0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

·

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Elektromos változata után hibridként is teszteltük az Ioniqot, amely lényegében a Toyota Prius koreai változatának tekinthető%KA%

Elektromos változata után hibridként is teszteltük az Ioniqot, amely lényegében a Toyota Prius koreai változatának tekinthető

Korszakváltás. Az ezredforduló előtt három évvel a japánok úttörő autót alkottak a Toyota Prius személyében. Ő volt az a hibrid, ami új irányt nyitott az autózásban a környezetvédelmet és üzemanyagfogyasztást illetően. Azóta már sokan követték a japánok példáját, sőt, megjelentek a plug-in hibridek és a teljesen elektromos modellek is. A koreaiak tavaly egy teljesen új modellt alkottak a környezetbarát autózást kedvelőknek. Az "ion" és a "unique" összeolvasztásából jött létre az Ioniq név, amelynek utolsó két betűje azt is jelentheti, hogy ez az autó intelligens, okos. Legfőképpen hajtáslánc szempontjából.

Hármasfogat. A Hyundai nem totojázott sokáig, mint a Toyota. Azonnal egy hibrid és egy elektromos modellt dobtak piacra, idén pedig érkezik egy harmadik, plug-in hibrid változat is az Ioniqból. Villanyos változata már járt nálunk, most pedig kiderül, hogy milyen a benzinmotor-villany párosítás olyan módon, hogy a töltésbe és energiafelhasználásba nem enged beavatkozni a rendszer. A hibrid rendszer részletei és finomságai előtt érdemes néhány szóban megemlíteni, hogy hol is helyezkedik el ez a modell.

%KA%Nem csak kívül, belül is uralkodik a kék szín, amely a BlueDrive, azaz környezet és pénztárcabarát üzemre utal%KA%

Nem csak kívül, belül is uralkodik a kék szín, amely a BlueDrive, azaz környezet és pénztárcabarát üzemre utal

Csúcsformában. A kompakt kategóriát képviselő Ioniq talán nem véletlenül hasonlít a Toyota Priusra. A Hyundainál is úgy gondolták, hogy egy különleges autónak különleges formát kell viselnie, szerencsére mégsem sikerült annyira extrémre, mint a japánoké. Kupésan lejtő tetővonala némi sportosságot is ad a modellnek, ugyanakkor mégis a Hyundaioknál megszokott elegancia jellemző rá. Külsejével teljesen beleolvad a közlekedésbe, semmi kirívó nincs rajta, egyedül az első és hátsó lökhárító alján lévő kék csíkkal jelzi, hogy különcnek számít. Az igazán szakértői szemek emellett azt is kiszúrják, hogy a felniben lévő műanyag betétek is a csekélyebb légellenállásért felelnek. Van is mire büszkének lenni az Ioniqnak, ugyanis csupán 0,24-es a cw-je, azaz légellenállási együtthatója, ami igen komoly értéknek számít. Viszonyításképpen még a BMW i8-as igen kacifántos formavilágának sem sikerült elérni ezt az értéket.

%KA%Igaz, hogy érintőképernyős az infotainment rendszer, a dedikált gombok és a klímapanel vezérlőelemei könnyedséget jelentenek a teljesen digitális panelekhez képest%KA%

Igaz, hogy érintőképernyős az infotainment rendszer, a dedikált gombok és a klímapanel vezérlőelemei könnyedséget jelentenek a teljesen digitális panelekhez képest

Minden a helyén. A beltér sem olyan futurisztikus, mint egyes hibrid és elektromos modellekben, teljesen átlátható a kokpit. Sőt! Nagyon átlátható. Minden a helyén, lényegében egyszer kell csak szétnézni és tudjuk is, hogy mit hol keressünk legközelebb. Nem kell menüben babrálni egy-egy beállításért vagy a hőmérséklet szabályozásáért, utóbbit szerencsére vakon lehet kezelni a klímapanelen lévő potméter segítségével. A menü dedikált gombjait is remekül helyezték el. Egyetlen sorban ott van minden, amire szükség lehet. Ezeket megnyomva már az érintőképernyőn kell navigálni, de ez sem jelent gondot, ugyanis minden jól látható és pontosan érinthető. Az ülések kényelmesek, a vezetői pozíció 300 km autózás után sem fárasztó és hátul is kellő lábtér van. A fejtér viszont szűkös, csak fenékkel előretolva lehet úgy ülni, hogy ne érne bele a fejem a tetőbe. Oldalnézetből látni is, hogy erősen lejt a tetővonal, ezt pedig megsínylette a beltér hátsó magassága.

%KA%Kompakt méretéhez képest mérete a csomagtér, egyetlen hátránya, hogy az ülések ledöntésével nem kapunk teljesen sík padlózatot%KA% %KA%Kompakt méretéhez képest mérete a csomagtér, egyetlen hátránya, hogy az ülések ledöntésével nem kapunk teljesen sík padlózatot%KA%

Kompakt méretéhez képest mérete a csomagtér, egyetlen hátránya, hogy az ülések ledöntésével nem kapunk teljesen sík padlózatot

Városra termett. A motort elindítva, pontosabban csak üzem alá helyezve a rendszert, nem hallunk semmit, mert az első métereket mindig villannyal teszi meg, ha pedig van kellő szufla az akkuban, akkor elektromosan gurulhatunk tovább. Az 1,56 kWh-ás akkumulátorral csupán pár km tisztán elektromos üzemet ad, ugyanakkor ez is elég ahhoz, hogy méretéhez képest kedvező fogyasztással tegyünk meg egy-egy távot. Mint ahogy az összes hibridnek, az Ioniqnak is elsősorban városban vesszük majd hasznát, ahol normális tempóban és pedálkezeléssel autózva is 4,5 l/100 km körüli átlag adódott. Aztán jött összesen közel 500 kilométernyi autópályás üzem is, ami némileg feljebb tornázta az értéket, de a tesztátlag így is 5,2 l/100 km lett, amivel én teljes mértékben kiegyezek.

%KA%A felnikbe épített műanyag légterelő elemek erősen összefüggenek a BlueDrive felirattal. A légellenállási tényező mindössze 0,24, ami jobb, mint az i8-as BMW-é%KA%

A felnikbe épített műanyag légterelő elemek erősen összefüggenek a BlueDrive felirattal. A légellenállási tényező mindössze 0,24, ami jobb, mint az i8-as BMW-é

Aranyközépút. A meghajtásról alapesetben egy 1,6 literes GDI benzines szívó blokk gondoskodik, 105 lóerővel. Nem egy erőgép. Hozzá kapcsolódik egy 43 lovas elektromotor, amely kiküszöböli a szívó motor alacsony fordulaton jelentkező nyomatékhiányát. Ezzel picivel 140 lóerő feletti teljesítményt kapunk, ami már jónak számít. Nagy előny, hogy nem a legtöbb hibridben megszokott CVT váltót, hanem duplakuplungost kapunk, amely hibátlanul együttműködik a hibrid rendszerrel. Közel 11 másodperces nulla százas sprintje nem világbajnok, de nem is a gyorsulásról szól a hibrid autózás. Menet közben ugyanakkor kellően rugalmas, előzni is jól lehet vele. Menet közben viszont mégsem ez a nagy előnye. Lenyűgözően csendes az utastér, a fogyasztása pedig közel annyi is lehet, mint egy robogóé.

%KA%Dupla 12 voltos töltő és vezeték nélküli telefontöltőt is találunk a középkonzolban%KA%

Dupla 12 voltos töltő és vezeték nélküli telefontöltőt is találunk a középkonzolban

Kell ennél több? A felszereltséget tekintve sem lehet panasz az Ioniq-ra. Két ellátmánnyal érhető el, a Comfort egyszerűbb, a Premium nevéhez hűen prémiumos felszereltséget ad. A tesztautónk utóbbit képviselte, így volt benne Xenon fényszóró, kulcs nélküli nyitás és indítás, króm díszítőelemek kívül-, belül, 7 colos infotainment kijelző, ülés és kormányfűtés, bluetooth csatlakozás, vezeték nélküli telefontöltő, csak hogy a legfontosabbakat említsem. A hétköznapi használatra ezek az extrák teljesen elegendőek, természetesen van olyan kategóriatárs, amely ennél többet nyújt, ugyanakkor az nem hibrid. Ez az Ioniq így jó, ahogy van! Alapára 7,7 millió, a tesztelt darab 8,45 millióról indul, amelyre most kedvezmény is jár, így 8,1 millióért vihető haza.

%KA%Hossza, kupésan lejtő teteje sportos kinézetet ad, ugyanakkor a hátul ülők fejteréből elvesz. 180 centis magassággal már necces a hátsó ülésen utazni%KA%

Hossza, kupésan lejtő teteje sportos kinézetet ad, ugyanakkor a hátul ülők fejteréből elvesz. 180 centis magassággal már necces a hátsó ülésen utazni

Értékelés

Pozitív
Csendes beltér autópályán is, alacsony fogyasztás, tágas, kényelmes
Negatív
Az elektromos hajtás nem kapcsolható gombbal, lábbal vezérelt parkolófék

Árak

Tesztmodell alapára 7 699 000 Ft (2017. július 15.)
Tesztmodell ára 8 449 000 Ft (2017. július 15.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4470 mm
Szélesség: 1820 mm
Magasság: 1450 mm
Saját tömeg: 1370 kg
Össztömeg: 1870 kg
Tengelytáv: 2700 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 443 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1480 mm
Belmagasság elöl: 920-1010 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 290 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1020 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1020 mm
Csomagtér hossza: 870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1780 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 1000 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin üzemű
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 1580 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4
Sebességváltó: automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 147 Nm
Teljesítmény: 77 kW (105 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10.80 s
CO2-kibocsátás: 79 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (18 db)

db69 írta: 2 hónapja

Egy Toyota HSD hibrid nem csak a fogyasztásról szól.
Alapvető különbség a Hyundai és a HSD között (a sokéves hibrid tapasztalattól eltekintve):

1. dupla kuplung vs. egyszerű bolygóműves "sebességváltó"
A HSD bolygóműve nem rángat (araszoláskor, meg parkoláskor sem, meredek lejtőn sem). A fogyasztáskülönbség számadozáshoz a többi fenntartási költségeket is hozzá kellene adni; tehát ha 100 ezer km felett mozgunk, majd jön a duplakuplung csere (tudja valaki, mibe fog kerülni?). A kényelem és a tartósság lehet, hogy megér annyit, hogy hozzászokjunk a HSD időnkénti "nyerítéséhez" - ami mellesleg csak padlógáz esetén jön igazán; de hát ez az optimális fordulat padlógáz (max. teljesítmény igénye) esetén. Lehet a fordulat fel-le ingadozását gyorsításkor a hagymányos váltónál is elavultnak tekinteni.

2. direkt befecskendezés vs. klasszikus szívó
Ez is a tartósság szempontja a HSD részéről. Ugyebár midkenki tisztában van vele, hogy a direct injection motort redszeresen fel kell pörgetni ("öblítení"), különben csak zsákbamacska, túléli e a százezret. Nem éppen egyszerű a mindennapi használat mellet egy automatát felpörgetni (ami igyekszik keveset fogyasztani és inkább az alacsony fordulatot hozza). Egy klasszikus szívót nem kell így "öblíteni".

A Hyundai rengeteget lépett az utóbbi időben, le a kalappal előttük. De még akkor is kíváncsi lennék, milyen lesz az Ioniq 150-200 ezer km után egy Toyotához képest.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 2 hónapja
Vascsi írta: 2 hónapja

Az Ioniq SP-s adatát egy kicsit óvatosan kell még kezelni, mert túl új és sok Ioniq télen nem futott, ezért a magasabb fogyasztás csak a 2017/2018-as télen fog megmutatkozni.

Ha 15e km-re rakod a futást, akkor:

4,81l

https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1554-IONIQ.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=15000&powerunit=3



4,45l-re jön ki

https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&minkm=15000&powerunit=3



ami dicséri a Hyundait, mert nekik ez az első komolyabb hibrid próbálkozásuk és az a kb. 8%-os lemaradás döbbenetesen nagy szám.


Előzmények megtekintése

Igen, láttam, hogy kevés bejegyzés van az Ioniq-ra, magamnak 10%-kal számoltam...
Egyetértek, sok a 8%, de sajnos a Prius felára is. Korszerűbb motor, egyszerűbb hajtáslánc (pl. duplakuplungos váltó).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 2 hónapja
Határon autózó írta: 2 hónapja

Az 1.2 millió forintért 2 literes fogyasztás különbséggel 176 000 Km-nél még csak egálban lennél. Akkor még nem érné meg. Ha meg ingázásra használnád, nem városba - ahová ez való - akkor meg alig lenne fogyasztás különbség, tehát ingázásra (autópálya) soha nem hozná be a felárát. Lehet utálni a dízelt, de 5 év alatt 170 ezer KM a dízellel éri meg a legjobban (új, végig garanciális autóval).




Előzmények megtekintése

Öt év múlva nem azonos eladási (piaci) árak lesznek, a hibrid többet fog érni, mint a turbós benzines, ezért írtam, hogy behozza az ár különbséget. Lehet, hogy dízellel azt gondolod, hogy jobban megéri, de öt év múlva nehezebb lesz eladni. A feleségem is jobban szeretne, ha kipufogófüst nélkül tolatnék ki reggelente a garázsból :)
Az éves átlagsebességem 65 km/h, a bejárásnál az autópálya felén 80-as korlátozás van, de még annyival sem megy a forgalom. Egy Prius elég gyakran állítaná le a motort és vitorlázna.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2 hónapja
Határon autózó írta: 2 hónapja

Akkor számoljunk.

A felára egy Hyundai i30 1.6 sima benzineshez képest kb. 3.5 millió Ft.

Ezért a 3.5 millióért 10 294 liter benzint lehet venni (340 Ft/l).

A fogyasztás különbség legyen 2 liter a hibrid javára.

10 294 / 0.02 = 514 700 Km. Ennyi alatt lesznek egálban a vételár és az elköltött üzemanyag költséggel.

Átlagos 15 ezer Km / évvel számolva ez cirka 34.3 év!



Szerintem nem szabadba többnek lennie a hibrid felárnak, mint a dízel felár (a sima benzineshez képest),

akkor esetleg venné is valaki. Ez így csak technikai érdekesség marad.


Előzmények megtekintése

Csakhogy nem lehet ilyen egyszerűen kiszámolni. Egy bármilyen autót nézve az üzemanyag költsége a felét sem teszi ki a teljes járműfenntartási költségnek, pláne nem egy új autónak, ahol az éves értékvesztés a többszöröse az üzemanyagköltségnek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 2 hónapja
Madzagos írta: 2 hónapja

Ha ilyen harmónikus lenne a Priusok műszerfalai, már rég vettem volna. De valahogy ez az egész autó egyben van, a Prius egyes részei diszharmónikusak, sokak szerint figyelemfelkeltés miatt. Jól fogyaszt ez is, igaz 5-10%-kal a 4-es Prius felett (spritmonitor: 4,68 vs. 4,41; külföldi oldalak tesztjei fél liter különbségről regélnek). A minimum 2 milliós felár tekintetében az Ioniq jobb vétel, még úgy is, hogy élőben a 4es Prius kicsivel nagyobbnak tűnt.


Előzmények megtekintése

Az Ioniq SP-s adatát egy kicsit óvatosan kell még kezelni, mert túl új és sok Ioniq télen nem futott, ezért a magasabb fogyasztás csak a 2017/2018-as télen fog megmutatkozni.
Ha 15e km-re rakod a futást, akkor:
4,81l
https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1554-IONIQ.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=15000&powerunit=3

4,45l-re jön ki
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&minkm=15000&powerunit=3

ami dicséri a Hyundait, mert nekik ez az első komolyabb hibrid próbálkozásuk és az a kb. 8%-os lemaradás döbbenetesen nagy szám.

A válaszoláshoz belépés szükséges
totya2 írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Egyetértek.Ha útközben valahol meglátok egy Priust, mind a négy ablakot le kell húznom, mert olyan hányiger fog el, hogy egy ablak már nem is elég. Már eltelt 20 év az első óta és nemhogy szebb lenne, inkább egyre gusztustalanabb.Eddig legalább teljesen amorf volt, az új meg már ragyás elejű is...

Ez a Hyundai viszont kimondottan kívánatos és valószínűleg jó autó is...


Előzmények megtekintése

Nem semmi hozzászólás :D
Csak vigyázz, nehogy a saját hányásodba fulladj be, :D
Egyébként tényleg szép autó, de ugyanazt tudja motorikusan mint a 13 éve bejött PII prius :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Határon autózó írta: 2 hónapja
Madzagos írta: 2 hónapja

Én dízelt nem vennék, ezért automata benzinessel hasonlítanám össze, így már nem olyan rossz (persze minden szentnek maga felé hajlik a keze :) ).

Hyundai i30 1.4 T-GDi 7DCT listaára 6,5 Millió Ft, az Ioniq hibrid listaára: 7,7 Millió, a különbség így 1,2.

Persze az 1,4 T-GDI jobban megy, de az Ioniq árnyalatnyival nagyobb méretű. A két literrel egyet értek. Ha valaki 5 éves koráig megtartja, az árkülönbség bő fele még realizálható. 600 ezer Ft-ból 88 ezer km-t lehet menni. Sajnos sokat ingázom, én 5 év alatt 170000 km-t mennék, így nekem megérné.


Előzmények megtekintése

Az 1.2 millió forintért 2 literes fogyasztás különbséggel 176 000 Km-nél még csak egálban lennél. Akkor még nem érné meg. Ha meg ingázásra használnád, nem városba - ahová ez való - akkor meg alig lenne fogyasztás különbség, tehát ingázásra (autópálya) soha nem hozná be a felárát. Lehet utálni a dízelt, de 5 év alatt 170 ezer KM a dízellel éri meg a legjobban (új, végig garanciális autóval).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 2 hónapja
Határon autózó írta: 2 hónapja

Akkor számoljunk.

A felára egy Hyundai i30 1.6 sima benzineshez képest kb. 3.5 millió Ft.

Ezért a 3.5 millióért 10 294 liter benzint lehet venni (340 Ft/l).

A fogyasztás különbség legyen 2 liter a hibrid javára.

10 294 / 0.02 = 514 700 Km. Ennyi alatt lesznek egálban a vételár és az elköltött üzemanyag költséggel.

Átlagos 15 ezer Km / évvel számolva ez cirka 34.3 év!



Szerintem nem szabadba többnek lennie a hibrid felárnak, mint a dízel felár (a sima benzineshez képest),

akkor esetleg venné is valaki. Ez így csak technikai érdekesség marad.


Előzmények megtekintése

Én dízelt nem vennék, ezért automata benzinessel hasonlítanám össze, így már nem olyan rossz (persze minden szentnek maga felé hajlik a keze :) ).
Hyundai i30 1.4 T-GDi 7DCT listaára 6,5 Millió Ft, az Ioniq hibrid listaára: 7,7 Millió, a különbség így 1,2.
Persze az 1,4 T-GDI jobban megy, de az Ioniq árnyalatnyival nagyobb méretű. A két literrel egyet értek. Ha valaki 5 éves koráig megtartja, az árkülönbség bő fele még realizálható. 600 ezer Ft-ból 88 ezer km-t lehet menni. Sajnos sokat ingázom, én 5 év alatt 170000 km-t mennék, így nekem megérné.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2 hónapja
sylvester írta: 2 hónapja

Hyundai Ioniq hybrid az 5.2 l fogyaszt a suzuki swift meg micro hibrid rendszer nelkul 5.9 l ezt meg ki hiszi el?


Az új, japán gyártású Swift gyári kombinált fogyasztási adata 4,3 liter/100 km. (Micro hibrid rendszer nélkül).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Határon autózó írta: 2 hónapja

Akkor számoljunk.
A felára egy Hyundai i30 1.6 sima benzineshez képest kb. 3.5 millió Ft.
Ezért a 3.5 millióért 10 294 liter benzint lehet venni (340 Ft/l).
A fogyasztás különbség legyen 2 liter a hibrid javára.
10 294 / 0.02 = 514 700 Km. Ennyi alatt lesznek egálban a vételár és az elköltött üzemanyag költséggel.
Átlagos 15 ezer Km / évvel számolva ez cirka 34.3 év!

Szerintem nem szabadba többnek lennie a hibrid felárnak, mint a dízel felár (a sima benzineshez képest),
akkor esetleg venné is valaki. Ez így csak technikai érdekesség marad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1oeXVuZGFp

Hirdetés

HYUNDAI tesztek

Hyundai Ioniq Electric Premium teszt

Prius Koreából, akár tisztán elektromosan - Hyundai Ioniq

Méretét, kényelmét és hatótávját nézve ma a Hyundai Ioniq az egyik legjobb ajánlat a villanyautók piacán. Könnyű megkedvelni.


Hyundai i20 1.25i (HP) teszt

Nemzetközi menetjegy - Hyundai i20 teszt

A Hyundai az i20-assal is megmutatta, hogy tudnak európai ízlésre hangolt autót csinálni, ha akarnak. Végre akarnak. Veszélyben a Kia?


Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium 4WD A/T Executive teszt

Nem Audi, de majdnem. Hyundai Santa Fe teszt

Az megvan, hogy a Hyundai három szabadidő-autót is kínál? A középső Santa Fét izmosabbik dízelmotorjával, csúcsfelszereltséggel és összkerékhajtással próbáltuk.


Hyundai i40 cw 1.6 GDI Style teszt

Koreában is gyártanak Passatot, Mondeót? Hyundai i40 cw teszt Videó

Alapmotorjával, de az ahhoz társítható legmagasabb felszereléssel járt nálunk a Hyundai i40 cw. Meg kell hagyni, ízletes darab.


Hyundai Veloster 1.6 GDI Style miniteszt

Olcsó és egyedi sportgép: Hyundai Veloster miniteszt Videó

Rövid ismerkedés erejéig hazai utakon tehettük próbára a már itthon is kapható, sportos fazonú Hyundai Veloster, négyajtós kupét!


Még több HYUNDAI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Itthon vezettük a Jeep Compass második generációját

Szakadó esőben is kuckós a Jeep Compass

12 órája – Újdonság

Engedett amerikai büszkeségéből a Jeep, és egy dögös, átgondolt SUV-t állít csatasorba a népes kompakt szegmensben, valódi tereptudással.


Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

Tegnap – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

HYUNDAI IONIQ hybrid 1.6 GDi Premium+Navigációs cs. 6DCT

HYUNDAI IONIQ hybrid 1...

Ár: 7.300.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

HYUNDAI IONIQ Hybrid-1.6 GDI Trend-ÁFÁS

HYUNDAI IONIQ Hybrid-1...

Ár: 7.460.000 Ft

Évjárat: 2017 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

HYUNDAI IONIQ hybrid 1.6 GDi Premium+Navigációs cs. 6DCT

HYUNDAI IONIQ hybrid 1...

Ár: 7.790.000 Ft

Évjárat: 2017 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!