okt
24

Nem engedte el a töltőoszlop a villanyautót

Töltés van, ügyfélszolgálat nincs hétvégén

2016. október 24., hétfő 19:39 | Állapot: Friss

Kétségbeesetten hívott vasárnap délben egy villanyautós ismerős: nem tudja lecsatlakoztatni autóját a töltőoszlopról, fogságba került. Mi a tippem?

%KA%Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent%KA%

Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent

A villanyautós akaratlanul is hittérítő, sokan kíváncsian szemlélik autóját, és egyre többen elcsábulnak. Peugeot iOnunk láttán egy ismerősünk Citroën C-Zerót vásárolt. Nem azért, mert nem tetszett neki az oroszlános embléma vagy a kék üléskárpit − minimálisan eltérő lámpáikon túl ugyanis ezekben különböznek leginkább, hanem azért, mert ilyenből talált éppen jó vételt. Esete azért különleges, mert úgy ugrott bele a villanyautózásba, hogy otthonánál, a fizetős teremgarázsban tölteni sem tudja. Néhány villamosmegállónyira otthonától, illetve munkahelyénél sétatávolságban van azonban ELMŰ töltőoszlop.

%KA%Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn%KA%

Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn

Munkahelyénél pedig súlyosan fizetős is a parkolás, a közelben egymásra licitálnak a bérlők a parkolóhelyekért, ezért számára nagyon megérte a zöld rendszám. Járulékos, de nem kicsi előny, hogy az ő felhasználási körülményeihez is a villanyautó a legjobb, szinte csakis városban, zömében 5-10 kilométeres utakat megy. Évente egyszer-kétszer hagyja csupán el a Budapest táblát, külföldre jellemzően nem autóval utazik, de édesapjától a jövőben is fog tudni szerezni belső égésű motoros autót kölcsönbe, ha épp úgy adódna, hogy olyanra van szükséges. Több mint negyed éve használja villanyautóját, szinte csakis közterületi töltőkkel. Eddig kétszer fordult elő vele olyan, hogy az ELMŰ töltőoszlopa automatikusan elkezdte tölteni autóját. Ezzel az a probléma, hogy így ő leállítani sem tudja. Ilyenkor a töltőoszlop reteszeli a kábelt, míg ha rendeltetésszerűen az ELMŰ által is használt és amúgy külföldön is bevett e-KWh alkalmazással indult volna a töltés, azzal le is lehetett volna állítani.

%KA%Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el%KA%

Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el

Az első ilyen alkalommal autóját le tudta ugyan csatlakoztatni a kábelről, azt viszont már nem tudta kihúzni a töltőoszlopból. Hosszas telefonálgatás után tudták a töltőoszlopot távolról leállítani. Múlt vasárnap pedig ismét belefutott abba, hogy egy elvileg nem automata vezérlésű töltőoszlop − a Kacsóh Pongrác útnál − azonnal tölteni kezdte autóját, így azt nem tudta leállítani. Bár időpontra ment volna épp téli gumit szereltetni autójára, le kellett mondja, autója ugyanis nem szabadult. Néhány órával később visszament a töltőoszlophoz, ahol a töltés már befejeződött, de a töltőkábel még mindig fogságban volt. Autóját hiába nyitotta, próbálta indítani, a töltőoszlop nem engedte a kábelt. Bár a korábbi kábelfogságnál neki hibaként rótták fel, hogy autójából kihúzta a kábelt, most − minden egyéb próbája után és az elérhetetlen ügyfélszolgálat láttán − ismét ezt tette, s láss csodát, a töltőoszlop is elengedte a kábelt.

Üzemzavar persze lehetséges, de az azért fura, hogy a töltőoszlopok ügyfélszolgálata hétvégén nem üzemel, csak általános tájékoztatást ad. Az ELMŰ általános ügyfélszolgálatán pedig csak vakarták a fejüket, hogy mégis miként lehetne a töltőoszlopot leállítani. Nem csak a töltőhelyek számát illetően van tehát még mit fejlődni, hanem a rendszer stabilitását illetően is, hiszen jelenleg nem csak az a kérdés, hogy tudunk-e tölteni a kiszemelt töltőponton, hanem az is, hogy el tudunk-e indulni onnan akkor, amikor szeretnénk. Hiába vagyok magam is villanyautó-fanatikus, a városi emisszió csökkentése igényel még némi rugalmasságot − főként akkor, ha nincs privát, otthoni töltési lehetőségünk.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

octi írta: 1 hónapja

Itt miért nem tud semmi megfelelően működni.Az egész ország egy nagy üzemzavar...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 8 hónapja

Vadász, barlang, medve.......

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 8 hónapja
Colie írta: 8 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)



Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)


jobb is egy "hidrogénbombán" ülni és várni a kilövést. Legalábbis, adrenalin szempontból :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 8 hónapja

'Kedvcsinálónak' éppen jó cikk volt! :)

Én inkább átugrom ezt a technológiai fokozatot (kínéódjanak vele mások) és bevárom pl. a hidrogénautót. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Ricciardo állhatott fel a dobogóra Bakuban - Bottas és Stroll előtt

Ricciardo nyerte az őrült Azeri Nagydíjat

6 órája – Autósvilág hírei

Red Bull ausztrál pilótája nyerte a kaotikus Forma-1-es Azeri Nagydíjat. A világbajnoki pontversenyben vezető Vettel csak negyedik, riválisa, Hamilton pedig ötödik lett.


Frissült az elektormos Kangoo, rövidebb a töltés, hosszabb a megtehető út

200 km-es hatótávval itt az új Kangoo Z.E.

9 órája – Autósvilág hírei

Új akkumulátort, új motort és különleges megoldásokat kapott az elektromos Kangoo. Hatótávja hosszabb, de a töltési idő rövidebb, mint előtte volt.


Június 26-án érkezik a BMW X3 új generációja

Holnap debütál az új BMW X3

12 órája – Autósvilág hírei

A német gyártó holnap, azaz június 26-án mutatja be a harmadik generációs X3-ast. A leleplezés helyszíne az USA-ban, Spartanburgban lesz, nem véletlenül. Itt fog ugyanis legördülni a gyártósorról az új modell.


Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt

Használtautó.hu

OPEL ZAFIRA 1.8 16V Elegance Km:110.200!!!7 Ülés!!!

OPEL ZAFIRA 1.8 16V El...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ C 180 Kompressor Classic Magyarországi.Facelift.Kézivál

MERCEDES-BENZ C 180 Ko...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2.5 TDI Multivan Highline TETŐKLÍMÁS 7 SZEMÉLYES 131 LE

VOLKSWAGEN TRANSPORTER...

Ár: 2.690.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó