okt
24

Nem engedte el a töltőoszlop a villanyautót

Töltés van, ügyfélszolgálat nincs hétvégén

2016. október 24., hétfő 19:39 | Állapot: Friss

Kétségbeesetten hívott vasárnap délben egy villanyautós ismerős: nem tudja lecsatlakoztatni autóját a töltőoszlopról, fogságba került. Mi a tippem?

%KA%Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent%KA%

Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent

A villanyautós akaratlanul is hittérítő, sokan kíváncsian szemlélik autóját, és egyre többen elcsábulnak. Peugeot iOnunk láttán egy ismerősünk Citroën C-Zerót vásárolt. Nem azért, mert nem tetszett neki az oroszlános embléma vagy a kék üléskárpit − minimálisan eltérő lámpáikon túl ugyanis ezekben különböznek leginkább, hanem azért, mert ilyenből talált éppen jó vételt. Esete azért különleges, mert úgy ugrott bele a villanyautózásba, hogy otthonánál, a fizetős teremgarázsban tölteni sem tudja. Néhány villamosmegállónyira otthonától, illetve munkahelyénél sétatávolságban van azonban ELMŰ töltőoszlop.

%KA%Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn%KA%

Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn

Munkahelyénél pedig súlyosan fizetős is a parkolás, a közelben egymásra licitálnak a bérlők a parkolóhelyekért, ezért számára nagyon megérte a zöld rendszám. Járulékos, de nem kicsi előny, hogy az ő felhasználási körülményeihez is a villanyautó a legjobb, szinte csakis városban, zömében 5-10 kilométeres utakat megy. Évente egyszer-kétszer hagyja csupán el a Budapest táblát, külföldre jellemzően nem autóval utazik, de édesapjától a jövőben is fog tudni szerezni belső égésű motoros autót kölcsönbe, ha épp úgy adódna, hogy olyanra van szükséges. Több mint negyed éve használja villanyautóját, szinte csakis közterületi töltőkkel. Eddig kétszer fordult elő vele olyan, hogy az ELMŰ töltőoszlopa automatikusan elkezdte tölteni autóját. Ezzel az a probléma, hogy így ő leállítani sem tudja. Ilyenkor a töltőoszlop reteszeli a kábelt, míg ha rendeltetésszerűen az ELMŰ által is használt és amúgy külföldön is bevett e-KWh alkalmazással indult volna a töltés, azzal le is lehetett volna állítani.

%KA%Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el%KA%

Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el

Az első ilyen alkalommal autóját le tudta ugyan csatlakoztatni a kábelről, azt viszont már nem tudta kihúzni a töltőoszlopból. Hosszas telefonálgatás után tudták a töltőoszlopot távolról leállítani. Múlt vasárnap pedig ismét belefutott abba, hogy egy elvileg nem automata vezérlésű töltőoszlop − a Kacsóh Pongrác útnál − azonnal tölteni kezdte autóját, így azt nem tudta leállítani. Bár időpontra ment volna épp téli gumit szereltetni autójára, le kellett mondja, autója ugyanis nem szabadult. Néhány órával később visszament a töltőoszlophoz, ahol a töltés már befejeződött, de a töltőkábel még mindig fogságban volt. Autóját hiába nyitotta, próbálta indítani, a töltőoszlop nem engedte a kábelt. Bár a korábbi kábelfogságnál neki hibaként rótták fel, hogy autójából kihúzta a kábelt, most − minden egyéb próbája után és az elérhetetlen ügyfélszolgálat láttán − ismét ezt tette, s láss csodát, a töltőoszlop is elengedte a kábelt.

Üzemzavar persze lehetséges, de az azért fura, hogy a töltőoszlopok ügyfélszolgálata hétvégén nem üzemel, csak általános tájékoztatást ad. Az ELMŰ általános ügyfélszolgálatán pedig csak vakarták a fejüket, hogy mégis miként lehetne a töltőoszlopot leállítani. Nem csak a töltőhelyek számát illetően van tehát még mit fejlődni, hanem a rendszer stabilitását illetően is, hiszen jelenleg nem csak az a kérdés, hogy tudunk-e tölteni a kiszemelt töltőponton, hanem az is, hogy el tudunk-e indulni onnan akkor, amikor szeretnénk. Hiába vagyok magam is villanyautó-fanatikus, a városi emisszió csökkentése igényel még némi rugalmasságot − főként akkor, ha nincs privát, otthoni töltési lehetőségünk.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

octi írta: 5 hónapja

Itt miért nem tud semmi megfelelően működni.Az egész ország egy nagy üzemzavar...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 12 hónapja

Vadász, barlang, medve.......

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 12 hónapja
Colie írta: 12 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)



Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)


jobb is egy "hidrogénbombán" ülni és várni a kilövést. Legalábbis, adrenalin szempontból :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 12 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)

Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Európa legnagyobb akkumulátorgyára épül Wroclaw mellett

Lengyelországban nyit akkumulátorgyárat az LG Chem

26 perce – Autósvilág hírei

Az elektromos járművek iránt megnövekedett kereslet magával húzza az akkumulátorok egyre nagyobb mértékű gyártását is. Emiatt az LG Chem Európa legnagyobb üzemét húzza fel a jövő év során Lengyelországban.


Most sem rontott a Porsche, telitalálat a vörössel tört Macan

Exkluzív szériával hallat magáról a Porsche Macan

3 órája – Autósvilág hírei

Miközben porschééknél minden az új Cayenne-ről szól, a Macan egy, az alapmodellnél éppen kétszer drágább szériával tudatja létezését.


Az F-Type sportkupé mellett négyüléses túrakupét is bevezethet a Jaguar

Megint túrakupét gyárthat a Jaguar

6 órája – Autósvilág hírei

Az XK leköszönése óta csak a kisebb F-Type sportautója van a Jaguarnak, ám a következő generáció mellé egy nagyobb túrakupé is készülhet.


Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.

Még több teszt

Használtautó.hu

RENAULT TWINGO 1.2 Rip Curl 87.226 km / szervizkönyv

RENAULT TWINGO 1.2 Rip...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2009 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA J 1.4 T Enjoy

OPEL ASTRA J 1.4 T Enjoy

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi LX Exclusive (Automata)

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi...

Ár: 3.100.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó