A Lexus kÃnálat egyik ékköve az RC F
Mindmáig az egyetlen középkategóriás kupé a Lexus kÃnálatában a 2014 óta világszerte kapható RC, amelynek sportváltozata az F az elÅ‘zÅ‘ generációs IS F sportszedánból ismerÅ‘s, ötliteres V8-as szÃvómotort kapta meg. A 473 lóerÅ‘s erÅ‘forráshoz nyolcfokozatú automata sebességváltó, Brembo fékek, módosÃtott futómű és nyomatékvektor-szabályozású hátsó differenciálmű társult. Az akár szénszálas karosszériaelemekkel is felszerelhetÅ‘
Lexus RC F a 2019-es modellévre átfogóan megújult, tovább javÃtották a szerkezeti szilárdságát, és csökkentették rugózatlan tömegét.
Nem lesz utódja, de tovább tökéletesÃtik a nyugdÃjig
De a Lexus mérnökei állÃtólag nem elégedtek meg ennyivel, nem fogják a modellciklus hátralévÅ‘ részére változatlanul hagyni az autót. A japán creative311.com autós szaklap értesülései szerint alapos frissÃtés vár az RC F-re. Megkapja például a BladeScan adaptÃv fényszórókat, a Climate Concierge klÃmaszabályozó technológiát, vagy akár az LS-ben megismert, fejlett önvezetÅ‘ rendszert is.
A legutóbbi ráncfelvarrás után valószÃnűleg a formához már nem nyúlnak
A lényeg persze a szerkezeti szilárdság fokozása, illetve a tömeg további csökkentése lesz, amelyek mellett állÃtólag a futómű finomhangolására is kiemelt figyelmet fordÃtanak majd. Mindez szénszálas kompozit elemek, valamint modern fémötvözetek alkalmazásával, továbbá az sem kizárt, hogy megjelenik a kÃnálatban egy, a
jelenlegi Track Edition modellnél is radikálisabb, kifejezetten versenypálya-használatra optimalizált változat is.
A Track Edition modellnél durvább kivitel is jöhet