Elbúcsúztatja első villanyautóját a Honda

A Hondának úgy kellett az e, mint egy fogfájás, már a tervezésnél tudták, hogy népszerűtlen lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rövid szereplés után távozik a legkisebb Honda a kínálatból, aki elektromos típusra vágyik, annak az e:Ny1 lehet az alternatíva.

Furcsán viszonyult első villanyautójához a Honda, maga a cég sem hitt a sikerben, mindössze a szigorú szabályozásnak köszönhető a létezése. Az e 2020-ban jelent meg, a kisautó 3,9 méteres hossza és 1,5 tonnás súlya jól mutatja, hogy a japánok a takarékosság irányából közelítették meg a villanyautózást. Annak ellenére, hogy a gyártó is mostohagyerek szerepbe rakta a típust, tisztességes munkát végeztek a mérnökök. A külső bájos és enyhén retró, nem túlzás azt állítani, hogy a Hondáé a legotthonosabb belső a kategóriában. A vásárlók számára elrettentően hatott a 200 kilométeres hatótáv, noha városi használat esetén ez simán elég lehet 4-5 napra. A másik probléma az ár, jelenleg itthon 15,5 millióért mérik az e-t, egy új Tesla Model 3 innen már csak egy kisebb karnyújtás a 17,8 milliós árával. A gyártás leállítását az alacsony keresettel magyarázza a Honda, 2021-ben és 2022-ben is 5500 példány fogyott Európában, noha 10 ezer autó eladásában reménykedtek, ami szintén nem egy nagy volumen az európai piacon. A csekély érdeklődés ellenére a Honda szerint sok új vásárlót hozott a kisautó a márkának, a villanyautók tengerében mindenképp egy üde színfolt marad az e.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.12.24. at 15:02
    Permalink

    Na hát ez tipikusan az az autó ami egy jó 2 vagy maximum 3 hengeres kis köbcentis motorral, fél tonnával könnyebben a vásárlók kedvence lehetett volna erős konkurenciát nyújtva a Fiat 500-nak és a Mininek, japán belpiacon még a kei car reneszánszt is meglovalhatták volna a retro egyes-Civic külsővel. Csak hát ahogy a cikk is megjegyzi, már a japán fejesek sem hisznek abban, hogy tudnak még jó autókat gyártani – s legyünk őszinték: a vásárlók java is már csak az embléma miatt keresi a Hondát, nem azért, mert különösebb mérnöki innovációt képviselne.

Vélemény, hozzászólás?