TOYOTA AVENSIS (1997 − 2003)

Az első eresztésnél nyiszorgásra hajlamos kuplung és kopogó kormányoszlop
Sok a taxiként nyúzott példány, érdemes figyelni a beltér árulkodó nyomaira
Az 1.6 VVT-i szívosorának műanyag lemezkéi letörnek, zörögnek

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

9 fajta motor

111-164 LE

1587-2362 cm³

3 féle karosszériával

Dízel:

5 fajta motor

90-178 LE

1598-2231 cm³

3 féle karosszériával

Pozitív

Egész olcsón fenntartható Carina utód, közel hasonló elpusztíthatatlansági mutatókkal, tágasabb beltérrel, óriási csomagtartóval

Negatív

Unalmas, semmi különös vezetni, pontatlan, túlkönnyű kormány és gumis érzetű váltó

Összértékelés

4,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

A Carinához képest öt centit gyarapodó tengelytáv megtette a hatását. Hosszában igen méretes, csak még a kilencvenes évek közepi fejlesztés, így viszonylag keskeny, és hátul 190 cm felett már szűkös a fejtér. Jól összerakott, egyszerű, átlátható. Faceliftig a szürke műszerfal zavaróan tükröződött. Toyotásan tartós, egyedüli hátrány, hogy a négyajtós csomagtérnyílása szűk, de közel a segítség az ötajtós Liftback vagy a méretes kombi formájában.

Különleges felszereltség

Nagy jóindulattal három csillag, mert bő 15 évvel ezelőtti helyzetről beszélünk, és akkor már a klíma, négy villanyablak, bőrkormány, távnyitós központi zár és ködlámpa szint fullextrának számított. De ezt csak a csúcs Sol szint tudta,a Terra elég fapados volt, amúgy külön rendelni sem nagyon lehetett sok mindent.


Hogy megy?

Ajánlott motor

Viszonylag csendes, nyugis erőforrások. z alap 1.6 is elég, az 1.8 szokásos arany középút, a 2.0 automatával kényelmes. A korai dízel még örvénykamrás, gyengécske, de igen kulturált. 2000-es facelift: jönnek a remek VVT-i benzinesek (1.6/1.8) és a direkt fecskendező kétliteres benzines és dízel (D4 és D4-D). Nem lehet hibázni.

Vezethetőség, menetkomfort

Puha, lágy hangolású futómű, kényelem volt a jelszó. Jó úton jól viselkedik, rázóson rosszalkodik, picit dobál, nagyokat üt. Kanyarban orrtolós, viszont alig dőlős. Tisztességes ülések, magas üléspozíció, mellkasközépig kilógunk az ablakban, a csupán jelképes ülésmagasság állítás miatt is, a kormány csak le-fel állítható, a kezelőszervek kézre állnak (igaz, nincsenek túl sokan).


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Bőséges a választék, így kifogható gondozott példány jól felszerelve (Sol, de legalább Luna). Árát természetesen remekül tartja. Az alkatrészárak meglepően kedvező szinten (nem japán, hanem angliai gyártás), és már a bontók is hathatós segítséget nyújtanak. A korai benzinesek vezérműszíj csereintervalluma 105 ezer km. Van még kérdés? Ekkora méretben és tudásban ez az egyik legolcsóbban fenntartható gépjármű, lényegében típushibamentes, kötelező, tervezhető szeretgetés, és kész.

Biztonság

1998-ban az Euro NCAP háromcsillagos törésteszt eredményt adományozott az Avensisnek. Négy légzsák, överőhatárolók és övfeszítők, ABS és elektromos fékerőelosztó. Ezekből és a tervezetten gyűrődő kaszniból ennyi tellett.

TOYOTA AVENSIS (1997–)

Általános információk
Átlagos életkor
14 év
Átlag km
150.182 km
Adatlapok száma

Osztályzat (276 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
3,5 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (862)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1481)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • BMW (1761)
  • CADILLAC (11)
  • CHEVROLET (464)
  • CHRYSLER (234)
  • CITROEN (1552)
  • DACIA (257)
  • DAEWOO (747)
  • DAIHATSU (89)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2616)
  • FORD (3395)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1319)
  • HYUNDAI (441)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (58)
  • JEEP (51)
  • KIA (377)
  • LADA (569)
  • LANCIA (212)
  • LAND ROVER (97)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MAHINDRA (3)
  • MARUTI (42)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (901)
  • MERCEDES-BENZ (1184)
  • MG (8)
  • MINI (22)
  • MITSUBISHI (765)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (971)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5464)
  • PEUGEOT (2020)
  • POLSKI FIAT (101)
  • PORSCHE (40)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3193)
  • ROVER (290)
  • SAAB (192)
  • SEAT (1160)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2053)
  • SMART (75)
  • SSANGYONG (46)
  • SUBARU (160)
  • SUZUKI (3354)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2069)
  • TRABANT (183)
  • VOLKSWAGEN (3696)
  • VOLVO (745)
  • WARTBURG (134)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

TOYOTA AVENSIS

(1997– )

276 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (4,0)
Véleményezze Ön is autóját!

TOYOTA AVENSIS (1997–) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGEmZXZqYXJhdF90b2w9MTk5NyZldmphcmF0X2lnPTIwMTc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGEmZXZqYXJhdF90b2w9MTk5NyZldmphcmF0X2lnPTIwMTc=

TOYOTA AVENSIS modelltörténet

  • 1992 Carina-E bevezetése
  • 1998 Modellváltás: Avensis bevezetése. Ferde- és lépcsőshátú négyajtós, valamint kombi karosszéria. Motorok: 1.6/110 LE, 1.8/110 LE, 2.0/128 LE, 2.0 TD/90 LE
  • 1999 1.8-as motor teljesítménye 129 LE. Közös-nyomócsöves dízel: 2.0 D-4D/110 LE
  • 2000 Direkt-befecskendezéses benzinmotor: 2.0/150 LE.
  • 2001 Egyterű változat bevezetése: Avensis Verso
  • 2003 Modellfrissítés

TOYOTA tesztek

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive teszt

Nem kombi, Touring Sports! Puttonyos Toyota Avensis teszt

Ötajtós nincs, a kombit immár Touring Sportsnak hívják. A puttonyos Avensis 2,0 literes dízellel a világ legjózanabb autójának tűnik. Valóban az?


Toyota Avensis 2.2 DCAT Wagon Executive teszt

Drágaszágom - Toyota Avensis 2.2 DCAT kombi teszt

Nagy dízelmotorral, még nagyobb puttonnyal, kiemelkedően gazdag felszereltséggel tettük próbára az év elején bemutatott faceliftes Toyota Avensist.


Toyota Avensis 2.0 D-4D Travel Edition teszt

A nagy utazó? Toyota Avensis teszt

Belépő turbódízelével és "utazós", kedvezményes ellátmányával járt nálunk a középkategóriás Toyota. Akinek ez a verzió kell annak nyerő, varia azonban nincs!


Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Még több TOYOTA teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN POLO I

VOLKSWAGEN POLO I

Ár: 120.000 Ft

Évjárat: 1986

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN XSARA PICASSO 1.8 KLIMA!KITŰNŐ ÁLLAPOT!

CITROEN XSARA PICASSO...

Ár: 798.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

BMW X3 2.0 d (Automata) Magyarországi. 4 év gyári gara

BMW X3 2.0 d (Automata...

Ár: 11.590.000 Ft

Évjárat: 2016 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI I30 I30

HYUNDAI I30 I30

Ár: 1.475.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/Gáz

VOLKSWAGEN POLO 1.2 55 Comfortline

VOLKSWAGEN POLO 1.2 55...

Ár: 539.000 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA H TT 1.9 CDTI Cosmo

OPEL ASTRA H TT 1.9 CD...

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA G 1.6 16V CDX

OPEL ASTRA G 1.6 16V CDX

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 1999

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ W 124

MERCEDES-BENZ W 124

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1988 / 3

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Dízel

JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 V6 CRD Overland (Automata)

JEEP GRAND CHEROKEE 3....

Ár: 13.900.000 Ft

Évjárat: 2015 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 Avant 2.0 TDI e DPF Navi!Tempomat!

AUDI A4 Avant 2.0 TDI...

Ár: 3.698.000 Ft

Évjárat: 2011 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó