Elegáns munkaeszköz villanyhajtással? Persze, hogy Mercedes!

Hiába haszonjármű, a Mercedes még ebben a szegmensben is megőrizte stílusosságát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazai környezetben próbálhattuk ki a Mercedes eCitan furgont, amely a villanyhajtással is remek útitárs lehet a fuvarozóknak.

Ha már a személyautók piacán külön márkát szentel a Mercedes az elektromos modelleknek, nyilvánvaló, hogy a villanyosítást a haszonjárművek sem úszhatják meg. A Citan elektromos változata küllemében nem sokban tér el a belsőégésű motorral felszerelt kiviteltől, persze a zöld rendszám itthon azonnal elárulja, melyik jön szembe az utcán. Elöl az embléma pedig nem csak díszítés, ugyanis ez alatt lapul a töltőaljzat.
Hirdetés
Az utastérben törekedett a Mercedes a minél elegánsabb megoldásokra. Ilyen a bőrbevonatú kormány, de a belső tér más pontjain sem találkozni olcsó hatású műanyagokkal. A kormányra biggyesztett gombok jól kézre állnak, még a menetpróba rövid ideje alatt is hamar meg lehetett szokni. A váltókar szintén remek helyre került, ahogy a műszerfalon lévő fizikai gombok is, viszont a 7 colos multimédiás kijelzőnél nagyobbat érdemelne egy haszongépjármű, viszont a menü logikusan felépített, remekül kezelhető. Az eCitan szívét egy 122 lóerős villanymotor adja, amely az első kerekeket hajtja 245 newtonméter forgatónyomaték kíséretében. A gyári adatok szerint 280-285 kilométeres hatótávot lehet kipréselni két töltés között, az energia tárolásáért pedig egy 45 kilowattórás akkumulátor felel. A tárolóegység akár 75 kilowattal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra mindössze 38 perc alatt pumpálható, de a 11 kilowattos megoldással sem kell neki több 4 és fél óránál.
Hirdetés
Haszonjárműként nehéz vezetési élményről beszélni, de azt nem lehet elvenni a Mercedes haszonjárművétől, hogy jó közlekedni vele. A futóműveket remekül hangolták a mérnökök, a nagyobb úthibákat, fekvőrendőröket sem érezni túl rázósnak a vezetőülésből. A dobozos kialakítás ellenére stabil az úttartása nagyobb tempónál is, a villanymotor pedig az előzéseknél sem fogy el, így a dinamikus közlekedés is könnyedén megoldható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.12.05. at 18:53
    Permalink

    Érthetetlen az autógyártók hozzáállása – miért ilyen csekély a hatótávja egy munkaeszköznek?
    – az akkumulátor súlya, mérete itt nem lenne akadály és a céges költségvetés magasabb árat is megengedhetne!
    Sajnos ez igaz az összes itthon kapható e-haszonjárműre!

Vélemény, hozzászólás?