11 millió forint környékén is lehet majd új Lanciát venni?

Az elektromos hajtáslánc után lágy hibridként is elérhetővé vált az Ypsilon

Bő egy hónappal az elektromos modell bemutatója után a Lancia elárulta a belsőégésű motoros Ypsilon specifikációját is, ráadásul az árcédulája is sokkal barátibbnak tűnik.

Éppen Valentin napon mutatott be 13 év után ismét egy teljesen új modellt a Lancia, méghozzá az Ypsilont. Akkor részletesen írtunk az újdonság külsejéről, amely ide kattintva olvasható, valamint a villanyos kivitel specifikációját is részleteztük. Kicsivel több mint egy hónapot kellett várni, hogy a márka ismertesse a lágy hibrid verzió részletes felépítését. Az autó dimenziói tökéletesen megegyeznek, ahogy nagyrészt a megjelenése is, persze nyilvánvaló, hogy a lágy hibrid hátulján egy kipufogót is találni.
Hirdetés
A Lancia bevallottan a hatékonyságot tartotta szem előtt, mint a teljesítményt, így az Ypsilon orrába egy 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor kerül 100 lóerő teljesítménnyel, és 48 voltos hibrid rendszerrel, illetve hatfokozatú e-DCT automata váltóval. Végsebessége 190 km/óra, álló helyzetből pedig 9,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Viszont ennél fontosabb, hogy a gyártó szerint 100 kilométeren 4,6 literes fogyasztással is megelégszik, így a 44 literes tank sokáig elég lehet. Papíron az elektromos változathoz képest jóval gyengébb, hiszen az 156 lovas, ellenben majdnem pontosan 300 kilogrammal könnyebb (1282 kg szemben az EV 1584 kilogrammos tömegével). Hatékonysága mellett az ára lehet hatalmas fegyverténye az Ypsilonnak MHEV-nek, hiszen az elektromos 40 ezer eurós (16 millió forintos) árához képes jóval kedvezőbben, 28 ezer euróért (kicsivel több mint 11 millió forintért) kínálják majd.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?