Ezt a Toyota tanulmányt is Tokióban mutatták be
Az új Toyota Crown már nem csak a zászlóshajóktól elvárt luxust és prémiumszÃnvonalat tudja nyújtani, hanem az utóbbi évtizedekben egyre népszerűbb SUV-hullámot is sikerrel lovagolja meg, ráadásul mindezt elegáns, kupés tetÅ‘vonallal teszi. Ezt hangsúlyozza ki a Toyota Crown Outdoor Concept is, ami teljesen új lehetÅ‘ségeket nyit a tÃpus eddigi történelmében. Magasabb üléspozÃciójával, remek hasmagasságával, illetve tágas, még nagyobb fejteret biztosÃtó utasterével a kényelem újabb szintjére lépett a Crown legújabb tanulmánya, ám a crossoverséggel valamennyi terepképességnek is járnia kell. Az új koncepció ugyanis azt mutatja meg, hogy a Crown nem csak az enyhébb földutakra lehet alkalmas, hanem minimális átalakÃtásokkal egyenesen off-road játékszerré, hobbiautóvá is válhat, természetesen a kényelmét és hatékonyságát teljes mértékben megtartva. A 4,93 méter hosszú és 1,9 méter széles Crown Outdoor Concept esetében valóban nem lehet panasz a praktikumra és a kényelemre, 1,59 méteres magasságával pedig a tekintélyt parancsoló, crossoveres megjelenés is adott az elegáns, kupészerű sziluett mellé. A szürke dekorbetétek az ajtókon és a kerékÃveket védÅ‘ műanyag elemek pedig igazi terepjárós hatást keltenek.
A Crown Outdoor Concept valódi erdőjárásra készült
Az igazán komoly látványt azonban a hasznos részleteknek köszönheti a Crown Outdoor Concept, a gyári LED fényszórókat például az autó orrán elhelyezett, 6 darab különálló LED reflektor és a szélvédÅ‘ felett, az autó tetején található LED fényhÃd segÃti ki az éjszakákban. A tetÅ‘n a méretes LED fényforrás mögött látványos tetÅ‘csomagtartót helyeztek el, amelyre vÃzálló dobozokban rögzÃthetnek fontos felszereléseket az érintetlen természetbe vágyó sofÅ‘rök. A tovább emelt hasmagasságnak köszönhetÅ‘en még nehezebb elakadni a Crown crossover tanulmányával, ám a Toyota mérnökei tudják, hogy a vadonban semmi sem lehetetlen. Éppen ezért az autón több vontatási pontot is elhelyeztek, amelyeket egy csörlÅ‘höz rögzÃtve nem csak magát húzhatja ki a tanulmányautó kalandvágyó sofÅ‘rje, hanem akár más bajba került autósokon is könnyedén segÃthet. Mivel komoly terepre tervezték át a Crown-tanulmányt, szükséges volt az autó alját is megerÅ‘sÃteni: a lökhárÃtók elöl és hátul is extra merevÃtéseket kaptak, a szürkére burkolt kerékÃvek végén pedig piros sárvédÅ‘ gumik kaptak helyet, illetve a motortér alól sem maradt el a vaskos alumÃnium védÅ‘burkolat.
A világÃtással biztosan nem lesz probléma, még a teljes sötétségbÅ‘l is fényes nappalt csinál a rengeteg utólagos reflektor
A motortérben a Crown crossover változatának gyári megoldása maradt, ez is bizonyÃtja, hogy mennyivel többre képes az erÅ‘forrás az eredeti céljánál, vagyis, hogy tökéletes kényelmet és kellÅ‘ mennyiségű erÅ‘t nyújtson a hétköznapi közlekedés során. Az A25A-FXS kódú, 2,5 literes motor ugyanis már magában is egy fenevad lehetne némi áthangolással, mivel a legtakarékosabb működésre tervezve is 186 lóerÅ‘ leadására képes. Persze ez még nem minden, hiszen a hajtáslánc egy 120, illetve egy 54 lóerÅ‘s villanymotorral egészül ki, hogy összesen 234 lóerÅ‘nyi rendszerteljesÃtményt nyújthassanak a vezetÅ‘ számára. Ezt koronázza meg a Toyota E-Four összkerékhajtása, ami annyit jelent, hogy a kisebbik, 54 lóerÅ‘s elektromos motor a hátsó tengelyre került, és szükség esetén ott adja le az akár 121 newtonméteres, azonnal elérhetÅ‘ nyomatékát. Nem csak a tÃpus legelsÅ‘, akkor még Toyopet Crown néven futó generációjának 1955-ös megjelenésekor tűnt volna mindez egyenesen lehetetlennek, de még 10 évvel ezelÅ‘tt sem gondolta volna senki, hogy egyszer egy Crownból épÃtenek majd a Toyota gyári mérnökei egy ilyen komoly terepgépet. Bár kereskedelmi forgalomba nem kerül a különleges tanulmány, attól még komoly lavinát indÃthat el a különleges koncepció, ha a tulajdonosok is felfigyelnek a modellben rejlÅ‘ off-road lehetÅ‘ségekre, amelyeket egyáltalán nem nehéz észrevenni az Outdoor Concept láttán.
Egykor elképzelhetetlen lett volna az ilyesmi: a Toyota csúcmodellje kizárólag szedánként élt 15 generáción át, a képen a legelső, 1955-ben bemutatott modell láthetó
Forrás: Smarter Média