okt
24

Nem engedte el a töltőoszlop a villanyautót

Töltés van, ügyfélszolgálat nincs hétvégén

2016. október 24., hétfő 19:39 | Állapot: Friss

Kétségbeesetten hívott vasárnap délben egy villanyautós ismerős: nem tudja lecsatlakoztatni autóját a töltőoszlopról, fogságba került. Mi a tippem?

%KA%Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent%KA%

Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent

A villanyautós akaratlanul is hittérítő, sokan kíváncsian szemlélik autóját, és egyre többen elcsábulnak. Peugeot iOnunk láttán egy ismerősünk Citroën C-Zerót vásárolt. Nem azért, mert nem tetszett neki az oroszlános embléma vagy a kék üléskárpit − minimálisan eltérő lámpáikon túl ugyanis ezekben különböznek leginkább, hanem azért, mert ilyenből talált éppen jó vételt. Esete azért különleges, mert úgy ugrott bele a villanyautózásba, hogy otthonánál, a fizetős teremgarázsban tölteni sem tudja. Néhány villamosmegállónyira otthonától, illetve munkahelyénél sétatávolságban van azonban ELMŰ töltőoszlop.

%KA%Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn%KA%

Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn

Munkahelyénél pedig súlyosan fizetős is a parkolás, a közelben egymásra licitálnak a bérlők a parkolóhelyekért, ezért számára nagyon megérte a zöld rendszám. Járulékos, de nem kicsi előny, hogy az ő felhasználási körülményeihez is a villanyautó a legjobb, szinte csakis városban, zömében 5-10 kilométeres utakat megy. Évente egyszer-kétszer hagyja csupán el a Budapest táblát, külföldre jellemzően nem autóval utazik, de édesapjától a jövőben is fog tudni szerezni belső égésű motoros autót kölcsönbe, ha épp úgy adódna, hogy olyanra van szükséges. Több mint negyed éve használja villanyautóját, szinte csakis közterületi töltőkkel. Eddig kétszer fordult elő vele olyan, hogy az ELMŰ töltőoszlopa automatikusan elkezdte tölteni autóját. Ezzel az a probléma, hogy így ő leállítani sem tudja. Ilyenkor a töltőoszlop reteszeli a kábelt, míg ha rendeltetésszerűen az ELMŰ által is használt és amúgy külföldön is bevett e-KWh alkalmazással indult volna a töltés, azzal le is lehetett volna állítani.

%KA%Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el%KA%

Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el

Az első ilyen alkalommal autóját le tudta ugyan csatlakoztatni a kábelről, azt viszont már nem tudta kihúzni a töltőoszlopból. Hosszas telefonálgatás után tudták a töltőoszlopot távolról leállítani. Múlt vasárnap pedig ismét belefutott abba, hogy egy elvileg nem automata vezérlésű töltőoszlop − a Kacsóh Pongrác útnál − azonnal tölteni kezdte autóját, így azt nem tudta leállítani. Bár időpontra ment volna épp téli gumit szereltetni autójára, le kellett mondja, autója ugyanis nem szabadult. Néhány órával később visszament a töltőoszlophoz, ahol a töltés már befejeződött, de a töltőkábel még mindig fogságban volt. Autóját hiába nyitotta, próbálta indítani, a töltőoszlop nem engedte a kábelt. Bár a korábbi kábelfogságnál neki hibaként rótták fel, hogy autójából kihúzta a kábelt, most − minden egyéb próbája után és az elérhetetlen ügyfélszolgálat láttán − ismét ezt tette, s láss csodát, a töltőoszlop is elengedte a kábelt.

Üzemzavar persze lehetséges, de az azért fura, hogy a töltőoszlopok ügyfélszolgálata hétvégén nem üzemel, csak általános tájékoztatást ad. Az ELMŰ általános ügyfélszolgálatán pedig csak vakarták a fejüket, hogy mégis miként lehetne a töltőoszlopot leállítani. Nem csak a töltőhelyek számát illetően van tehát még mit fejlődni, hanem a rendszer stabilitását illetően is, hiszen jelenleg nem csak az a kérdés, hogy tudunk-e tölteni a kiszemelt töltőponton, hanem az is, hogy el tudunk-e indulni onnan akkor, amikor szeretnénk. Hiába vagyok magam is villanyautó-fanatikus, a városi emisszió csökkentése igényel még némi rugalmasságot − főként akkor, ha nincs privát, otthoni töltési lehetőségünk.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

octi írta: múlt héten

Itt miért nem tud semmi megfelelően működni.Az egész ország egy nagy üzemzavar...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 7 hónapja

Vadász, barlang, medve.......

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 7 hónapja
Colie írta: 7 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)



Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)


jobb is egy "hidrogénbombán" ülni és várni a kilövést. Legalábbis, adrenalin szempontból :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 7 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)

Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

A rendőrség és a honvédelmi szervek számára 45 milliárd forintért vesz autókat az állam

Újabb rendőrautók érkeznek, szolid 45 milliárdért

1 órája – Autósvilág hírei

Legutóbb zömében Audikat, Mercedeseket, Skodákat vásárolt az állam - csakis turbós benzinmotorral. Most újabb 45 milliárdos vásárlás következik.


Bemutatkozott a Fiat 500L facelift

Frissítették a piac legkisebb hétszemélyesét

4 órája – Autósvilág hírei

A Fiat szerint 40%-ban újult meg az 500L modellcsalád minden egyes tagja. Motorpalettájuk változatlan, a külső még különlegesebb lett.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

6 órája – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Friss tesztek

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.


Audi Q5 Sport 2.0 TDI 190 LE quattro S tronic S Line teszt

Tömörített Q7 - Audi Q5 teszt Videó

Gombnyomásra emeli meg magát, terepképessége nem csak rizsa. Az új Audi Q5 quattro hajtással és az erősebbik kétliteres dízelmotorral remek összhangot ad városban és a susnyásban is.

Még több teszt

Használtautó.hu

LADA SAMARA 21093

LADA SAMARA 21093

Ár: 399.000 Ft

Évjárat: 1996 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.9 TDI EXECUTIVE!!

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.9...

Ár: 1.299.000 Ft

Évjárat: 2002 / 9

Kivitel: Cabrio

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD Premium (Automata)

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD P...

Ár: 3.390.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Hibrid

Még több autó