0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A Jaguar első, de nem az utolsó SUV-ja az F-Pace, hamarosan érkezik egy kisebb. Ian Callum formaterve még egy ilyen városi terepjáróra is ráillik. Ha lehet ilyet mondani, akkor az F-Pace a legkecsesebb SUV%KA%

A Jaguar első, de nem az utolsó SUV-ja az F-Pace, hamarosan érkezik egy kisebb. Ian Callum formaterve még egy ilyen városi terepjáróra is ráillik. Ha lehet ilyet mondani, akkor az F-Pace a legkecsesebb SUV

Sportos szabadidő-autó. Ez kell egy gyártónak ma, hogy észrevegyék, minimum egy a palettára. Nem is a fennmaradás miatt, mivel házon belül a Land Rovernek csak SUV-ja van, hanem hogy egyáltalán szóba kerülhessen a Jaguar a leendő ügyfeleknél. És hogy ne legyen ütközés a két márka közt, az F-Pace méreteit úgy lőtték be, hogy annak ne legyen Land Rover, vagy Range Rover megfelelője. Ez persze csak eddig tartott, mivel megérkezett az Evoque és a Range Rover Sport közé a Velar, ami az F-Pace-szel szinte centire azonos, de a Jaguar már megáll a saját lábán, nagyjából eljutott a közönség tudatáig a létezése. Már csak azért is jó méret, mert akinek a BMW X4 kicsi, az X6 pedig már túl nagy, annak nagyjából ez a választás marad, már ha prémiumban gondolkodik.

%KA%Minden irányban óriási, több mint 2 méter széles, már csak a mindennapi forgalom is szűkös vele, szerencsére hamar észreveszik%KA%

Minden irányban óriási, több mint 2 méter széles, már csak a mindennapi forgalom is szűkös vele, szerencsére hamar észreveszik

%KA%Szinte az F-Type sportkocsi lámpái kerültek ide is, természetesen LED-esek, ahogy az elsők is, azok automatán kapcsolják a távolságit és kanyarodáskor fordítják csóvájukat%KA% %KA%Szinte az F-Type sportkocsi lámpái kerültek ide is, természetesen LED-esek, ahogy az elsők is, azok automatán kapcsolják a távolságit és kanyarodáskor fordítják csóvájukat%KA%

Szinte az F-Type sportkocsi lámpái kerültek ide is, természetesen LED-esek, ahogy az elsők is, azok automatán kapcsolják a távolságit és kanyarodáskor fordítják csóvájukat

Hová tegyelek? Az F-Pace formatervét ugyancsak Ian Callumnak köszönhetjük, aki mesterien húzta rá az F-Type és az XF külsejét egy merőben más formára. Igazán jól érvényesülnek az idomok, valahogy nem annyira tolakodó, mint egy BMW X6 varacskosdisznó tekintete, de azért így is elég autópálya-takarító az F-Pace frontrésze. Van egy megjelenése, de valahogy nem irigykedő tekintetek követték, hanem egyszerűen nem tudja hová tenni az utca embere. Feltűnő persze, több mint 4,7 méteres testét nem nehéz észrevenni, pláne, hogy még széltében is meglépi a 2 métert, behajtott tükrökkel. De nem BMW, vagy Mercedes embléma van rajta, ráadásul az orrán lévő apró macskát is csak közelről lehet beazonosítani, így még nem kelt akkora ellenszenvet az emberekben. Nagyvad, nem kétséges, 20 colos téli kerekei már-már kicsinek is tűnnek alatta, szerencsére a nyári szett 22-es, potom 1,8 milliós felárért. Csak hogy lovagoljunk még a számokon, menetkész tömege 2 kilogramm híján két tonna, a legkisebb motorral, amit kaphatunk hozzá.

%KA%Hasonló, de más, mint az XF belseje. Magasan ülünk, a motorháztetőt mindenképp látjuk, de a vezetési pozíciót nagyon jól be lehet lőni, hála a 14 irányban elektromosan állítható ülésnek és az állítható kormányoszlopnak%KA%

Hasonló, de más, mint az XF belseje. Magasan ülünk, a motorháztetőt mindenképp látjuk, de a vezetési pozíciót nagyon jól be lehet lőni, hála a 14 irányban elektromosan állítható ülésnek és az állítható kormányoszlopnak

%KA%Nincs szükség a középső monitorra, a fontos infókat az alsó sávon mutatja ilyen nézetnél, de ezt csak a menüből érhetjük el. A '90-es évek eleji bútorokéra hasonlít a fabetét, ennél biztos van szebb is a kínálatban%KA% %KA%Nincs szükség a középső monitorra, a fontos infókat az alsó sávon mutatja ilyen nézetnél, de ezt csak a menüből érhetjük el. A '90-es évek eleji bútorokéra hasonlít a fabetét, ennél biztos van szebb is a kínálatban%KA%

Nincs szükség a középső monitorra, a fontos infókat az alsó sávon mutatja ilyen nézetnél, de ezt csak a menüből érhetjük el. A '90-es évek eleji bútorokéra hasonlít a fabetét, ennél biztos van szebb is a kínálatban

Jól sikerült a saját dízel. A Tata fennhatósága alatt kezdte el saját motorjait fejlesztgetni a Jaguar − Land Rover, a kétliteres Ingenium dízel csupán négyhengeres, de ezt már a prémium ligában játszó márkáknak is el kell néznünk. Főleg, ha olyan hatékony egységeket csinálnak, mint ez itt. Örültem, hogy nem a V6-os tesztautót kaptunk, ebben a felállásban némileg józanabb az összkép. A kétliteres dízel jó választás lehet, 180 lóerős ugyan, de 430 Nm nyomatékú, amit nagyjából 1700-1800-as fordulatszám környékén kezd el leadni, onnantól meggyőzően mozgatja a Jaguart. Városban 8,5 liter az átlag, vegyesben tudta a katalógus 5 liter körüli értékét is, igaz este, nulla forgalomban, de ez akkor is jó pont egy ekkora autónál. Alul picit hangos, a 8 fokozatú ZF váltó szeret visszakapcsolni alacsony sebességnél, hogy legyen tartalék, ami kell is, így az elindulás, vagy az araszolás annyira nem elegáns, magasabb fordulaton viszont szinte elvész a hangja, nem tűnik dízelnek, egész jó karakter. Sportban a gázreakció is rettentő gyors tud lenni, és akár tudunk is sportosan közlekedni vele, mert a futómű is remek társ hozzá, de ezekhez a hegyomlásokhoz nekem sosem passzolt az efféle közlekedés.

%KA%A feláras Windsor ülések ülőlapja is nyújtható, oldaluk szűkre húzható, van deréktámasz, szellőztetés és fűtés, utóbbi hátul is%KA% %KA%A feláras Windsor ülések ülőlapja is nyújtható, oldaluk szűkre húzható, van deréktámasz, szellőztetés és fűtés, utóbbi hátul is%KA%

A feláras Windsor ülések ülőlapja is nyújtható, oldaluk szűkre húzható, van deréktámasz, szellőztetés és fűtés, utóbbi hátul is

%KA%Van mit tapogatni az ülés oldalán, a középkonzol akkora, hogy két oldalán is elfért egy-egy polc, a tolatókamera sötétben is nagyon éles és világos, bekapcsolni nem mindig akart%KA% %KA%Van mit tapogatni az ülés oldalán, a középkonzol akkora, hogy két oldalán is elfért egy-egy polc, a tolatókamera sötétben is nagyon éles és világos, bekapcsolni nem mindig akart%KA% %KA%Van mit tapogatni az ülés oldalán, a középkonzol akkora, hogy két oldalán is elfért egy-egy polc, a tolatókamera sötétben is nagyon éles és világos, bekapcsolni nem mindig akart%KA%

Van mit tapogatni az ülés oldalán, a középkonzol akkora, hogy két oldalán is elfért egy-egy polc, a tolatókamera sötétben is nagyon éles és világos, bekapcsolni nem mindig akart

Dübörgő. Összkerékhajtása alapból hátul hajt, így hajlamos táncoltatni a fenekét, persze pillanatok alatt küldi a nyomaték jelentős részét előre ilyen helyzetben. Nagyokat tudnak szólni a kerekek, de csak úthibákon, a gördülési zajuk minimális, erre nagyon odafigyeltek, más zajok viszont vannak. Bár a karosszéria merevebb, mint az XF-é, némi csavarodása azért van, garázsfelhajtón tud recsegni a nyitható panorámatető, a nagyobb baj viszont az, amit maga a karosszéria kelt a puszta mozgásával. Dübörög, sikerült találnom macskaköves utcát a fővárosban, és csak lépésben tudtam rajta végigmenni, mert megfájdult tőle a fülem. Nem túlzás, valami nagyon kimaradt a tervezésnél, vagy csak utoljára hagyták és nem sikerült befejezni, így lesz egy nagy feladatuk a ráncfelvarrásra, amit remélem, hogy elvégeznek, mert ezen kívül bent minden rendben.

%KA%Hibridekben vannak ilyen puklik, de itt más lakik. 25 milliónál ilyen megengedhető? Igaz, ha csak néhány cuccot rakunk ide, azok nem csúszkálnak%KA%

Hibridekben vannak ilyen puklik, de itt más lakik. 25 milliónál ilyen megengedhető? Igaz, ha csak néhány cuccot rakunk ide, azok nem csúszkálnak

%KA%20 colos teljes értékű pótkerék, minimum kétemberes meló kivenni, a küszöb világítása viszont csillagos ötös. A saját fejlesztésű kétliteres dízel nyomatékos, néha picit hangos, de jól viszi az F-Pace-t%KA% %KA%20 colos teljes értékű pótkerék, minimum kétemberes meló kivenni, a küszöb világítása viszont csillagos ötös. A saját fejlesztésű kétliteres dízel nyomatékos, néha picit hangos, de jól viszi az F-Pace-t%KA% %KA%20 colos teljes értékű pótkerék, minimum kétemberes meló kivenni, a küszöb világítása viszont csillagos ötös. A saját fejlesztésű kétliteres dízel nyomatékos, néha picit hangos, de jól viszi az F-Pace-t%KA%

20 colos teljes értékű pótkerék, minimum kétemberes meló kivenni, a küszöb világítása viszont csillagos ötös. A saját fejlesztésű kétliteres dízel nyomatékos, néha picit hangos, de jól viszi az F-Pace-t

Képtelenségek. A harmadik Jaguar – Land Rover tesztautó után már beletörődtem, hogy a kézzel varrott bőr exkluzív, viszont nem szép, így ehhez mértem a belteret, ami anyagaiban remek és egész jól összerakott. A feláras Windsor bőrkárpit elég retro, de megállja a helyét egy Jaguarban, az ülés összes dimenziójában elektromosan állítható, fűtése-hűtése macerásan a kijelzőről állítandó, de egészen szokható. A 10,2 colos InControl Touch nevű rendszert futtató középkonzolt lehet szeretni, jól néz ki, szép a képe és matt is, legtöbbször gyors, számomra egész egyértelmű a kezelése. Macera az indításnál van vele, ha nem számítom, hogy az első indulásnál 10 perc után sikerült életre kelteni, akkor is zavaró, hogy minden indulásnál először rá kell bökni, hogy bejöjjön a kép (ezt ki is írja). Ha nem várjuk meg, míg feláll a rendszer, és úgy „tekerjük” a hátramenetet, akkor a kamera képe csak kicsiben jelenik meg és nem lehet átváltani más nézetre, így kezdhetjük elölről, bármennyire sietnénk. Mert azért jól jön a kamera, bárhol legyünk vele.

%KA%Két tonnát megmozdítani nem egyszerű, néha küzd is vele a kétliteres dízel, a váltót is megizzasztja, de hamar felveszi a forgalom tempóját, onnantól a futómű is társ, akár cikázásban is%KA%

Két tonnát megmozdítani nem egyszerű, néha küzd is vele a kétliteres dízel, a váltót is megizzasztja, de hamar felveszi a forgalom tempóját, onnantól a futómű is társ, akár cikázásban is

Jól sült el. Az ergonómia jellemzően jó odabent, csak az ablakemelő panelje zavart, amit teljesen logikátlanul az ajtó tetejére raktak. Persze az ülés memóriájának gombjai pont kéznél, a könyöklőn találhatók. Még egy javítanivaló. Remélem, a csomagtérpadlót sem hagyják ki. Láttak már ilyet? Egy púp van a padló helyén, ami alatt egy teljes értékű pótkerék lapul, csak ezzel az extrával nem számoltak a tervezésnél. Lehet, csak azért furcsa, mert ma már nem divat a pótkerék, de nem látom azt az élethelyzetet, amikor a Jaguar F-Pace tulaj hátracsászkál és megpróbálja kiemelni a 20, nyáron 22 colos felnire szerelt gumit. Megsúgom, egyedül szinte lehetetlen. Ezek a problémák javíthatóak, ezeken kívül szerethető jármű. Egy hét után olyan volt elköszönni tőle, mintha több hónapja használtam volna. Otthonos, mérhetetlenül kényelmes és stílusos. Annak ellenére, hogy a Jaguar behódolt az SUV őrületnek, az F-Pace jól sült el.

%KA%A karosszéria dübögése lepi be a belteret, a kerekektől semmi nem jön. Fogyasztása városban felmászott 8,5-re, ideális körülmények között tudja hozni a katalógus szerinti 5 liter alatti értékét%KA%

A karosszéria dübögése lepi be a belteret, a kerekektől semmi nem jön. Fogyasztása városban felmászott 8,5-re, ideális körülmények között tudja hozni a katalógus szerinti 5 liter alatti értékét

Értékelés

Pozitív
Tágas, kényelmes, mutatós szabadidő-autó, nyomatékos, méretéhez képest takarékos a dízelmotor, csendes a futása
Negatív
Egyenetlen varrások, gyengélkedő fedélzeti rendszer, dübögő karosszéria, púpos csomagtartó

Árak

Tesztmodell alapára 16 886 000 Ft (2017. március 22.)
Tesztmodell ára 25 333 258 Ft (2017. március 22.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4731 mm
Szélesség: 2070 mm
Magasság: 1652 mm
Saját tömeg: 1998 kg
Össztömeg: 2460 kg
Terhelhetőség: 462 kg
Tengelytáv: 2874 mm
Karosszéria-kivitel: szabadidő-autó
Csomagtér: 650 liter
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 520-560 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1060 mm
Csomagtér magassága: 370-670 mm
Csomagtér hossza: 1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1800 mm
Raktérnyílás szélessége: 1100 mm
Raktérnyílás magassága: 800 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1999 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 8 fokozatú automata
Nyomaték: 430 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 133 kW (181 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 208 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,7 s
CO2-kibocsátás: 139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,7 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 64 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Már magyar földön az ötajtós Lada 4x4 modellek

Itt a Lada, amire már a nyolcvanas évek óta várunk, az időközben 4x4 névre keresztelt 4x4 ötajtós...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

Bezzenev írta: 7 hónapja
meleagris írta: 7 hónapja

Szerintem egy piros traktor siman lehet kivanatos :-)

Meg lehet jobban is, mint az F-Pace...


Előzmények megtekintése

nézőpont kérdése... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 7 hónapja
Bezzenev írta: 7 hónapja

ja hát ez annyira kívánatos, mint egy piros traktor.


Előzmények megtekintése

Szerintem egy piros traktor siman lehet kivanatos :-)
Meg lehet jobban is, mint az F-Pace...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 7 hónapja

ja hát ez annyira kívánatos, mint egy piros traktor.

A válaszoláshoz belépés szükséges
hurrá írta: 7 hónapja

Olyan, hogy SUV és kívánatosság, egymást kizáró fogalom. Még egy Jaguar esetében. A cikk írója, elnézést, lüke.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 7 hónapja
Rolipoki írta: 7 hónapja

Kedves Zold,



A fogyasztási adatokat a sprintmonitor.de oldalon gyönyörűen lehet követni/kutatni. Valós tulajdonosok valós adataival. És bizony a hasonló motorizáltságú/kategóriájú SUV 30-40%-kal fogyaszt többet. Nem tudom milyen SUV-d van, persze fogyaszthat 7 litert de akkor az annak megfelelő normál személyautó nem enne többet 5,5 liternél. Nekem egy Audi A6 Aventom van (2008-as) a szeretett/utált (ki mit mond )utolsó generációs PDTDi motorral. Nekem ez nagy átlagban 5,5 - 6 litert fogyaszt. Ugyan ez már elvileg modernebb motorral Audi Q5-ben nem áll meg 7,5 liter alatt. Pedig a Q5 inkább A4 alternatíva mint A6 alternatíva.

A másik része: miért kellene a kombikat megadóztatni? Pár kilóval nehezebb mint egy Sedan vagy egy csapott hátú és érdemben nem terheli jobban a környezetet. Az emelt hasú kombi nálam egy olyan határvonal amit lehet ide is és oda is sorolni. Azért környezetterhelés szempontból jobbak mint a SUV-ok az biztos.


Előzmények megtekintése

Az F pace alapsúlya 1690kg (RWD, 2.0 dízel kéziváltós). Az XF 1545 kg. Elsőre nagy a különbség, de az F pace egy sokkal tágasabb autó, a kombik is rendszerint kapnak egy 100 lg-os súlytöbbletet.

A példáddal élve, a Q5 (2012-2015 136-190LE TDI) 7,39 literes átlagot produkál
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/1119-Q5.html?fueltype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2015&power_s=136&power_e=190&gearing=1&powerunit=2
Ugyanez A6ossal: 6.64 liter.Jobb, de nem 30%.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/22-A6.html?fueltype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2015&power_s=136&power_e=190&gearing=1&powerunit=2

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 7 hónapja
zold írta: 7 hónapja

Ha jó ideje foglalkoznál vele nem írnál ekkora marhaságokat...



Márkája válogatja, de általánosságban igaz, hogy egy adott platformra épülő SUV az eggyel nagyobb testvérrel vetekszik térkínálatban (a magasabb beltér miatt)és presztiszban . Pl A MQB platformos Tiguan közelít a Passathoz, az Xc60 a V70-hez, a GLC az E klasséhoz. A Q5 esetében ráadásul rendes hasábban végződik a csomagtartó az A6 csapott farával szemben



És mondjuk nem kérdés, hogy az XC60 értékvesztése sokkal jobb, mint a V70-esé, bár ez egy még nehezebb versenyszám a listaárak realitása miatt.



Én speciel két hátrányt tudok a SUV esetében: 1. drágább a gumi, mert a szélesebb papucsokkal próbálják ellensúlyozni a magasabb építést (speciel az XC60 stabilabb és sportosabb mint a V70, az X3 esetében nem merném állítani). 2. a magasabb építés miatt lehet gond 1-2 parkolóházban/ garázsban.


Előzmények megtekintése

pár helyen elgépeltem: beltér miatt)és presztízsben. a listaárak relativitása miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 7 hónapja
Rolipoki írta: 7 hónapja

Kedves BNGY1990

Egyet értek azzal, hogy egy kisautónál - amit most használsz - biztonságosabb egy SUV/Crossover. Viszont egy hagyományos autó ugyan olyan biztonságos. A jobban kilátni belőle egy elfogadható érv, de mivel lassan mindent eláraszt a sok SUV már nem is látni ki sokkal jobban mert a többi autó is magas. A hátrány viszont sok: nagyobb tömeg miatt a kopó alkatrészek gyorsabban használódnak el, nehezebb a parkolás - kivéve a patkák leküzdése - és tagadhatatlan a jelentős többletfogyasztás. Az ár is jóval magasabb mint a hasonló méretű/szolgáltasi színvonalú hagyományos autóé és így az értékvesztés is sokkal nagyobb. Ezek nem légből kapott gondolatok, jó ideje foglalkozom ezzel a témával. Sajnos ez is olyan dolog mint az Mc Donalds-ban a nagyobb menü. Alapból semmi szükségünk rá, de mivel nyomják az agyunkba hogy kell az nekünk egy idő után el is hisszük. A SUV kategóriának elég volt kb 15 év. Hogy meddig tart ez a divat, jó kérdés.


Előzmények megtekintése

Ha jó ideje foglalkoznál vele nem írnál ekkora marhaságokat...

Márkája válogatja, de általánosságban igaz, hogy egy adott platformra épülő SUV az eggyel nagyobb testvérrel vetekszik térkínálatban (a magasabb beltér miatt)és presztiszban . Pl A MQB platformos Tiguan közelít a Passathoz, az Xc60 a V70-hez, a GLC az E klasséhoz. A Q5 esetében ráadásul rendes hasábban végződik a csomagtartó az A6 csapott farával szemben

És mondjuk nem kérdés, hogy az XC60 értékvesztése sokkal jobb, mint a V70-esé, bár ez egy még nehezebb versenyszám a listaárak realitása miatt.

Én speciel két hátrányt tudok a SUV esetében: 1. drágább a gumi, mert a szélesebb papucsokkal próbálják ellensúlyozni a magasabb építést (speciel az XC60 stabilabb és sportosabb mint a V70, az X3 esetében nem merném állítani). 2. a magasabb építés miatt lehet gond 1-2 parkolóházban/ garázsban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 7 hónapja
zold írta: 7 hónapja

Mint hobbi nyelvész kérdezem, hogy mi az a greenpeace fun? Aki mókázik a környezetvédőkkel?



Mint hobbi autós kérdezném, honnan veszed a fenti kijelentések alapjait? Miért lenne környezetszennyezőbb a SUV? Megadóztatnád akkor a kombikat is? És az emelt hasú kombikat?



Mint aki nemrég váltott SUV-ra kombiról (és még nem sikerült 7 liter fölé vinni a fogyasztását) kérdezném, honnan veszed a 30-40 %-ot?


Előzmények megtekintése

Kedves Zold,

A fogyasztási adatokat a sprintmonitor.de oldalon gyönyörűen lehet követni/kutatni. Valós tulajdonosok valós adataival. És bizony a hasonló motorizáltságú/kategóriájú SUV 30-40%-kal fogyaszt többet. Nem tudom milyen SUV-d van, persze fogyaszthat 7 litert de akkor az annak megfelelő normál személyautó nem enne többet 5,5 liternél. Nekem egy Audi A6 Aventom van (2008-as) a szeretett/utált (ki mit mond )utolsó generációs PDTDi motorral. Nekem ez nagy átlagban 5,5 - 6 litert fogyaszt. Ugyan ez már elvileg modernebb motorral Audi Q5-ben nem áll meg 7,5 liter alatt. Pedig a Q5 inkább A4 alternatíva mint A6 alternatíva.
A másik része: miért kellene a kombikat megadóztatni? Pár kilóval nehezebb mint egy Sedan vagy egy csapott hátú és érdemben nem terheli jobban a környezetet. Az emelt hasú kombi nálam egy olyan határvonal amit lehet ide is és oda is sorolni. Azért környezetterhelés szempontból jobbak mint a SUV-ok az biztos.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 7 hónapja
BNGY1990 írta: 7 hónapja

Kedves Rolipoki,

Jelenleg egy Alfa Romeo Mito-m van, úgyhogy úgy gondolom azzal nem lehet csúfolni, hogy olyan autót vezetnék, aminek nincsen jó ergonómiája. Ugyanakkor, a következő autóm, ha megjön a gyerek, SUV lesz. Nagyon egyszerű az oka. Biztonságos. Ebben a rohanó világban, ahol borzalmasan nagy a forgalom, rengeteg az autó és a baleset, szeretném a csalódom biztonságba tudni. Ha magasabban ülnek, masszívabb karosszériában, az jobban megvédi őket. Még akkor is, ha a limuzinok, kombik töréstesztjei is jók, hiszen a törésteszteket kb 50-60 km/h ig végzik laboratóriumban, általában elölről és oldalról. A SUV-ok elterjedése a rohanó világunk velejárója (nyilván persze a divat is szerepet játszik).


Előzmények megtekintése

Kedves BNGY1990
Egyet értek azzal, hogy egy kisautónál - amit most használsz - biztonságosabb egy SUV/Crossover. Viszont egy hagyományos autó ugyan olyan biztonságos. A jobban kilátni belőle egy elfogadható érv, de mivel lassan mindent eláraszt a sok SUV már nem is látni ki sokkal jobban mert a többi autó is magas. A hátrány viszont sok: nagyobb tömeg miatt a kopó alkatrészek gyorsabban használódnak el, nehezebb a parkolás - kivéve a patkák leküzdése - és tagadhatatlan a jelentős többletfogyasztás. Az ár is jóval magasabb mint a hasonló méretű/szolgáltasi színvonalú hagyományos autóé és így az értékvesztés is sokkal nagyobb. Ezek nem légből kapott gondolatok, jó ideje foglalkozom ezzel a témával. Sajnos ez is olyan dolog mint az Mc Donalds-ban a nagyobb menü. Alapból semmi szükségünk rá, de mivel nyomják az agyunkba hogy kell az nekünk egy idő után el is hisszük. A SUV kategóriának elég volt kb 15 év. Hogy meddig tart ez a divat, jó kérdés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 7 hónapja

180 lóerős 4 hengeres traktor motor , 2.000 kg menetkész tömeg + 4 kerék hajtás + magas építés miatti nagyobb légellenállás+ széles nagy kerekek = 25.3 millió ... hülyémnek is megéri .

Fura mód ezt a motort mindenki fikázta " erőtlen, hangos" és hát nem is sikerült valami jól ez főleg akkor szembetűnő mikor mondjuk egy Renault Trafic haszongépjármű mellett egy hangverseny keretében túráztatják a motorját... szándékosan nem hoztam fel a valódi prémium konkurenseiket mert azok is fényévekkel jobbak mint amit a Jaguar tervezett diesel motor .

De mondjuk ha BKV bérletet teszek a zsebbe és úgy ülök bele ebbe a kocsiba még el is hiszem hogy valóban prémium és hű de jó ... viszont ha egy szintén nem drágább Porsche Macan-ból ülök át már fintorogva szállok ki a Jaguárból hogy hű de szar . Minden csak nézőpont kérdése ... :)
Ez az autó nem a kategória ár érték bajnok a fogalmazzunk úgy és minden Jaguar vagy Ladrover termék jó 8-10 millióval túl van árazva mint ahová való lenne azzal a technika és minőségi színvonalat produkálni tud ez a gyártó jelenleg .

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=
Hirdetés

JAGUAR tesztek

Jaguar XE 2.0 D Portfolio teszt

Kilóg a prémiumvilágból. De vajon merre? Jaguar XE teszt

A német prémiummárkák erős alternatívája szeretne lenni a Jaguar, a vadonatúj XE-vel a középkategóriában. Vajon lehet valós ellenfél?


Jaguar XF 2.2 D Premium Luxury teszt

Meg lehet szeretni! Négyhengeres dízel Jaguar XF teszt Videó

Alaposan feladja a leckét a Jaguar, a Mondeo alapú X-Type után már a frissített XF is kínál négyhengeres dízelt. Újabb vevőket kíván meghódítani, és meg kell hagyni, van rá esélye.

Még több JAGUAR teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

JAGUAR F-PACE 2.0 i4D R-Sport AWD (Automata) ÁFÁS

JAGUAR F-PACE 2.0 i4D...

Ár: 16.760.000 Ft

Évjárat: 2016 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

JAGUAR F-PACE 20d AWD Prestige-Bézs bőr

JAGUAR F-PACE 20d AWD...

Ár: 17.500.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

JAGUAR F-PACE 3.0 TDV6 Portfolio AWD (Automata)

JAGUAR F-PACE 3.0 TDV6...

Ár: 20.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!