Semmi extra, csak egy húszéves 911-es. Ami három tonnát nyom, és csak egy darab létezik belőle
Az 1997-ben megjelent, gyári kód szerint 996-os Porsche 911 komoly fejlÅ‘dést hozott a tÃpus történetében. A sportkocsi teljesen új platformra került, a károsanyag-kibocsátási szabályok miatt, illetve a zajszint csökkentése érdekében a léghűtéses megoldást vÃzhűtés váltotta. A nagyobb teljesÃtmény már hengerenkénti négy szelepet kÃvánt, illetve a kényelmi és biztonsági elektronikák terén is utolérte a Porsche a 21. századot. A legszembetűnÅ‘bb változást mégis a kör alakú fényszórók elhagyása hozta, helyét szétfolyt tükörtojáshoz hasonlÃtó világÃtótestek vették át.
A golyónak két centi vastag üveg állja útját, a száguldásnak pedig a három tonnás tömeg
A kilenc éven át futó generációból készültek különlegesebb verziók is, úgymint a GT2 vagy a GT3, de ez a türkizkék 911 mindennél ritkább, ugyanis csak egy példány készült belÅ‘le. KÃvülrÅ‘l semmi érdekes nincs benne, viszont a tömege nem hétköznapi: három tonnát nyom a sportkocsi, cserébe golyóálló. A Porsche ezen a szűk piacon megirigyelte a Mercedes sikerét, ezért készült el az extra biztonságos 911. A karosszéria egy Dyneema nevű anyagból készült, amely név az acélnál tizenötször erÅ‘sebb polietilént takar. A tervezÅ‘k ügyesen rejtették el az autó mivoltát, kÃvülrÅ‘l nem látszanak a vastag ablakok és még a hasát sem húzza a földön. A golyóálló modell elkészÃtésekor még nem létezett turbós 996-os, Ãgy a szÃvómotornak kell megküzdenie a 3000 kilós tömeggel, Ãgy egy gyorsulási versenyen nem lenne sok esélye a golyóálló Porschénak.
Kiderült a nyilvánvaló. Sportkocsiból nincs sok értelme golyóálló modellt készÃteni, mivel ilyenkor pont a sportosság veszik oda, persze álcázásnak kiváló