Megjött a 100 ezer forintos csekk

Súlyos bírság piroson áthajtásért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindent meg kell tenni a balesetek elkerüléséért, a KRESZ szabályai azonban ilyen esetben sem hághatók át, a piroson áthajtásért például súlyos 100 ezer forintos bírság jár.

Gábor első kétségbe esésében írt nekünk: „Ma reggel 11 órakor nem kis meglepődésemre a postás hozott egy borítékot, amiben egy 100 000 forintos csekket találtam. Nem értem, hogy lehet ez,mikor mindig nagyon odafigyelek mindenre,és sokszor sárgánál is hajlamos vagyok nagyot fékezni. A 'bakit' Budapesten követtem el, ehhez képest Szombathelyről postázták a levelet. Bementem a kerületi rendőrségre,ahol közölték velem, hogy Szombathelyre kell menjek fellebbezni, illetve ott kérhetek enyhítést, részletfizetést. Mivel még sosem büntettek, elvileg van esélyem egy kis engedményre,de semmiben sem vagyok biztos. Régen harmincezer volt egy piroson áthajtás, nem értem, ki találta ki, hogy most 100 000 legyen,de köszönöm szépen neki! Szerintem ez szimpla pénzbehajtás!
Ennek a kis „ajándékcsomagnak” köszönhetően most rettegve vezethetek, mivel sosem tudhatom mikor fognak piros lámpával lefényképezni. Szándékos akciózás biztos, hogy nem volt, természetesen videót nem tudnak mutatni. Az eset valószínűleg, úgy történt, hogy egy nagy S kanyart tartalmazó úton mentem mintegy 30 km/órás tempóval, és a lámpa sárga jelzését látva már nem nyomtam satuféket, mert akkor hátulról szállnak belénk. Gondolom készült egy felvétel,és az 5 darab képkockát szándékosan úgy vágták ki, hogy már pirosat jelezzen. Több ember (akik vezetnek 30-35-40 éve) véleménye, hogy ebben biztosan van huncutság. Tehát mondhatom: megszívattak!
Legközelebb a sárgánál is nagyot fogok fékezni, inkább törjön össze az autóm, talán az még mindig olcsóbb, mint 100ezer forintos csekk.”

Szívatásnak tekinthető sajnos az eset, ám a KRESZ nem mérlegel, aki nem tesz eleget a „forgalomirányító fényjelző készülék előtti megállási kötelezettségnek”, az az idén július 1-től változott bírságok sorából fixen 100 ezer forintos büntetésre és nem kevesebb, mint 8 büntetőpontra számíthat, azaz rajtakapás esetén akár egy utoléréses baleset elkerülését szolgáló piroson átcsúszás is ugyanolyan szankciót érdemel, mint a szándékos, csupán türelmetlenségen alapuló áthajtás. A jelen esetben említett, bizonyító erejű fotók esetén legfeljebb részletfizetést lehet igényelni, ezt jó eséllyel meg is adja a Rendőrség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Engem és a kutyáimat úgy ütött el egy autós, a zebrán zöld lámpánál,(agyrázkódás,a combomon zsemle nagyságú elváltozás a mai napig)hogy max. 3 hónapra vették el jogsiját és 30 ezer forint büntetést kapott.Na ez sem normális! Én is autós vagyok,aki tag und tag autóba ül.Odafigyelek,ha lehet,hogy még a sárgán sem megyek át,DE a BAH csomópontnál olyan” remekül” van beállítva a lámpa,hogy max.3 autó tud átmenni.De ha egy idióta közben lelassít,akkor már belecsúszik az ember a sárgába!Azt nem tudom,hogy mi van abban az esetben,ha az előttem levő autós bénázása miatt rekedünk benn,és becsúszunk a pirosba.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Bízok benne, hogy akik kitalálták ezeket a büntetéseket, el fogják olvasni ezt az oldalt, hogy miért nem állítsák át úgy a jelző lámpákat, mint Ausztriába van. A zöld lámpa átváltása előtt 10 másodpercig villog, és utána vált át sárgára. Ezzel meg lehetne előzni a ráfutásos baleseteket illetve azt, hogy 100.000 forintokat dobáljunk ki az ablakon egy meggondolatlan, illetve felelőtlen jogszabály meghozása miatt. Vagy szereljenek fel minden jelző lámpához olyan visszaszámlálót, amit már alkalmaznak egy-két helyen, amiből az ember látja, hogy mikor válthat sárgára. Beültetném azt az illetőt egy 40tonnás szerelvénybe, hogy mutassa meg, hogy kell megállni, ha a kereszteződés előtt 5 méterrel kb. sárgára vált hirtelen a lámpa. Ha megáll, a lámpa előtt akkor egy havi fizetésemet felajánlom neki, de ha nem tud megállni, akkor igényt tartok az ő 1 havi fizetésére. (Az íróasztal mögül könnyű dirigálni illetve ilyen törvényeket hozni, aki valószínű csak kamiont kívülről látott. )
    Ez kimondottan a pénzbehajtásra megy.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    A Menyem az éppen sárgára váltó lámpán ment át,a lendület miatt, több bajt okozott volna,ha hirtelen fékez,büntetés 100 ezer forint!Ez azért nonszenz!Magyarul a pofátlanság teteje,mert ez nem egyéb,mint az autósok további lerablálsa!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    “A legidegesítőbb amikor a kereszteződés közepén vki beleáll a fékbe és nem hajlandó megmozdulni.”
    No igen. A Hungária krt-on a Tábornok utcánál (Stadionoknál) az M3 felé menet rendszeresen megállnak a kereszteződésben úgy, hogy a Tábornok u-ból nem lehet tőlük kikanyarodni. A lámpát lesik meredten, de nem zavarja őket, hogy a felfestett vonal jó 15m-el van mögöttük.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    A forgalmi lámpákat a kereszteződés előtt az úttest jobb szélénél kell elhelyezni. A többi csak ismétlése ennek a lámpának. Ha a kereszteződés közepén lévő ismétlő lámpa pirosra vált az nem számít, ha az alap lámpa nem volt piros a behajtásnál, ahol van stop vonal ott onnan számít a kereszteződés kezdete.
    A legidegesítőbb amikor a kereszteződés közepén vki beleáll a fékbe és nem hajlandó megmozdulni.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Ha megnézzük a szavazás állását bőven megvan a fülkeforradalomhoz szükséges 2/3-ad.Tisztelt rendőri vezetés észre kellene venni amit önök csinálnak,az nem munka!!!Önök rombolják az országunkat a mi pénzünkből,ideje volna munkához látni és tenni a dolgukat,hogy végre élhető és biztonságos mindennapjaink legyenek.A büntetési tételek pofátlanul magasak az átlagfizetésekhez kéoest,és mit értek el az elmúlt 2 évtizedben velük???Az sem menti fel önöket a munka alól hogy egyébként az ország vezetés is 0-közeli ez nem akadályozhatja meg Önöket hogy végezzék azt amiért fizetést is kapnak,sokakkal ellentétben nem éhbért,és valahogy mindig tolnak a hátsójuk alá nem alapfelszereltségű,nem alsó kategóriás autót bár időről időre felmerül hogy a rendőrök saját pénzükből tanolnak a rendőrautóba ha mennének a dolgukra,ami szintén az Önök munkáját minősíti!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Nem valószínű. Ugyanis nem fékezgetek hirtelen. Nem is írtam ilyet, nem tudom honnan vetted.
    Normális sebességnél és normális reflexekkel rendelkező embereknek nincs szükségük hirtelen fékezésre a sárgánál. Amúgy a követési távolság mond neked valamit?

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Én csak azt tudom mondani erre: addig jár a korsó a kútra míg el nem törik….
    Egyszer beléd is belédrongyol hátulról valaki ha hirtelen fékezgetsz 🙂

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Kedves Gabesz! Nem akarlak megbántani, de ha tényleg ekkora gondot okoz megállni a lámpánál, mielőtt pirosra vált, akkor inkább a jogosítványodat add el! Vagy gondold át ezt még egyszer. Úgy irkálnak itt sokan, mintha mission impossible lenne úgy megállni a sárgánál, hogy ne szálljanak belénk hátulról. Hát pedig qrvára nem az! Érdekes nekem is és sok másik autós társamnak is rendre sikerül, pedig elárulok egy titkot, én is néha gyorsabban megyek valamivel a megengedettnél és mégis sikerül. Mindig!
    Még valami! Nem a büntetéseknek kell korrektnek lenniük, hanem nekünk, egymással szemben!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Ha akarsz és vállalod a rizikót hogy nem lesz csomagtered és esetlegesen hátul ülő utas megsérül, ugyanis ha 50-ről lefékezel pár másodperccel váltás előtt, a mögötted haladó még simán gondolhatja átfér és csatt. Nem egyszer fordult már elő,

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Ha 50 km/órával mész, akkor a féktávolságod 25-28 méter. A sárga jelzés minimum 2 másodperc (szerintem inkább 3, bár még sosem mértem le). 50 km/h = 14 m/s, azaz a két mp alatt 28 métert tesz meg az autó. Magyarul ha nagyon akarsz, meg tudsz állni. Csak akarni kell.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Kár ezt ragozni. Aki nem tud megállni a piros jelzésig, az pancser, ne üljön autóba. Úrvezetőként 18 éve vezetek, 600.000km-en vagyok túl. Egy-két kivételtől eltekintve (elbambulás), mindig sikerült megállnom. Ha annál a pár alkalomnál megbüntettek volna, egy szavam se lett volna ellene.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Gyerekek! Vegyétek már észre, hogy ezek a szemét “Sünök” a hivatalos és legális pénzbehajtók! Meg van határozva, hogy mennyi pénzt kell összegyűjteniük, különben vissza sem mehetnek a kapitányságra, főleg nem üres kézzel… A bűnöző Pintér jól elintézte ezt is… Viki meg azt mondja, hogy dolgozzatok, ki kell valahogy fizetnetek, azaz fizetnünk (nekünk) a tetemes Államadósságot…

    Na erről ennyit, többit meg az Örsön, de nem a vezér téren…

    Üdv: B.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Kedves Combi.
    Nem adom vissza a jogsim, mert szükségem van rá. Minden nap vezetek. Az hogy a KRESZ nem mérlegel az szívás. Hidd el, régen én is simán átmentem a sárgán, amíg Debrecenben a kedves Rendőr Urak meg nem büntettek úgy combosan. Felvételt is készítettek, s lévén, hogy eleinte vitatkoztam, így 50 rongyra levettek + a büntetőpontok. A lámpa alatti áthaladásomkor az már pirosat mutatott, pedig amikor 50-el belementem még sárga volt .A válaszukat korábban már leírtam neked. s már más is idézte a KRESZ-ből. A megoldást pedig, pont az intézkedő KÖZEG ajánlotta mosolygó arccal! Ha valaki belém jön, akkor ő viszi a boltot ez tény!!! Azóta próbálok megállni ha sárgára vált a lámpa, nem mindig sikerül. Viszont, ha a településeden jársz zömében, akkor egy idő után azért mégiscsak kitapasztalod a lámpák váltási ritmusát! Vagy nem???
    Azt pedig tudomásul kellene már venni, egyszer és mindenkorra, hogy ez a pénzbehajtásról szól és nem a korrektségről!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    haverom a zöldön ment át, de előtte megállt egy furgon egy átszaladó gyalogos miatt. neki is meg kellett állni, maj elindulni. a képen már sárga a lámpa, az autója segge meg a zebrán. a gyalogos nem látszik. 100 ezer. természetesen a gyalogos – akinek nyilván piros volt a lámpája – nem lett meg, vidáman éli az életét. én aszondom nektek, ha engem egyszer ilyen módon megszivatnak, előveszem az uaz-t és minden héten egy rendőrautót “magambagyűjtök”. nem kell hozzá lámpa sem. meglátok egy rendőrautót, megelőzöm oszt satu. ő lesz a hunyó.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Én egyett értek azzal hogy ha hibázok fizetek csak akkor először biztosítsák a feltételeket!! úgy mint ahogy Ausztriában van hogy elkezd vilogni a zöld lámpa és akkor tudhatod hogy be fog pirosodni a lámpa vagy a másik megoldás a visszaszámláló mint amilyen van már egy pár nagyvárosban.Az olyan lámpán ha átmegyek piroson akkor hajlandó vagyok fizetni de a hagyományos lámpáknál hogy áljak meg egy 40 tonnás kamionnal mondja meg nekem valaki!!!!!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Kisfiammal gyalog járunk az iskolába. Útközben több helyen is át kell mennünk egy lámpás, többsávos körforgalmon. Hetente többször is előfordul, hogy a zebrán nem tudunk elindulni a zöld jelzésnél, mert néhány autós úgy gondolja, hogy “még csak kicsit piros”. Így persze nem is érünk át az úttesten a zöld alatt. Ilyenkor aztán dudálnak-mutogatnak azok az autósok, akik meg miattunk nem tudnak indulni. Azok az autósok pedig, akik előttünk mentek át a piroson, 30 méterrel odébb állnak a következő lámpánál…

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    [i]KRESZ 27.§ (1)bekezdés: Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elől haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetén is – meg lehessen állni.[/i]
    Tehát ha a mögötted jövő belédmegy, mindenképp ő lesz a hibás. Az már egy másik kérdés, hogy ilyenkor érdemes-e a sérülést kockáztatni, ha látod, hogy a másik autó szinte “tol át” a lámpán, így garantáltan nem tud majd megállni mögötted…

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    még valami:

    “Szívatásnak tekinthető sajnos az eset, ám a KRESZ nem mérlegel, aki nem tesz eleget a „forgalomirányító fényjelző készülék előtti megállási kötelezettségnek”

    Ha jön a rendőr, mentő, tűzoltó, nem fogok azért behajtani a pirosba hogy elengedjem öket, ha megkülönböztetett jelzéssel jönnek:)))))))))))))))))))))))
    Utána meg jön a bírság :)))))))))))))

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Miért ne lenne igazam?Ha féktávolságon belül vagyok, amit nem érek rá számolgatni, csak a rutin visz rá hogy úgy érzem meg tudok e állni vagy nem, akkor nem kell megállnom.Ezt mondtam én is és te is.Csakhogy a lámpa nem 4-6 másodpercig sárga, hanem jó esetben 2, aminél mint írtam lehetetlen megállni, és óhatatlanul a gépkocsi teljes terjedelmével még a lámpa előtt van, de már a kereszteződésben (feltételezve a kereszteződés közepe felett elhelyezett lámpánál).Sőt próbáld egyszer eljátszani hogy mész a megengedett sebességgel, mintha haladnál a forgalommal, de egy üres helyen, felfestve a kereszteződés.Valakit megkérsz intsen neked 20 méterrel a kereszteződés kezdete előtt (durván 6 autónyi távolság).Lesújtó eredményt fogsz kapni hacsak nem egy Forma-1 es kocsival, vagy McLaren F1, vagy Bugatti Veyront vezetsz, és qrva jó a reflexed.mivel a sárga lámpa ideje az NEM EGYENLŐ A TE REAKCIÓIDŐDDEL, PLUSZ A FÉKÚTTAL.Ergo nem fogsz tudni megállni.Pont erről szólt a legelső írásom.Tudod mennyi az a 35 méteres féktáv hogy 50-ről biztonságosan, ne vészfékezéssel kelljen megállnod? 8-9 autónyi távolság!Szerinted a 2mp-nyi sárga jelzés elég arra hogy megállj?Egyértelmű a szabály persze, csak a lehetőség nem adott a betartására.Először a betartható feltételek biztosítása, majd utána a felelősségre vonás.És nem az hogy mindenkit felelősségre vonunk, vagy baleset okozására kényszerítünk.Ha kicsit figyeled a forgalomjelző lámpákat akkor láthatod hogy nem egyszerre piros és zöld a keresztező forgalmak lámpái, hanem ott van legalább 2-3 másodperces szünet.
    Sőt te magad is okozhatsz közlekedési káoszt ezzel a vészfékezéssel, ha belecsúszol pár métert a kereszteződésbe, majd megpróbálsz visszatolatni, de már mögötted álla következö, ő mögötte a következő, ergo te nem mész sehá, és nézed ahogy a keresztforgalom megindul….
    Még persze, lehet vészfékezni, neked is ajánlom mikor teherautó, kamion, busz van a seggedben, a fél éves fiad meg a hátsó ülésen, és egy teherautó nem áll meg olyan könnyen mint egy személykocsi.Te mit választasz?Lehet sikerül megállnod, és lehet hogy nem is csúszol be a kereszteződésbe, akkor a kamion tol be, majd még a keresztező forgalom is átmegy rajtad.Végül is mindegy a 100 ezres bírság is, mert ha összetöröd a kocsit, vagy ki kell fizetned ekkora bírságot, úgy sem fogsz kocsiba ülni egyhamar, legalább is utassal tuti nem.
    Azon imádkozom hogy ilyen ember ne kerüljön a lámpáknál elém, és a családom elé.

    Idézet :Dredd bíró:

    “Lőttek rám!
    Miért nem ugrott ki az ablakon?
    A harmincadikról?Meghaltam volna!
    Igen, de törvényesen!”

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Hallottam olyan híreket,hogy a sárgán áthajtás is büntetendő lesz,ha a rendőr úgy ítéli meg,hogy az autó meg tudott volna állni a lámpa sárgára váltásánál.Majd akkor,ha minden lámpát ellátnak a zöld
    jelzés idejét mutató kiegészítéssel,mint Ausztriába akkor lehetne csak jogos.Így csak a pénzbehajtás egy újabb idióta ötlete.Azt mondják a rendőrnek nincs lehetősége mérlegelni,akkor ez mi?Aki ezt kitalálta nem ült még egy 16 méter h
    sszú40tonnás kamionban.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Combi: nagyon sajnálom, de nincs igazad. A szabályok elég egyértelműek. Féktávolságon belül vált sárgára a lámpa, akkor mehetsz át. Ha kívül vagy, akkor meg kell állnod. Az, hogy közben pirosra váltson a lámpa, és Te esetleg egy keresztben szabályosan közlekedővel karambolozz, szerintem kimeríti a ‘vész’ fogalmát, szóval a vészfékezés indokolt lehet. Nem beszélve a kresz nem eléggé szabatos rendelkezéseiről, miszerint úgy kell megközelíteni, hogy bla-bla. Ha valaki emiatt hátulról beléd csúszik, akkor nem tartotta be a követési távolságot, vagy elbambult, de minden esetre ő a hibás. Az a Te mérlegeléseden múlik, hogy választod a ráfutást, vagy az esetleges büntetést a piroson való áthajtásért. Egyébként lehet mérlegelni, hogy valakivel frontálisan, vagy keresztben karambolozol, vagy hátulról beléd csúsznak. Mindenesetre a kresz tiltja a piroson való áthaladást. Pont.
    Az más téma, hogy ezt hitelt érdemlően bizonyítani is kell! Ha van egy olyan felvétel, amin piros a lámpa, de az autó már bent van a kereszteződésben, az támadható. Kell egy olyan felvétel, amin egyértelműen látszik, hogy piros volt a lámpa, amikor behajtott a delikvens a kereszteződésbe.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Egy 50 km/óra sebességgel közlekedő alsó közép kategóriás autó fékútja a reakcióidővel 26-30 méter.
    Tehát, ha ezen távolságon belül vált a lámpa sárgára, mivel a KRESZ nem szól a satufékről,át lehet ill. át kell menni a kereszteződésen.Tehát a lámpa sárga fázisát minimum az áthaladás idejére kell állítani, mert ellenkező esetben jön a “szívatás”. Büntetés esetén stopperrel a kézben mérni kell a fázisidőt ,és fellebbezni,vagy sajnos fizetni.Célszerű lenne ezt a távolságot a kereszteződés előtt jelölni.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Kedves kopasz!

    Ha így gondolod gyorsan add vissza a jogsid, de legalább is ne ülj autóba.
    Mit jelent az hogy nem megfelelő sebességgel közelítettem meg a jelzőlámpát?Mennyivel kellene haladnom ha az út és a látási viszonyok nem indokolják a lassú haladást?Ha meglátok egy lámpát akkor ezek után 5km/h-val közelítsem meg hogy a sárgánál meg tudjak állni?Kívánom neked hogy csak ilyen autóssal találkozz a lámpáknál.
    A másikban is tévedsz, hogyha satufékezel a hátsó a hibás.Amennyiben balasetveszély nem áll fenn, és hirtelen fékezel akkor simán megszeged a KRESZ-t, és ha a hátul jövő aki beléd ment összeszed csak egy tanút, már megy is a feljelentés a kiérkező rendőrnek a közlekedés veszélyeztetése címen. És nem fogja érdekelni hogy azért vészfékeztél hogy a sárgánál meg tudj állni, mert semmilyen balesetveszély nem állt fenn.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Na aztán lehetne javasolni a Szombathelyieknek,rendőröknek és városgazdáknak is ,hogy elöbb a városban üzemelő lámpás kereszteződéseket tegyék egységessé,mert két egyformán előjelzett rendszer nincs a városba.Aztán meg a sok komcsi volt határőröket ne öltöztessék át,mert a végén azt hiszem hogy a NATO sereg lett kék sisakos békefentartó erő,mint a szerbeknél.
    Tuti lenyulás a piroson való áthaladás bizonyiték nélkül.A piros jelzésen való áthaladást,min.három fényképnek,avagy videonak kell bizonyitania úgy,hogy a piros lámpa elött teljes terjedelemben látszik a jármű,/ vagy személy/. Javaslom fogadj ügyvédat gyorsan,fellebezz Megéri!
    Aztán meg ott van egy német autos ügyvédi cég KB.évi huszezerért és az ilyen gondodat helyetted intézi,persze csak ha Te vagy a jó. A matricájukat hordom már jó ideje .,még mellette pofátlan is vagyok,mert ha traffit látok megállok az ut közepén,és belebámulok annak a kereszténynek a pofájába aki a másvallásúnak szedi a lóvét.
    És mégegy,soha ne haverkodj redörrel és ha valahol vendéglátoban vagy üzletben találkozol velük fordulj ki a helységből.Sajnos sokan azt hiszik ha van egy haverjuk ott bent,védve lesznek.Ha a társadalom kiközösitené őket talán éreznék hogy valahol valamikor Ők is Magyarok voltak.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Jogos a felvetésed, ám te is tudod hogy KÖZEG mit mondana: nem a megfelelő sebességgel közelítetted meg a kereszteződést, így persze hogy te hibáztál! Fizess!!!
    Egyszóval nem szól ez másról csak a szopatásról, nyeld le, és még mosolyogjál is hozzá! Én ha tehetem (az esetek 90 %-a) inkább satu féket nyomok a sárgánál! Ha belém jön, akkor azonnal hívom a közeget, s úgyis ráverik a követési távolság be nem tartásának jogcímén. A káromat meg fizeti a biztosítója. Tudom, szarul hangzik, de ilyen fizetések mellett nekem túl sok egy 100.000 -es csekken a kukába landoltatni ennyi pénzt!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    A Kacsoh Pongrác úton a lámpánál megállva kaptam a bal hátsó felembe egy kamiont.
    Szerencsére személyi sérülés nem történt, de az autó javítása egy milka volt a kamion biztosítójának.
    Feri

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Nagyon kedves a történet…
    Most már csak azt kellene definiálni, hogy mit is jelent a piros lámpán való áthaladás? A (piros) lámpa -előtt, -mellett, -mögött éppen való elhaladást jelenti valójában? Az előttit még csak megérteném (bár érdekes lenne egy rendőrségi statisztika a piroslámpás-satufékes balesetekről), de a többi tiszta kaszálás izű lenne.
    Ami igazán jobban elgondolkodtatott az az, hogy pl. Budapesten több helyen van olyan lámpa, ahol amíg a “teli lámpa” éppen pirosat mutat, addig viszont egyenes haladásra zöld jelzést kapunk. Ez persze egy kiegészítő, irányjelzővel ellátott, zölden (vagy sehogy) világító lámpa. Ismerjük jól…és azt is, hogy mindenfajta előjelzés (pl. villogás) nélkül egy pillanat alatt kialszik…és akkor kezdődhet az itt a piros, hol a százas játék.
    Köszi nem!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Bocs mindenkitől, de ezt muszáj leírnom. Igaz a következő sorokat a facebook-on olvastam, de én is egyet értek vele. /Tudjátok mi történt a kormányváltás alkalmával??? Egy óvatlan pillanatban, amikor nem figyeltünk oda, kicserélték a szánkban a f…t!/ A saját véleményem az, hogy vagy idő számlálót kellene minden lámpához tenni, ami mutatná. hogy mennyi időnk van hátra a lámpa pirosra váltásáig, vagy minden lámpát úgy átalakítani, hogy a zöld jelzés után legalább 5-öt villogjon a sárga kb 1 másodpercenként és ezután váltson csak teli sárgára és úgy pirosra. Így mindenki elkerülhetné a bírságot, de ugye nálunk nem ez a cél? Az én jogsim kb 25 éves, de az elmúlt 24 évben a sárga lámpán való áthaladás valahogyan nem jelentett 60000ft-os csekket. Az előttem hozzászóló Combival egyet értek abban, hogy bele kell állni a fékbe talán a mögöttünk jövő kötelezője ki fizeti a kárunkat, de mi van az én és a kocsiban szállított személyek életével??? Az első feleségem már 24-éve eltemettem más hibájából! Ezt sem a kötelező, sem más nem tudja pótolni! A pénzbeszedésről még röviden annyit, hogy gondoljunk vissza az elmúlt idők sebkötöző csomag hadjáratára és sorolhatnám sokáig.

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Ha már ennyire büntetni akarnak akkor legalább tennének minden lámpához számlálót vagy villogó zöldet, hogy tudjuk, hogy mikor vált a lámpa! Vagy az pénzbe kerül? Egyszerűbb büntetni! Ez a magyar mentalitás!

  • 2017.10.31. at 12:24
    Permalink

    Nos, már írtam valahol hogy előbb biztosítani a feltételeket, majd utána büntetni.
    A sárgán való áthaladást nem tiltja a KRESZ ha biztonságosan már nem tudsz megállni.
    Ehhez ugye legalább 6-10 másodperces sárga jelzés lenne szükséges.Gyakorlatban azonban a sárga jelzés csak 2-3 másodperces.ha 50-nem haladsz az 14m/s-os sebesség.Ha észleled a sárgát akkor megállni vészfékezés nélkül, amit tilt a KRESZ, olyan 3 másodperc, ami 40-45 méter.30-nál 24 méter, ha látod a lámpát, ami S kanyarban nem biztos.Ergo hivatkozhatnál erre is hogy miért nem tudtál biztonságosan megállni.
    Egy kérdésem lenne a szabály megalkotóival kapcsolatban:
    Ha nem tudok biztonságosan megállni, és hátulról belém jönnek, akkor szépen fizessék ki a javítást, ugyanis ők hoztak egy több felől is be nem tartható szabályt!
    Az egyik a rövid sárga jelzés, a másik a következő:
    4 sávos utak keresztezik egymást.A lámpák a kereszteződés közepén vannak.Észlelem a kereszteződés előtt 5-10 méterre hogy sárgára vált(2 másodpercre!!), megállási esélyem NULLA!, majd mikor a lámpa elé, alá érek már piros is..Na? NA? Eszem f@szom megáll! 100 ezres csekk vaóó…
    Ha ez nem szopatás akkor mi?

Vélemény, hozzászólás?