PEUGEOT 5008

(2009 - 2016)

Pozitív


Divatos megjelenésű karosszéria, sok üvegfelülettel, világos utastérrel. Variálható belső, adott esetben plusz ülésekkel hat- vagy hétszemélyessé alakítható. Takarékos, nyomatékos dízelmotorok, remek 1,6-os benzines turbómotor, szerethető karakterrel.

Negatív


Benzines szívómotorral lomha viselkedés. Jó úttartás, de a feszes futómű a hétköznapi használatban rázós, zötyögős, a menetkomfort csorbát szenved. Általánosan jó kidolgozás, de a műanyagok - főleg az ajtóburkolatok - néha zörögnek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Az első sorban minden irányban bőséges a férőhely, középen három személlyel már összeérhetnek a vállak, maguk az ülések is keskenyek. A csomagtartóban elhelyezett pótszék felnőttek esetén szükségmegoldás. Az üvegtető hasznos opció. Hátsó tolóajtókkal praktikusabb lehetne. Az apró holmiknak bőven akad helyük, nem hiányoznak a felhajtható asztalkák, a kesztyűtartó hűthető - ideális utazóautó. Az utastér variálása, az ülések hajtogatása nem bonyolult. A műszerfal nincs gombokkal túlzsúfolva, az autó kezelése nem igényel különösebb megszokást.

Különleges felszereltség

A Peugeot minőségjavulása az 5008 vezetőközpontú fedélzetén is érezhető. Jó minőségűek az anyagok, és a korábbinál sokkal precízebb az összeszerelés. Már az alapváltozat is tartalmazza a legfontosabb kényelmi eszközöket, többek között minden változat légkondicionált.

Ajánlott motor

A hangsúly a dízeleken van (1.6 és 2.0 HDi), amelyekhez motorfüggően kétféle automataváltó is rendelhető. A szívó benzines 1.6 VTi nem fickándozik a 120 lóerejével, ellenben a turbós THP az egész kínálat titkos favoritja - az egyetlen hátránya, hogy a városi fogyasztása nem tud lépést tartani a dízelekkel.

Fenntartási költség

A dízelek kedvező fogyasztása nem garancia a spórolásra, mert a vételnél drágábbak, és adott esetben, átlagos futásteljesítmény mellett akár évekig is eltarthat a pluszköltség elolvadása. Amíg az autó garanciális, a márkaszervizek látogatása kötelező, és a ceruza nem ír vékonyan.

Biztonság

Az Euro NCAP teszten járt az 5 csillag. Mindegyik autóban van ABS, ESP és kipörgésgátló, továbbá széria az összes légzsák. Hasznos extra a követési távolságra figyelmeztető rendszer, amely megóvhat a ráfutásos balesetektől.

Típustörténet

Bemutatkozik a Peugeot 5008, két benzin-, és két dízelmotorral

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre