Stelvio: az Alfa Romeo első SUV-ja

Megérkezett az Alfa Romeo Stelvio, akár 2,9 literes 510 lovas V6-ossal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Régóta várjuk az Alfa Romeo első, mai divat szerinti szabadidő-autóját, most itt a Stelvio. Akárcsak a Giuliánál, nagyon ütős a dizájn, ráadásul nem marad el az 510 lóerős Quadrifoglio sem.


Szépen kitöltötték a Giulia kínálatát az összkerekes benzinessel és a kisfogyasztású dízellel, mielőtt megmutatták volna a Stelviót. Az olaszok első SUV-ja a Los Angeles-i Autószalon alkalmával debütált, szerencsére nem kellett csalódnunk. Szinte maradéktalanul ráhúzták a Giulia öltönyét, néhány SUV-s kiegészítővel persze, mint például a duplán szegett kerékjárati ívek. Első körben a nagyágyút mutogatják, a Quadrifoglio külsőleg persze hasonló a Giuliához hátsó diffúzoros lökhárítójával és négy kipufogóvégével, valamint a motorháztető agresszív nyílásaival.
Orrában szintén a 2,9 literes Ferrari eredetű 510 lóerős V6-os dolgozik, ezzel a Stelvio QV gyorsulása 0-60 mérföld/órára (96 km/h) 3,9 másodperc. Ehhez nagy segítség, hogy a Giulia QV-vel ellentétben összkerékhajtással szerelik, valamint az oldalankénti nyomatékelosztásról is gondoskodik egy plusz rendszer. Hamarosan érkeznek a kevésbé vad verziók is, az alap mellett lesz Ti jelölésű Stelvio is, mindkettőt 280 lóerős kétliteres turbós benzines hajtja, alapáron 8 fokozatú automataváltóval és összkerékhajtással érkeznek.
Hirdetés

Természetesen a menetdinamikát vezérlő DNA kapcsoló is helyet kapott – a QV esetén a mindent bele Race üzemmóddal. 6,5 colos a középső érintőkijelzője, felárért viszont 8,8 colosat is kaphat, valamint 14 hangszórós prémium Harman Kardon hangrendszert. Nem maradhatnak ki a vezetéstámogató rendszerek sem, így az Alfa Romeo Stelvio fedélzetén is lesz adaptív tempomat, sávtartó- és vészfék-asszisztens, valamint holttérfigyelő, ütközéselkerülő és első-hátsó parkolószenzorok is. Az Alfa Romeo Stelvio ünnepélyes bemutatóját önök is élőben követhetik ma este, egyenesen a Los Angeles-i Autószalonról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Egyszerű, simán piac szegmentálás. Ma már olyan szinten fel (kell) szerelni a közepes felszerelt autókat (ülésfűtés, auto klíma, négy elektromos ablak, tempot, stb. ma már alap), hogy a felsőbb felszereltségbe gyakorlatilag nincs mivel átcsábítani a lámpán és esetleg valami fullos ergo ülésen kívül a népeket. Ezzel játszanak a gyártók. Pár év és standard lesz a led lámpatest, mert olcsó és sokkal szabadabb teret enged a design-nak.

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Szerintem nem igazán ismered az olasz márkákat.

    A Maserati valamikor 2004 körül látványosan újjáéledt, és a Ferrarival együttműködésben meglehetősen erős presztizsmárkával nőtte ki magát, hasonlóan mint a Porsche vagy a Jag, a prémiummárkák felett voltak árban, kevesebb elérhető belépőmodellel. Amúgy a 3200 nagy kedvencem, már most elég jó áron futnak pedig még évek vannak az oldtimer-korig.

    Ahogy folyamatosan bővített lefelé, a Maserati lassan a jobban motorizált 5er BMW-k árfekvésébe süllyedt le, és az eladások ennek megfelelően bővültek. Az évi 30.000 autó nem sok (olyan gyártók mellett mint a Porsche, vagy akár a jóval drágább és eléggé speciális Tesla), de már nem is kevés (szegény Alfa Romeo valami 60.000 autó alá süllyedt múlt évben).

    Az Alfa hatalmas múlttal bír, és a közelmúltban volt egy olyan 20 éves szárnyalása, amire még építhet). Mindazonáltal az elmúlt 20 éve vevőköre nem az 510LE kirakatmodellek hanem a gyakorlatias motorok irént érdeklődött. A 159 80%-ban négyhengeres dízelekkel fogyott.
    Egyébként ez szerintem igaz lesz a 3er BMW-re is.

    Maga a dízel nem fog többet tudni mint a konkurensek, és ez nagyjából mindegyikre igaz, de a futómű, kormányzás sokat számít. A 159 fényévekkel élvezetesebb volt, mint pl az előző C klasse, 147 (ami a nagyobb bátyó futóművét örökölte) pedig pl sokkal élvezetesebb volt, mint akár egy erősebben motorizált Punto alapú Mito. Egyszerűen ahogy reagált minden kormánymozdulatra, és visszajelzést adott.

    Ezt minden tesztelő előhozza, az alapmotoros Giuliánál is (akárcsak az XE-nél)

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Könnyen ki lehetett volna venni a kommentemből, hogy mindössze arra gondoltam, hogy Marchionne nagyon jól tudja, hogy az egyetlen márka a konszernen belül, aminek neve hallatán az egész világ tűzbe jön, az a Ferrari – a Fiat-birodalom örök adu-ásza. Ennek a nyomdokain elindulva hozzák ki mindig az új Alfák bemutatásakor a Ferrari-külsejű csúcsváltozatokat először, mert szeretnének az emberekben tüzet ébreszteni – és egyúttal hátszelet adni az Alfa eladásainak is(rá is fér, mint tudjuk). A Giuliánál meg most a Stelviónál is elhúzták előttünk a mézesmadzagot a csúcsverziókkal, de egy sima dízel ezekből sem lesz kívánatosabb, mint bármelyik kategóriatársuk. Erre akartam kilyukadni a “csalódás” kapcsán.

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Persze, Intike, tudjuk már jó ideje, hogy te vagy a digók szószólója, az egész olasz csizma egy személyben, Matteo Renzi maga. Tudom, hogy csak idegesíteni akarsz, mint mindig, ezért be is fejezem a virtuális sallerek osztogatását:)

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Nem lehet annyira kicsi mert sokan kivárnak vele…

    Nem rossz a xenon, csak sokkal bonyolultabb az automata vezérlés., viszont még mindig szebb és erősebb a fénye szerintem.

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Nem értem mire gondolsz, a 2.2 JTD teszteknél ugyanazzal a lelkesedéssel írnak pl a vezetési élményről. Én már vezettem viszonylag alapváltozatot ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/07/16/giulia_teszt[/url]), és nem volt nagy csalódás, az is biztos. Viszont a 159 bemutatásakor kiemelkedett a konkurencia közül (pl biztonság, belső) és nem volt hiányossága, ami most sokkal nehezebb. Nagyon erős és nagyon kiegyensúlyozott a mezőny. A Giulia pedig nem intéz annyira teljes pályás támadást, csak az 500LE M3 konkurens amivel többet tud, de egy sor fontos dolog kimaradt…

    Az 500LE szép dolog, de az eladásokat nem ezek jelentik, hanem egy korrekt négyhengeres dízel, ezért szívta meg pl az Infiniti az EX-szel.

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Azt nem értem miért olyan nagy kihívás egy teljesen LED lámpatestet szerelni az elavult Bi-xenon helyére egy vadonatúj modellnél ? Nem hiszem hogy akkora többlet költséget jelentene ezekkel árulni az autókat Elvégre amúgy is benne van már az adaptív távfény .

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Biztos ismered az olaszokat, ja nem, kulonben ezt a bufit visszanyelted volna.
    Giulianal is tevedesben vagy, ahogy szoktal, a “polgari” valtozatot tobben tartjak kivanatosabbnak. 🙂

  • 2017.10.28. at 00:11
    Permalink

    Bárhová is teszik az autó orrán a rendszámot, az összképet csak lerontani tudják majd vele. De ez már jó ideje így van az Alfáknál:)

    Szokás szerint megint ravaszak az olaszok: a tűzpiros, Ferrari-ihletésű kivitelt mutatják be először – kedvcsinálónak -, aztán amikor az alapváltozatok képei kiszivárognak, azt majd nagy csalódás fogja kísérni. A Giuliánál is ez volt. Az olaszoknak köztudottan a mindene a hódítás, de a végén általában csak a lódítás marad:)

  • 2018.04.02. at 15:18
    Permalink

    Undorító. Kibaszott szánalmas. Ez lett az Alfából is… Egy igazi Alfa nem egy böszme SUV. Ezt csak beretvált farkú, rózsaszín pólóinges trendi seggfejek fogják venni.

Vélemény, hozzászólás?