London-Párizs villanyautó-verseny: hányszor kell majd tölteni?

Fegyverek helyett villanyautóval menetelnek Párizsig az angolok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalmas, emissziómentes kirándulást szerveznek a britek, Londontól Párizsig megy a következő komoly, nemzetközi villanyautó-rali.

Évszázadokig álmodoztak arról az angolok, hogy egyszer bevonulnak Párizsba, ez most végre meg is történhet. A franciák viszont puskák helyett tárt karokkal várják majd őket, ugyanis háborús indok helyett az első London-Párizs villanyautó-rali keretei közt zajlik majd a mutatvány. 2021-ben már volt egy ilyen esemény, de akkor rövidebb távon, csak Brightonig tartott a verseny.

Az elektromos autók fejlődésével persze évről évre egyre nagyobb hatótávú modellek kerülnek a piacra, így a szervezők elérkezettnek látták az időt, hogy egészen a francia fővárosig versenyezzenek.

Westminsterből indul a mezőny, a féltáv célállomása a Madeira Drive lesz Brighton tengerpartján. Itt július 1-jén már reggeltől várják az érdeklődőket, hiszen nem csak a versenyzők fognak ide megérkezni. Kirakodással, zenével és étellel-itallal várják az oda látogatókat, ahol egy érvényes jogosítvány felmutatásával számtalan elektromos autó tesztvezetésére is lehetőség nyílik. Az egész rendezvény célja természetesen a zéró emissziós közlekedés népszerűsítése, így jó lehetőség ez azok számára, akik esetleg fontolóra veszik az elektromos autóra való váltást, de vannak kétségeik, kérdéseik - itt ezekre is választ kaphatnak. Brightonból aztán Newhavennél a Csatornán Dieppe-be átkelve folytatódik a rali, ami a nagyjából 200 kilométerre található Párizsig tart.

A címben feltett kérdésre válaszolva tehát: lesznek olyan autósok, akiknek egyszer sem kell majd tölteni, de egy régebbi elektromos modellel is megoldható a táv kizárólag a féltávnál konnektorba dugva.

Érdekesség, hogy nem csak villanyautóval, hanem szinte bármivel lehet nevezni, ami nem szennyezi a környezetet a klímára káros gázok helyi kibocsátásával: kerékpárral, elektromos motorbiciklivel, hidrogénhajtású járművekkel, illetve villanybuszokkal, -teherautókkal és -furgonokkal is indulhatnak a résztvevők. Sőt, elektromos repülőkre is számítanak, illetve megtehető az egész táv tömegközlekedéssel is, mint a belsőégésű motoros autók környezetbarátabb alternatívájával. Autós fronton a rendezvény fő szponzora egyébként a BYD, akik elhozzák az Atto 3 elektromos crossoverüket is, illetve további meglepetéseket is ígér a márka. A rali nevezési díja 90 font, ellátással és oda-vissza kompjeggyel pedig összesen 200 fontba kerül a verseny. A célba érés július 2-ára várható, a szervezők száznál is több nevezőre számítanak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?