Nem engedte el a töltőoszlop a villanyautót
Töltés van, ügyfélszolgálat nincs hétvégén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kétségbeesetten hÃvott vasárnap délben egy villanyautós ismerÅ‘s: nem tudja lecsatlakoztatni autóját a töltÅ‘oszlopról, fogságba került. Mi a tippem?
A villanyautós akaratlanul is hittérÃtÅ‘, sokan kÃváncsian szemlélik autóját, és egyre többen elcsábulnak. Peugeot iOnunk láttán egy ismerÅ‘sünk Citroën C-Zerót vásárolt. Nem azért, mert nem tetszett neki az oroszlános embléma vagy a kék üléskárpit - minimálisan eltérÅ‘ lámpáikon túl ugyanis ezekben különböznek leginkább, hanem azért, mert ilyenbÅ‘l talált éppen jó vételt. Esete azért különleges, mert úgy ugrott bele a villanyautózásba, hogy otthonánál, a fizetÅ‘s teremgarázsban tölteni sem tudja. Néhány villamosmegállónyira otthonától, illetve munkahelyénél sétatávolságban van azonban ELMÅ° töltÅ‘oszlop.
Munkahelyénél pedig súlyosan fizetÅ‘s is a parkolás, a közelben egymásra licitálnak a bérlÅ‘k a parkolóhelyekért, ezért számára nagyon megérte a zöld rendszám. Járulékos, de nem kicsi elÅ‘ny, hogy az Å‘ felhasználási körülményeihez is a villanyautó a legjobb, szinte csakis városban, zömében 5-10 kilométeres utakat megy. Évente egyszer-kétszer hagyja csupán el a Budapest táblát, külföldre jellemzÅ‘en nem autóval utazik, de édesapjától a jövÅ‘ben is fog tudni szerezni belsÅ‘ égésű motoros autót kölcsönbe, ha épp úgy adódna, hogy olyanra van szükséges. Több mint negyed éve használja villanyautóját, szinte csakis közterületi töltÅ‘kkel. Eddig kétszer fordult elÅ‘ vele olyan, hogy az ELMÅ° töltÅ‘oszlopa automatikusan elkezdte tölteni autóját. Ezzel az a probléma, hogy Ãgy Å‘ leállÃtani sem tudja. Ilyenkor a töltÅ‘oszlop reteszeli a kábelt, mÃg ha rendeltetésszerűen az ELMÅ° által is használt és amúgy külföldön is bevett e-KWh alkalmazással indult volna a töltés, azzal le is lehetett volna állÃtani.
Az elsÅ‘ ilyen alkalommal autóját le tudta ugyan csatlakoztatni a kábelrÅ‘l, azt viszont már nem tudta kihúzni a töltÅ‘oszlopból. Hosszas telefonálgatás után tudták a töltÅ‘oszlopot távolról leállÃtani. Múlt vasárnap pedig ismét belefutott abba, hogy egy elvileg nem automata vezérlésű töltÅ‘oszlop - a Kacsóh Pongrác útnál - azonnal tölteni kezdte autóját, Ãgy azt nem tudta leállÃtani. Bár idÅ‘pontra ment volna épp téli gumit szereltetni autójára, le kellett mondja, autója ugyanis nem szabadult. Néhány órával késÅ‘bb visszament a töltÅ‘oszlophoz, ahol a töltés már befejezÅ‘dött, de a töltÅ‘kábel még mindig fogságban volt. Autóját hiába nyitotta, próbálta indÃtani, a töltÅ‘oszlop nem engedte a kábelt. Bár a korábbi kábelfogságnál neki hibaként rótták fel, hogy autójából kihúzta a kábelt, most - minden egyéb próbája után és az elérhetetlen ügyfélszolgálat láttán - ismét ezt tette, s láss csodát, a töltÅ‘oszlop is elengedte a kábelt. Ãœzemzavar persze lehetséges, de az azért fura, hogy a töltÅ‘oszlopok ügyfélszolgálata hétvégén nem üzemel, csak általános tájékoztatást ad. Az ELMÅ° általános ügyfélszolgálatán pedig csak vakarták a fejüket, hogy mégis miként lehetne a töltÅ‘oszlopot leállÃtani. Nem csak a töltÅ‘helyek számát illetÅ‘en van tehát még mit fejlÅ‘dni, hanem a rendszer stabilitását illetÅ‘en is, hiszen jelenleg nem csak az a kérdés, hogy tudunk-e tölteni a kiszemelt töltÅ‘ponton, hanem az is, hogy el tudunk-e indulni onnan akkor, amikor szeretnénk. Hiába vagyok magam is villanyautó-fanatikus, a városi emisszió csökkentése igényel még némi rugalmasságot - fÅ‘ként akkor, ha nincs privát, otthoni töltési lehetÅ‘ségünk.
Itt miért nem tud semmi megfelelÅ‘en működni.Az egész ország egy nagy üzemzavar…
Vadász, barlang, medve…….
jobb is egy “hidrogénbombán” ülni és várni a kilövést. Legalábbis, adrenalin szempontból 😀
‘Kedvcsinálónak’ éppen jó cikk volt! 🙂
Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kÃnéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. 🙂