okt
24

Nem engedte el a töltőoszlop a villanyautót

Töltés van, ügyfélszolgálat nincs hétvégén

2016. október 24., hétfő 19:39 | Állapot: Friss

Kétségbeesetten hívott vasárnap délben egy villanyautós ismerős: nem tudja lecsatlakoztatni autóját a töltőoszlopról, fogságba került. Mi a tippem?

%KA%Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent%KA%

Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent

A villanyautós akaratlanul is hittérítő, sokan kíváncsian szemlélik autóját, és egyre többen elcsábulnak. Peugeot iOnunk láttán egy ismerősünk Citroën C-Zerót vásárolt. Nem azért, mert nem tetszett neki az oroszlános embléma vagy a kék üléskárpit − minimálisan eltérő lámpáikon túl ugyanis ezekben különböznek leginkább, hanem azért, mert ilyenből talált éppen jó vételt. Esete azért különleges, mert úgy ugrott bele a villanyautózásba, hogy otthonánál, a fizetős teremgarázsban tölteni sem tudja. Néhány villamosmegállónyira otthonától, illetve munkahelyénél sétatávolságban van azonban ELMŰ töltőoszlop.

%KA%Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn%KA%

Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn

Munkahelyénél pedig súlyosan fizetős is a parkolás, a közelben egymásra licitálnak a bérlők a parkolóhelyekért, ezért számára nagyon megérte a zöld rendszám. Járulékos, de nem kicsi előny, hogy az ő felhasználási körülményeihez is a villanyautó a legjobb, szinte csakis városban, zömében 5-10 kilométeres utakat megy. Évente egyszer-kétszer hagyja csupán el a Budapest táblát, külföldre jellemzően nem autóval utazik, de édesapjától a jövőben is fog tudni szerezni belső égésű motoros autót kölcsönbe, ha épp úgy adódna, hogy olyanra van szükséges. Több mint negyed éve használja villanyautóját, szinte csakis közterületi töltőkkel. Eddig kétszer fordult elő vele olyan, hogy az ELMŰ töltőoszlopa automatikusan elkezdte tölteni autóját. Ezzel az a probléma, hogy így ő leállítani sem tudja. Ilyenkor a töltőoszlop reteszeli a kábelt, míg ha rendeltetésszerűen az ELMŰ által is használt és amúgy külföldön is bevett e-KWh alkalmazással indult volna a töltés, azzal le is lehetett volna állítani.

%KA%Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el%KA%

Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el

Az első ilyen alkalommal autóját le tudta ugyan csatlakoztatni a kábelről, azt viszont már nem tudta kihúzni a töltőoszlopból. Hosszas telefonálgatás után tudták a töltőoszlopot távolról leállítani. Múlt vasárnap pedig ismét belefutott abba, hogy egy elvileg nem automata vezérlésű töltőoszlop − a Kacsóh Pongrác útnál − azonnal tölteni kezdte autóját, így azt nem tudta leállítani. Bár időpontra ment volna épp téli gumit szereltetni autójára, le kellett mondja, autója ugyanis nem szabadult. Néhány órával később visszament a töltőoszlophoz, ahol a töltés már befejeződött, de a töltőkábel még mindig fogságban volt. Autóját hiába nyitotta, próbálta indítani, a töltőoszlop nem engedte a kábelt. Bár a korábbi kábelfogságnál neki hibaként rótták fel, hogy autójából kihúzta a kábelt, most − minden egyéb próbája után és az elérhetetlen ügyfélszolgálat láttán − ismét ezt tette, s láss csodát, a töltőoszlop is elengedte a kábelt.

Üzemzavar persze lehetséges, de az azért fura, hogy a töltőoszlopok ügyfélszolgálata hétvégén nem üzemel, csak általános tájékoztatást ad. Az ELMŰ általános ügyfélszolgálatán pedig csak vakarták a fejüket, hogy mégis miként lehetne a töltőoszlopot leállítani. Nem csak a töltőhelyek számát illetően van tehát még mit fejlődni, hanem a rendszer stabilitását illetően is, hiszen jelenleg nem csak az a kérdés, hogy tudunk-e tölteni a kiszemelt töltőponton, hanem az is, hogy el tudunk-e indulni onnan akkor, amikor szeretnénk. Hiába vagyok magam is villanyautó-fanatikus, a városi emisszió csökkentése igényel még némi rugalmasságot − főként akkor, ha nincs privát, otthoni töltési lehetőségünk.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Tizenkettő írta: 5 hónapja

Vadász, barlang, medve.......

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 5 hónapja
Colie írta: 5 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)



Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)


jobb is egy "hidrogénbombán" ülni és várni a kilövést. Legalábbis, adrenalin szempontból :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 5 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)

Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

25 éves a modern magyar autógyártás, Szentgotthárdon együtt ünnepeltünk az Opellel

Insigniával ünnepeltük a 25 éves magyar Astrát

7 órája – Sztori

Magyarország első személyautógyára idén töltötte 25. életévét. Az opelesekkel és már akkor is dolgozó munkásokkal együtt ünnepeltük az első magyar Astrát Szentgotthárdon.


Hamarosan önvezető Toyoták járnak a japán utakon

Az NTT-vel teszteli önvezető autóit a Toyota

10 órája – Autósvilág hírei

Vezető japán kommunikációs céggel társul a Toyota. Önvezető autóik tesztelésére és fejlesztésére a Nippon Telegraph rendszereit használják.


Nem tréfa: hatalmas üzemanyagár-csökkenés jön április 1-jén

Adómérséklés miatt lesz olcsóbb a benzin és a gázolaj

13 órája – Autósvilág hírei

A jövedéki adó mérséklődése miatt szombattól az üzemanyagok is olcsóbban lesznek, nem is kevéssel.


Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt

Használtautó.hu

RENAULT TWINGO 1.2 Beach House OPEN SKY CABRIJÓÓÓÓ

RENAULT TWINGO 1.2 Bea...

Ár: 349.999 Ft

Évjárat: 1999

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW I3 (Automata) ÁFÁS/Lodge Design/Tolatóradar

BMW I3 (Automata) ÁFÁS...

Ár: 8.590.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

HYUNDAI IX 35 ix35 2.0 CRDi HP Premium 4WD

HYUNDAI IX 35 ix35 2.0...

Ár: 4.690.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó