NISSAN PRIMERA (2001 − 2008)

Dízeleknél gyakori olajszivárgás
Nem tartósak az üléskárpitok, kopnak, szakadnak
Gyenge pont az elektromos rendszer
Zörgő futómú, gyorsan elkopó hátsó szilentblokkok
Akadozó hátramenet a mechanikus sebességváltóban

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

4 fajta motor

90-151 LE

1596-1998 cm³

3 féle karosszériával

Dízel:

3 fajta motor

75-140 LE

1870-2184 cm³

3 féle karosszériával

Pozitív

Köszönhetően a különféle karosszériáknak és erőforrásoknak, nagyon széles választék. Az 1,6-os alapmotor is jó, a felszereltség japánosan gazdag.

Negatív

Sok mindenre oda kell figyelni, a futómű és a váltók mellett kritikus pont az elektromos hálózat, pl. gyertyazárlat miatt az autó mozgásképtelenné válhat.

Összértékelés

3,5

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

2002-es bemutatásakor a harmadik generációs Primera kifejezetten tágas belterűnek számított a középkategóriában, és manapság sincs miért szégyenkeznie e tekintetben. Ráadásul szimmetrikus kialakítású műszerfala, középre helyezett hagyományos műszerei és tálcás középkonzolja miatt még különlegesnek is számított. Sajnos sokak ízlésének túl különleges volt. Minőségben és anyaghasználatban hozta a stabil japán szintet. Nem véletlen, hogy a hagyományos négyajtós idő előtt eltűnt a kínálatból, a ferdehátú és a kombi sokkal jobban használhatók voltak (450 és 465 l-es csomagtér). A sajátos kialakítású középkonzol remekül kézreállt, tárolóhelyekből elég jutott (középkonzol alján fiók, keskeny ajtózsebek, váltó mögött két pohártartó). Mivel igen csapott hátú, a kombi alig tud csak többet az ötajtósnál.

Különleges felszereltség

Hozza a kötelező jellegű japánosan gazdag felszereltséget, de azért akadtak például klíma nélküli darabok. Viszont megjelent az akkoriban még különlegességnek számító tolatókamera. Azért egy Acentával már boldogan ellehetünk, nem valószínű hogy hiányérzetünk lesz majd.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Nyugodt szívvel rábízhatjuk magunkat az 1,6-os 109 lóerős belépő benzinesre, egyszerűen mert pont elég a futómű tudásához, és a Primera nyugis hangulatához, és mert 7-8 literből elmászkál. A 116 lóerős 1,8-as nem tud többet, a 140 lóerős kétliteres ritka és városban 11 körül kér. Akkor már inkább valamelyik Renault féle dCi. Főleg a jól ismert 1,9-es ajánlható, a 2,2-es problémásabb.

Vezethetőség, menetkomfort

Folytatták az előd hagyományait (amelynek futóművét még a Nürburgringen köszörülték), és egy egész feszes hangolással látták el a családi középjapánt, csak sajnos ez ismét csak nem találkozott a közízléssel, mivel városban zavaróan keményen dolgozott, ráadásul a többi kezelőszerv, mint például az érzéketlen kormányzás és nem túl pontos váltó, nem támogatták a sportos lelkületet. Sajnos a feszes futóműhangoláshoz nem társult okosan beállított csillapítás és kiváló úthiba-elnyelőképesség, így itt átlagon alul teljesített a Primera. Ülései sem túl kényelmesek hosszú távon, a tipikus japán betegség, az rövid ülőlap sújtja.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Mivel sohasem számított igazán népszerű típusnak, így használtként konkurenseinél olcsóbban megkapható, ami végülis egyfajta titkos tippé teszi, mert így ár-érték aránya akár igen kiváló is lehet. Persze, mindennek eladáskor isszuk meg a levét... Nem is annyira alkatrészárai, vagy szervizköltségei miatt számít vállalható fenntartású költségűnek, hanem mert jó japán hagyományoknak megfelelően megbízható, bár tény, nem kimagaslóan, hiszen megvannak a maga jellegzetes bajai, de stabilan összerakott, tartós szerkezetű.

Biztonság

Mivel még tízéves konstrukció sincs, így a négycsillagos Euro NCAP eredmény a minimum elvárható. Törekedjünk ESP-vel szerelt modellre, a négy légzsák/ABS azért széria volt.

NISSAN PRIMERA (1990-2017)

Általános információk
Átlagos életkor
19 év
Átlag km
181.708 km
Adatlapok száma

Osztályzat (172 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
3,3 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (862)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1483)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • BMW (1762)
  • CADILLAC (11)
  • CHEVROLET (464)
  • CHRYSLER (234)
  • CITROEN (1552)
  • DACIA (257)
  • DAEWOO (751)
  • DAIHATSU (90)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2620)
  • FORD (3399)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1319)
  • HYUNDAI (441)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (58)
  • JEEP (51)
  • KIA (378)
  • LADA (569)
  • LANCIA (212)
  • LAND ROVER (97)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MAHINDRA (3)
  • MARUTI (42)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (901)
  • MERCEDES-BENZ (1185)
  • MG (8)
  • MINI (22)
  • MITSUBISHI (765)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (971)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5470)
  • PEUGEOT (2021)
  • POLSKI FIAT (101)
  • PORSCHE (40)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3195)
  • ROVER (291)
  • SAAB (193)
  • SEAT (1160)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2053)
  • SMART (75)
  • SSANGYONG (46)
  • SUBARU (161)
  • SUZUKI (3357)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2071)
  • TRABANT (183)
  • VOLKSWAGEN (3700)
  • VOLVO (745)
  • WARTBURG (134)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

NISSAN PRIMERA

(1990-2017 )

172 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

NISSAN PRIMERA (1990-2017) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4mZXZqYXJhdF90b2w9MTk5MCZldmphcmF0X2lnPTIwMDc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4mZXZqYXJhdF90b2w9MTk5MCZldmphcmF0X2lnPTIwMDc=

NISSAN PRIMERA modelltörténet

  • 2002 Bemutatkozik az új Primera három karosszériával. Motorok: 1.6 (109 LE), 1.8 (116 LE), 2.0 (140 LE), 2.2 Di (126 LE)
  • 2003 Új motorok: 1.9 dCi (120 LE), 2.0 dCi (139 LE), a 2.2 Di-t törlik
  • 2005 Leállnak a dízelmotorok gyártásával
  • 2007 Leállnak a Primera gyártásával

NISSAN tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T teszt

Alapmotort bele! Nissan Qashqai teszt Videó

A Qashqai második generációja is városálló, sőt igazi mindenes. Az alap 1.2-es közepes felszereltséggel 6,6 millió forintért jó ajánlat.


Nissan 370Z GT Edition teszt

Táskában hagyott fegyver - Nissan 370Z GT Edition teszt

Egyedi felnikkel felszerelve, különleges GT Edition kivitelben járt nálunk a Nissan morgós V6-ossal hajtott fegyvere. Csak nem volt módunk elsütni.


Nissan NV200 Combi 1.5 dCi Tekna teszt

Taxinak pompás, családnak sem rossz - Nissan NV200 Combi teszt

Hét üléssel, dízelmotorral, csúcskivitelben járt nálunk New York új taxija, a Nissan NV200.


Még több NISSAN teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN BERLINGO 1.6 HDI

CITROEN BERLINGO 1.6 HDI

Ár: 1.297.000 Ft

Évjárat: 2007 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

SEAT IBIZA 1.4 MAGYARORSZÁGI. VEZETETT

SEAT IBIZA 1.4 MAGYARO...

Ár: 997.000 Ft

Évjárat: 2005 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA COROLLA 1.4

TOYOTA COROLLA 1.4

Ár: 417.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

NISSAN MICRA 1.0 MAGYARORSZÁGI

NISSAN MICRA 1.0 MAGYA...

Ár: 847.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A 140 CLSSIC

MERCEDES-BENZ A 140 CL...

Ár: 577.000 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA Combi 1.8 T FSI Elegance MAGYARORSZÁGI

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 3.147.000 Ft

Évjárat: 2011 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.3 GC AC GÁZ ÜZEMMÓD

SUZUKI SWIFT 1.3 GC AC...

Ár: 357.000 Ft

Évjárat: 2001 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA YARIS 1.4 D-4D Terra Plus

TOYOTA YARIS 1.4 D-4D...

Ár: 730.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 2.5 V6 24V Q-System Megkímélt automata váltós

ALFA ROMEO 156 2.5 V6...

Ár: 495.000 Ft

Évjárat: 2000 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A 180 CDI. utomt. 1 tulj

MERCEDES-BENZ A 180 CD...

Ár: 5.387.600 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó