Az autók fejlesztéséhez és gyártásához rengeteg ember kell, ám ha több márka dolgozik egységes műszakisággal, azonos alapokra, úgy lényegesen csökkenthetÅ‘ a szükséges munkaerÅ‘. De mi lesz Ãgy a felesleges alkalmazottakkal?
A napokban mutatta be a Stellantis az ütemtervét az elkövetkező évekre, amelyből kiderül az újdonságok tervezett megjelenési ideje és
a Fiat villanyosÃtási stratégiája mellett az is, hogy a hagyományos autókat gyártó üzemek és egyes fejlesztési részlegek alkalmazottai néhány éven belül bajba kerülhetnek. FÅ‘ként politikai döntésekre adott válasznak nevezte a cégcsoport vezetÅ‘je, Carlos Tavares a még komolyabb villanyautó-offenzÃvát, ami remek kilátásokkal és komoly bónuszokkal kecsegtet az ilyen projekteken dolgozóknak. A felszÃn alatt viszont ott a közös - ezáltal kevesebb munkaerÅ‘t igénylÅ‘ - fejlesztés átka, a rengeteg feleslegessé váló alkalmazott: a becslések szerint csak Franciaországban meghaladja a 10 000 fÅ‘t az elbocsátandó dolgozók száma.
A helyzet megoldására egy felettébb szokatlan tervvel rukkolt elÅ‘ a cégcsoport, segÃtenek jobb munkát találni a hamarosan feleslegessé váló alkalmazottaknak, hogy ezáltal önként mondjanak fel és menjenek máshová. Az autógyártó franciaországi HR részlege állÃtólag még önéletrajzÃrási trükkökkel és karrierbörzékkel kapcsolatos információkkal is bombázza az érintetteket. Ez láthatóan kétélű fegyver, a cÃmzettek közül többen élik meg sértÅ‘ként a megkereséseket, egyes érdekképviseletek már zaklatásként emlegetik a történteket. Christine Virassamy a CFDT uniontól például
"kimondottan rossz motivációs eszköznek" nevezte egy interjúban a szokatlan kezdeményezést, amelyet a Stellantis szóvivője szerint kizárólag a dolgozók érdekében folytatnak.