Semmi extra, csak egy húszéves 911-es. Ami három tonnát nyom, és csak egy darab létezik belőle
Az 1997-ben megjelent, gyári kód szerint 996-os Porsche 911 komoly fejlődést hozott a típus történetében. A sportkocsi teljesen új platformra került, a károsanyag-kibocsátási szabályok miatt, illetve a zajszint csökkentése érdekében a léghűtéses megoldást vízhűtés váltotta. A nagyobb teljesítmény már hengerenkénti négy szelepet kívánt, illetve a kényelmi és biztonsági elektronikák terén is utolérte a Porsche a 21. századot. A legszembetűnőbb változást mégis a kör alakú fényszórók elhagyása hozta, helyét szétfolyt tükörtojáshoz hasonlító világítótestek vették át.
A golyónak két centi vastag üveg állja útját, a száguldásnak pedig a három tonnás tömeg
A kilenc éven át futó generációból készültek különlegesebb verziók is, úgymint a GT2 vagy a GT3, de ez a türkizkék 911 mindennél ritkább, ugyanis csak egy példány készült belőle. Kívülről semmi érdekes nincs benne, viszont a tömege nem hétköznapi: három tonnát nyom a sportkocsi, cserébe golyóálló. A Porsche ezen a szűk piacon megirigyelte a Mercedes sikerét, ezért készült el az extra biztonságos 911. A karosszéria egy Dyneema nevű anyagból készült, amely név az acélnál tizenötször erősebb polietilént takar. A tervezők ügyesen rejtették el az autó mivoltát, kívülről nem látszanak a vastag ablakok és még a hasát sem húzza a földön. A golyóálló modell elkészítésekor még nem létezett turbós 996-os, így a szívómotornak kell megküzdenie a 3000 kilós tömeggel, így egy gyorsulási versenyen nem lenne sok esélye a golyóálló Porschénak.
Kiderült a nyilvánvaló. Sportkocsiból nincs sok értelme golyóálló modellt készíteni, mivel ilyenkor pont a sportosság veszik oda, persze álcázásnak kiváló