Az öregedÅ‘ Golf Sportsvan eladási számai egyre csökkennek, hamarosan eltűnhet a kÃnálatból, Ãgy két egyterűje maradna a Volkswagennek
Több más gyártóval egyetemben a Volkswagen is reagált a vevői igényekre, a kisebb
T-Cross és
T-Roc mellett a kompakt kategóriában induló
Tiguan (illetve a hosszabb
Tiguan Allspace) és a felső kategóriában játszó
Touareg is a divatos termékek közé sorolható, ám ezek mellet egyterűekből sincs hiány. A 2013-ban debütált
Golf Sportsvan mellett a
Touran és a
Sharan is a vevők kegyeit keresi, utóbbi kettő hazai népszerűsége az állami támogatás miatt még nőhet is, azonban a globális eladási számok nem feltétlenül indokolnak ennyi egyterűt, legalábbis erre utalt Arno Antlitz, a márka pénzügyi igazgatója.
A Touran ötödik évéhez közelÃt, idén körülbelül 75 ezer találhat gazdára az egyterűbÅ‘l, ami nem egy rossz volumen
Az idei év elsÅ‘ tizenegy hónapjában a Touran és a Golf Sportsvan eladási csökkentek, elÅ‘bbibÅ‘l 70 ezer, utóbbiból pedig 40 ezer példány talált gazdára. A Sharan kicsivel felülmúlta tavalyi népszerűségét, a legnagyobb egyterűbÅ‘l 21 ezer példány talált gazdára, az ikertestvérnek számÃtó
SEAT Alhambrából is közel ennyi fogyott, összehasonlÃtásképpen a Tiguanból 245 ezer, T-Rocból pedig 193 ezer példányt vittek haza a vásárlók. Hivatalosan még nem nevezték meg, hogy melyik modell eshet ki a kÃnálatból, azonban korábban már utaltak a Sportsvan megszüntetésére. A döntés logikus lenne, mivel szinte ugyanannyit vesznek belÅ‘le, mint a drágább Sharanból (és Alhambrából), amin nagyobb a haszon, továbbá a Sportsvan már nem számÃt fiatal modellnek, a nagyon hasonló árban kÃnált Tiguan pedig átvehetné a helyét.
A Sharan jövÅ‘re tÃz éves lesz, a SEAT Alhambrával együtt évente 40 ezer fogy méretes egyterűbÅ‘l
Érdekes kérdés lehet a Sharan sorsa, mivel a tÃpus hamarosan 10 éves lesz, ami egyébként sharani értelemben nem kirÃvó, mivel az elsÅ‘ generáció 15 évig volt gyártásban, ám egy ilyen tágas és praktikus tÃpust nehezebb lenne egy SUV modellel pótolni.