Kizárólag villanyhajtású lesz a következő BMW M3 és M4?

A BMW M divíziójának vezetője szívesen villanyosítaná a márka sportmodelljeit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyelőre nincs egyértelmű válasz, hogy az M3-as és az M4-es BMW is áldozatául esik-e a villanyosításnak, de a márka M részlegért felelős vezetője kiemelte, nem tartja ördögtől való ötletnek.

Könnyen elképzelhető, hogy az utolsó belsőégésű motorral szerelt M3 és M4 generációt jelentette meg legutóbb a BMW, legalábbis ha hinni lehet a márka M divíziójáért felelős szakembernek. Frank Weber, a bajorok fejlesztési menedzsere még 2022 elején hintette el, hogy az M3 villanyhajtást kaphat a jövőben, a minap a Drive magazinnak már a teljes M részleget vezető Frank van Meel nyilatkozta, hogy az M4 is kizárólag villanyautó lehet a jövőben, belsőégésű alternatíva nélkül.
Hirdetés
A döntés attól függ, hogy sikerül-e erősebb konfigurációt összehozni kizárólag villanymotor(ok) használatával, mint ami a mostani modelleket hajtja. Van Meel mondata viszont beszédes arról, hogy mik a BMW törekvései a kérdésben:
Hirdetés

"A képlet egyszerű, de persze azon dolgozunk, hogy teljesen elektromosak legyenek"


Nos, a képlet mégsem olyan egyszerű, hiszen jelenleg az M3-at és az M4-et is egy háromliteres, duplaturbós sorhatos motor hajtja 503 lóerős teljesítménnyel. Három másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, a végsebessége pedig 290 km/óra. Ezzel szemben az i4-es BMW tisztán elektromos hajtása 3,7 másodperc alatt tudja a százas sprintet, a végsebességét pedig 204-re korlátozza a rendszer, szóval villanyhajtás tekintetében még van hová fejlődnie a BMW-nek is. Sietniük nem kell, hiszen a következő generációja az M3-nak és az M4-nek 2027 tájékán jöhet leghamarabb.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?