshoz, az 1,6-os dízel kellően nyomatékos, de indulásnál azért érezni, hogy nehéz kasztnit kell mozgásba hoznia.

Vezethetőség, menetkomfort

A kormányzás precíz, a futómű igényes, mégsem kanyarvadásznak született az autó, gyorsabban vett íveken a hátulja ideges mozgásba kezd, amit a szériában adott menetstabilizáló próbál mihamarabb helyretenni. Jellegéhez mérten a Mazda5 autóúton, sztrádán van elemében, ahol a keményebb felfüggesztés miatti zötyögése sem érezhető annyira. Az első ülések kényelmesek, de a második és harmadik sor székeinek túlságosan alacsony a háttámlája és rövid az ülőlapja. További negatívum, hogy leghátul felnőtteknek szűkös a hely, egyedül a padlóból kihajtogatás mondható könnyed műveletnek.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Árát tekintve a középmezőny elejébe sorolható a Mazda5, nem a legolcsóbb típus, de jól tartja az árát. Már az alapmodell sem nélkülözi a legfontosabb tartozékokat, de az extrák nem rendelhetők külön, ha valamire vágyunk, akkor a magasabb (és drágább) komfortszint a megoldás. Az alkatrészek árai, a szervizek költségei nem a legkedvezőbbek, igaz, a hibastatisztikák szerint nincs különösebb gond a Mazda5 megbízhatóságával. A dízel kedvezően fogyaszt, 2,0 literes benzines városban, rövid etapos használattal torkos.

Biztonság

Biztonságból egyértelműen jelesre vizsgázik a típus, a japánoknál nem pénzkérdés az utasok védelme: már a CE alapváltozat teljes arzenált vonultat fel légzsákokból, és az elektronikus védelmi eszközökből.

MAZDA 5 (2005–)

Általános információk
Átlagos életkor
10 év
Átlag km
71.599 km
Adatlapok száma

Osztályzat (29 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
3,9 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (862)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1484)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • BMW (1762)
  • CADILLAC (11)
  • CHEVROLET (465)
  • CHRYSLER (234)
  • CITROEN (1556)
  • DACIA (257)
  • DAEWOO (752)
  • DAIHATSU (90)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2624)
  • FORD (3404)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1322)
  • HYUNDAI (441)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (58)
  • JEEP (51)
  • KIA (378)
  • LADA (569)
  • LANCIA (213)
  • LAND ROVER (98)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MAHINDRA (3)
  • MARUTI (42)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (902)
  • MERCEDES-BENZ (1185)
  • MG (8)
  • MINI (22)
  • MITSUBISHI (765)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (974)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5476)
  • PEUGEOT (2023)
  • POLSKI FIAT (101)
  • PORSCHE (40)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3196)
  • ROVER (292)
  • SAAB (194)
  • SEAT (1160)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2055)
  • SMART (76)
  • SSANGYONG (46)
  • SUBARU (161)
  • SUZUKI (3357)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2073)
  • TRABANT (183)
  • VOLKSWAGEN (3704)
  • VOLVO (745)
  • WARTBURG (134)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

MAZDA 5

(2005– )

29 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (4,0)
Véleményezze Ön is autóját!

MAZDA 5 (2005–) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYSZldmphcmF0X3RvbD0yMDA1JmV2amFyYXRfaWc9MjAxNw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYSZldmphcmF0X3RvbD0yMDA1JmV2amFyYXRfaWc9MjAxNw==

MAZDA 5 modelltörténet

  • 2004 : A Mazda3 bázisán, a Párizsi Autószalonon bemutatkozik a Premacy utód Mazda5.
  • 2008 : Korszerűbb motorok, apró módosítások a karosszérián.
  • 2010 : Genfben megjelenik a kívül-belül átrajzolt karosszéria, különleges hullám motívumokkal az oldalán.
  • 2011 : Új, 1,6 literes dízelmotor. Májustól a japán piacon a Nissan is forgalmazza a típust, Lafesta Highway Star néven.

MAZDA tesztek

Mazda5 2.0 TX teszt

Azért a benzines az igazi! - Mazda5 teszt

A dízelmotoros változat után azonnali váltásban érkezett hozzánk a Mazda5 hasonlóan gazdagon felszerelt, de 2.0 literes benzinmotorral szerelt TX kivitele.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Még több MAZDA teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.0 D 4x4 Sol

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.0...

Ár: 1.670.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

SAAB 9-3 2.0 S

SAAB 9-3 2.0 S

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 1999 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 3-AS SOROZAT 320d Touring

BMW 3-AS SOROZAT 320d...

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FIAT PUNTO 1.2 16V Sporting

FIAT PUNTO 1.2 16V Spo...

Ár: 299.999 Ft

Évjárat: 2003 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA A 1.2 Swing

OPEL CORSA A 1.2 Swing

Ár: 139.000 Ft

Évjárat: 1991 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD ESCORT 1.3 CL Alba

FORD ESCORT 1.3 CL Alba

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1998 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT GRANDE PUNTO 1.3 JTD Dynamic

FIAT GRANDE PUNTO 1.3...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2007 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX-C

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX-C

Ár: 189.000 Ft

Évjárat: 1996 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF V 1.6 Comfortline

VOLKSWAGEN GOLF V 1.6...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI Q7 3.0 TDI quattro DPF Tiptronic Euro6

AUDI Q7 3.0 TDI quattr...

Ár: 6.300.000 Ft

Évjárat: 2010 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó