0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Frissült a japánok munkásautója - Isuzu D-Max menetpróba

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte. Hazai on- és offroad útviszonyok között teszteltük.

%KA%Öt év után felvarták az Isuzu pickupjának ráncait, itt pedig némi optikai kiegészítőket is kapott, amellyel kellően agresszív megjelenésű lett%KA%

Öt év után felvarták az Isuzu pickupjának ráncait, itt pedig némi optikai kiegészítőket is kapott, amellyel kellően agresszív megjelenésű lett

Nagyok között a legkisebb. Míg a legtöbb pickupot forgalmazó gyártó rendelkezik személyautóval is, addig az Isuzu különcnek mondható ezen a területen. A japánoknak ugyanis ez a legkisebb modelljük házon belül, hiszen az Isuzu kizárólag haszonjárműveket, azon belül is jellemzően nagyhaszonjárműveket készít. A D-Max első generációja 2002-ben jelent meg, és kereken 10 évig volt piacon. 2012-ben érkezett a második generáció, amely idén, azaz öt év után frissült. Lássuk, mi változott!

%KA%Leginkább a kormány formája árulkodik arról, hogy teherautóval van dolgunk. Ezt leszámítva már-már személyautós a D-Max utastere%KA%

Leginkább a kormány formája árulkodik arról, hogy teherautóval van dolgunk. Ezt leszámítva már-már személyautós a D-Max utastere

Downsizing. A legradikálisabb módosítás a hajtásláncot érintette. A szigorú emissziós normáknak meg kellett felelni, emiatt a downsizing utolérte a D-Maxot is. A korábbi 2,5 literes duplaturbós dízelt 1,9-es változó geometriájú szimpla turbós váltotta. Teljesítménye ugyanakkor nem változott, maradt a korábbi 164 lóerő. A nyomaték viszont a kisebb lökettérfogat miatt 10 százalékkal csökkent, 400 Nm helyett immár csak 360 Nm áll rendelkezésre. A manuális váltót átdolgozták, emellett pedig megjelent a hatfokozatú automata. Újdonság még, hogy a kézi váltó első fokozata igen rövid, ennek megfelelően az elődmodellekhez képest jóval nagyobb vonóerő kifejtésére képes.

%KA%Egy jó terepgumival és csörlővel felvértezve máris nekiindulhatunk a komolyabb terepnek, ahol akár menteni is tudjuk az elakadt járműveket%KA% %KA%Egy jó terepgumival és csörlővel felvértezve máris nekiindulhatunk a komolyabb terepnek, ahol akár menteni is tudjuk az elakadt járműveket%KA%

Egy jó terepgumival és csörlővel felvértezve máris nekiindulhatunk a komolyabb terepnek, ahol akár menteni is tudjuk az elakadt járműveket

Nem csak a motor frissült. Természetesen nem csak a hajtáslánc változott. A ráncfelvarrások alkalmával általában némileg módosul a külső is, nincs ez másként a D-Maxnál sem. Az első lökhárító mellett a lámpatest formája is átalakult, a legkönnyebben viszont a ködlámpák formájáról ismerhető fel a frissített kivitel. A korábbi téglalapalakot körre cserélték, és kapott egy krómdíszítést is. Az utastérben strapabíróbb kárpitozással ellátott szövet- és bőrülések várnak. Az indítás immár kizárólag nyomógombbal mehet, bizonyos felszereltség felett jár a kulcsnélküli ajtónyitás is. A lenyitható plató kilincse mellé beépített tolatókamera is jó szolgáltat tesz hátrameneteben, hiszen a méretes karosszéria sokat ki tud takarni tolatáskor.

%KA%A beltér finomabb kárpitozást kapott. A duplakabinos kivitel öt személy részére ad férőhelyet%KA% %KA%A beltér finomabb kárpitozást kapott. A duplakabinos kivitel öt személy részére ad férőhelyet%KA%

A beltér finomabb kárpitozást kapott. A duplakabinos kivitel öt személy részére ad férőhelyet

Isuzu D-Max 1.9, 2017 − műszaki adatok
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1898
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 vagy automata/6
Teljesítmény [LE (1/perc)] 164 (3600)
Nyomaték [Nm (1/perc)] 360 (2000-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 12,7
Végsebesség [km/h] 180
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,0-7,8
CO2-kibocsátás [g/km] 183-205
Saját tömeg [kg] 1835-1920
Vontatható tömeg (fékezetlen)[kg] 750
Vontatható tömeg (fékezett)[kg] 3500
Gázlómélység [mm] 600
Nettó alapár [Ft] 5 349 000

Személyautós és terepes. További újdonság még a 7 colos érintőképernyő, amelyhez 8 db hangszóró is társul. Mostantól USB csatlakozókat is találunk: egyet elöl, egyet pedig hátul. Extrákat tekintve már-már eltűnik a haszonjármű érzés, sokkal inkább személyautóban érezzük magunkat. Ezt támasztják alá a vezetést támogató rendszerek is. Alapfelszereltségként kapunk visszagurulás-gátlót, amely bármely hajtási üzemmódban, kézi és automata váltónál is rendelkezésre áll. Korábban nem volt, most már van lejtmenet vezérlőnk is, amely egyetlen gombnyomásra segít a meredek, csúszós lejtőkön való állandó sebességű ereszkedésben. Ami nem változott, viszont továbbra is hasznos, hogy egy forgótárcsával egyszerűen választhatunk kettő- és négykerékhajtás között, utóbbinál felező mód is elérhető.

%KA%Gleccserpatakot imitáló lejtőn is minden gond nélkül lejöttünk. Ide már megfelelő gumi szükséges, különben érhetnek meglepetések%KA%

Gleccserpatakot imitáló lejtőn is minden gond nélkül lejöttünk. Ide már megfelelő gumi szükséges, különben érhetnek meglepetések

Milyen vezetni? Beülve a kormány mögé először azt érezhetjük, hogy személyautóban vagyunk. Multifunkciós kormány, elektromos ülésállítás, érintőképernyős infotainment rendszer, van itt minden, amire korábban még csak nem is gondolhattunk extraként a haszonjárműveknél. A pickup felépítménynek köszönhető magas üléspozíció viszont feledteti a személyautós érzést. Jó ilyen magasan ülni, átlátni a többi közlekedő felett, lényegesen nagyobb a biztonságérzet. Az 1,9-es dízel terhelés alatt még melegen is hangos, bár az importőrtől azt az információt kaptuk, hogy lényegesen csendesebb lett, mint az előd. Milyen lehetett akkor az? De ne csodálkozzunk nagyon, hiszen teherautóról van szó. Méretéhez képest egyébként jól mozog, teszi a dolgát a dízel blokk. Az egyes valóban csak arra elég, hogy meggurítsuk egy kicsit elindulásnál, ez a fokozat sík úton akár ki is hagyható, kettesben is indulhatunk. Üres platóval közúti tempónál már kicsit pattogós a hátulja, bár ez a legtöbb pickupnál megszokott jelenség. Ne várjunk személyautós kényelmet, hiszen terepen is helyt kell állni egy ilyen járműnek.

%KA%Egyenetlen terepen is számíthatunk az összkerékhajtásra. A D-Max ilyen szituációban sem jött zavarba, egy nagyobb gázadással túl is jutott az akadályon%KA%

Egyenetlen terepen is számíthatunk az összkerékhajtásra. A D-Max ilyen szituációban sem jött zavarba, egy nagyobb gázadással túl is jutott az akadályon

Off-roadban rendíthetetlen. A közúti használat mellett könnyed terepen, azaz sima földúton is autóztunk vele, amely nem jelentett kihívást neki. A driving camp épített offroad pályái láttán viszont egy átlagos felhasználónak el tud kerekedni a szeme, és azt gondolhatja, hogy ilyen körülményekhez már kevés a D-Max. Azaz egy józan eszű sofőr ilyen terepre biztos nem menne vele. Pedig itt is gond nélkül vette az akadályokat. 70 százalékos emelkedőn felezőben különösebb erőlködés nélkül kaptatott fel a közel 2 tonnás pickup. Megengedett oldaldőlése is meggyőző, ami viszont sokakat húzhat ki a bajból, az nem más, mint a felező. Egy mély kavicságyba kétkerékhajtással érkezve elástuk magunkat. Se előre, se hátra nem moccant a D-Max. Összkerékhajtásba kapcsolva felezővel pedig gyerekjáték volt a továbbhaladás.

%KA%Az utánfutón egy előző generációs D-Max volt, ezzel próbálhattuk ki a vontatási képességet. Meggyőző volt, hogy elindulásnál különösebb erőlködés nélkül indultunk meg a vontatmánnyal%KA%

Az utánfutón egy előző generációs D-Max volt, ezzel próbálhattuk ki a vontatási képességet. Meggyőző volt, hogy elindulásnál különösebb erőlködés nélkül indultunk meg a vontatmánnyal

Megéri? A felfrissített D-Max kétüléses, szimpla kabinos kivitelben nettó 5,349 millióról indul, míg a csúcs duplakabinos, automata LS felszereltség nettó 7,59 millióért vihető haza. A két véglet között számos kivitel és felszereltségi szint található meg, bizonyára minden vállalkozás megtalálja a kedvére valót. A menetpróba során közúti és offroad körülmények között 8,6 literes fogyasztást írt a fedélzeti computer, használattól függően ez természetesen lehet alacsonyabb, de több is, ha mindig megpakolva járunk vele. A tartósságot illetően viszont a japán technika és a gyári 7 év garancia kellően nyugtató. Nem kell attól félni, hogy egyszer csak otthagy minket a puszta kellős közepén.

Ez is érdekes lehet:
 

Tesla-híradó: Több mint 1000 km-t tett megy egy töltéssel egy P100D

Ekkora hatótávnak nem hogy örülnénk, de minden várakozásunkat felülmúlná. Az egekbe magasztalt...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

ISUZU tesztek

Isuzu D-Max 1.9 D LS dupla kabinos teszt

A legtakarékosabb pickup - Isuzu D-Max teszt

Idén frissítést és a pickupok körében szokatlanul kicsi, 1,9 literes turbódízelt kapott az Isuzu D-Max, utóbbival a szegmens legtakarékosabbja.


Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Még több ISUZU teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

11 órája – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew L 3 tonnás vonóhoroggal!!!

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew...

Ár: 2.350.000 Ft

Évjárat: 2007 / 11

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew LS 4X4

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew...

Ár: 3.699.000 Ft

Évjárat: 2010 / 12

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 LS

ISUZU D-MAX 2.5 LS

Ár: 4.799.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!