0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

FelMLkedett - Mercedes GLE 400 4MATIC teszt

Mercedes-Benz GLE 400 4MATIC teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ráncfelvarrása után a Mercedes ML már GLE néven fut tovább. Belépő benzinesével teszteltük az Audi Q7 és a BMW X5 közvetlen versenytársát.

Teszt
Műszaki adatok

Több helyen is módosult az orr-rész az ML->GLE ráncfelvarrás során, ez a külső viszont AMG csomagot is kapott, így még sportosabb és robusztusabb a megjelenése

Több helyen is módosult az orr-rész az ML->GLE ráncfelvarrás során, ez a külső viszont AMG csomagot is kapott, így még sportosabb és robusztusabb a megjelenése

Bizonyára mindenki számára ismerős az, amikor egy hipermarketbe betérve azt vesszük észre, hogy feje tetejére borult a világ. Ami eddig a megszokott helyen volt, azt már máshol kell keresni, képtelenség rutinból menni a sorok között, mivel közel mindent máshova pakoltak. A Mercedes-Benz háza táján is hasonló átrendeződés volt tapasztalható a tavalyi évben. A modellpaletta nagy része új nevet kapott. Aki nem követte az átalakulást, könnyen azt hiheti, hogy vadonatúj modellek jöttek létre, holott ez korántsem igaz.

Az utastérbe új és nagyobb központi kijelző került, melyen a menüt immár érintőpaddal is vezérelhetjük. A porcelán/fekete Nappa bőrkárpit és a karbonszálas díszítőelemek mind figyelemreméltók

Az utastérbe új és nagyobb központi kijelző került, melyen a menüt immár érintőpaddal is vezérelhetjük. A porcelán/fekete Nappa bőrkárpit és a karbonszálas díszítőelemek mind figyelemreméltók

Az ML-osztály tavaly GLE-re változott, a korábbi SUV kivitel mellett pedig egy Coupé is megjelent a kínálatban. A BMW X6 ellenfelének pozicionált változatot tavaly már próbáltuk, nem is akármilyet, 450 AMG felirat díszelgett rajta. Most a testvérmodellt kaptuk kézhez, amelyet az egyel kisebb, belépő szintű benzines hajtott, ami GLE 400 névre hallgat. Még mielőtt a részletekbe mennénk, röviden nézzük meg, kivel is van dolgunk. Az ML-sorozat 1997-ben lépett piacra, azóta pedig már a harmadik generációját tapossa. Tavaly az ML-ről GLE-re átnevezett luxus SUV csupán egy ráncfelvarráson esett át, emiatt azt gondolhatjuk, hogy nagyobb változásokat nem érdemes keresni rajta.

A tekerhető kontrollertárcsa fölé egy érintőpadot helyeztek, melyet finoman simogatva navigálhatunk az infotainment rendszerben

A tekerhető kontrollertárcsa fölé egy érintőpadot helyeztek, melyet finoman simogatva navigálhatunk az infotainment rendszerben

A sziluett valóban nem változott, az orr-rész viszont jelentősen átalakult. Más lett a motorháztető, a hűtőmaszk és a lökhárító is. Hátul a diffúzor és lökhárító szintén újra lett rajzolva, így összességében többet ad ez a facelift, mint amit más márkáknál megszokhattunk. Az utastérben a korábban mélyre süllyesztett infotainment kijelző kiugrott a műszerfalból, és tablet méretűvé fejlődött. A vezérlésére használt középkonzoli kontroller is megváltozott, mostantól már érintőpaddal navigálhatunk a menüben. A kormány is szebb megjelenést kapott. A tesztautóban lévő AMG Line csomag tartalma az alul csapott sportkormány, amely korrekt fogást és látványt nyújt.

A panoráma tetőablakot a hátul ülők is élvezhetik. Nincs többé sötét és komor hangulat odabent, már-már kabriós fílinget ad a nagy üvegfelület

A panoráma tetőablakot a hátul ülők is élvezhetik. Nincs többé sötét és komor hangulat odabent, már-már kabriós fílinget ad a nagy üvegfelület

A kilincs mögé nyúlva a központi zár nyílik, ezzel egy időben pedig egy méretes Mercedes embléma is megjelenik a földön üdvözlésként. Ez igen, gondolhatjuk, de az igazán nagy látványt akkor kapjuk meg, amikor kinyitjuk az ajtót. A porcelán/fekete színű Nappa bőrkárpit valóban lenyűgözően néz ki, az ülésbe pattanva pedig azonnal körbevesz minket a luxus. Prémium minőségű anyagok mindenfelé, perforált kormány, bőrbe varrt műszerfal. Kell ezen egyáltalán csodálkozni? Elvégre egy 30 millás Mercedesben ülünk! Ennyi pénzért ezt várja az ember, nem igaz? Nyomjunk egy féket, majd start gombot, és induljunk!

A hátsó üléssorban is kellő mennyiségű helyet kínál a GLE, elöl a sportülések kényelmesek és jól tartanak. Utóbbi hátránya, hogy a kiszállást megnehezítik A hátsó üléssorban is kellő mennyiségű helyet kínál a GLE, elöl a sportülések kényelmesek és jól tartanak. Utóbbi hátránya, hogy a kiszállást megnehezítik

A hátsó üléssorban is kellő mennyiségű helyet kínál a GLE, elöl a sportülések kényelmesek és jól tartanak. Utóbbi hátránya, hogy a kiszállást megnehezítik

A GLE 400 jelzés ellenére csupán 3000 köbcentis a V6-os duplaturbós blokk, amely 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomatékot rejt magában. Ez csupán 34 lóerővel gyengébb, mint a korábban tesztelt 450 AMG. Valóban nincs nagy különbség, ez viszont egy nyugodtabb, hétköznapibb SUV, nem recseg-ropog a kipufogója, mint az AMG-nél. A V6-os hathengeres selymesen duruzsol, a hétgangos 7G-TRONIC PLUS váltó tökéletesen teszi a dolgát. Comfort módban lágyan ringatózik a 2,1 tonnás karosszéria, ez nem is csoda, elvégre az AIRMATIC légrugózás is megtalálható az extralistában. Ha pedig egy kicsit odalépnénk, a V6-os itt is szépen szól, és a futómű stabilitásával sincs gond.

Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték

Elöl-, hátul-, oldal-, felülnézet, minden van itt kérem szépen, ráadásul igen jó felbontásban. A parkolás ezzel a rendszerrel gyerekjáték

Komfort szempontjából nem lehet panasz. Az ülések még a sportosságuk ellenére is kényelmesek, az adaptív tempomattal párhuzamosan aktív sávtartó elektronika is van. Utóbbi néhány másodpercig képes csak sávon belül tartani az autót, azt követően szól, hogy fogjuk meg a kormányt. Ha kicsit sportosabban akarunk haladni, akkor egy apró tekeréssel máris sport módba kapcsolhatjuk a motor- és váltókarakterisztikát, ezen felül pedig a futómű is keményebbre változik. Rossz úton nem érdemes huzamosabb ideig így haladni, ugyanis szó szerint rázós élményben lehet részünk. Időnként viszont jó átdobni sportba a technikát, mivel komfortban a gázpedál- és váltóreakció sokszor alul marad attól, amit elvárunk. Lassú a visszakapcsolás, előtte pedig sokáig gondolkodik az elektronika, hogy melyik fokozatot is kellene most kiválasztani.

A 3,0 literes V6-os duplaturbós blokk 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomaték ad, vegyes fogyasztása 12 liter, ami a 2,1 tonnás tömeghez és az összkerékhajtáshoz képest elfogadható érték

A 3,0 literes V6-os duplaturbós blokk 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomaték ad, vegyes fogyasztása 12 liter, ami a 2,1 tonnás tömeghez és az összkerékhajtáshoz képest elfogadható érték

Mit nyújt a megújult ML-osztály, pontosabban a GLE? Kényelmet, luxust, prémium minőséget, megfelelő dinamikát és természetesen borsos árakat. A GLE 400 17,9 milliós alapára még csak csak elfogadható egy ilyen autóért, de ahhoz, hogy minden földi jóval fel legyen szerelve, további 12 millát kell rá áldozni. A tesztautó 30,3 milliós ára legalábbis ezt tükrözi. Ehhez jön még hozzá a 100 kilométerenkénti 12 literes fogyasztás, ami méretéhez, tömegéhez és erejéhez képest nem is olyan vészes. Ha mindezeket meg tudja engedi valaki magának, akkor csapjon le egy példányra, nem fog csalódni a GLE-ben.

Legkevésbé innen nézve alakult át a GLE az elődjéhez képest. Összességében nem lehet rá panasz, a tesztautó 30 milliós ára mindenesetre elgondolkodtató

Legkevésbé innen nézve alakult át a GLE az elődjéhez képest. Összességében nem lehet rá panasz, a tesztautó 30 milliós ára mindenesetre elgondolkodtató

Értékelés

Pozitív
Csendes beltér, temérdek extra, kényelmes légrugózás, nagy helykínálat
Negatív
Nehéz a kiszállás, prémium árképzés

Árak

Tesztmodell alapára 17 985 690 Ft (2016. február 13.)
Tesztmodell ára 30 313 630 Ft (2016. február 13.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4819 mm
Szélesség: 1935 mm
Magasság: 1796 mm
Saját tömeg: 2130 kg
Össztömeg: 2900 kg
Terhelhetőség: 770 kg
Tengelytáv: 2915 mm
Karosszéria-kivitel: szabadidő-autó
Csomagtér: 690-2010 liter
Belső szélesség elöl: 1570 mm
Belső szélesség hátul: 1560 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 260 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1040 mm
Csomagtér magassága: 420-800 mm
Csomagtér hossza: 1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1730 mm
Raktérnyílás szélessége: 1140 mm
Raktérnyílás magassága: 910 mm

Motor és váltó

Motor: benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 2996 cm³
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Sebességváltó: hétfokozatú automata
Nyomaték: 480 Nm 1600–4000 1/min-nél
Teljesítmény: 245 kW (333 LE) 5250–6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 247 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6,1 s
CO2-kibocsátás: 209 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 9,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 12,1 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

Pénteken csak a gázolaj drágul

A szerdai drágulás után pénteken ismét áremelés következik a hazai töltőállomásoknál gázolajat...

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

30 éves a Renault 21

Újabb szülinaposunk nem egyszerű lélek, egy igazi bűvész. Azt hinnéd, ismered, de sosem tudhatod...

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió...

Rimac, LaFerrari és Tesla - ki nyeri a gyorsulási versenyt?

Vajon le tudja győzni a horvát újonc Rimac a sportkocsik és az elektromos autók nagyágyúit?

Igazoltatás elől próbált megszökni egy taxis Budapesten

Filmekbe illő autós üldözés alakult egy igazoltatási kísérletből a fővárosban. Egy taxis próbált...

Szerdától a benzinért és a dízelért is többet fizetünk

Még tovább emeli az üzemanyagárakat a MOL. Szerdán a múlt héten látottaknál jelentősebben drágul...

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

nick írta: 6 hónapja
zold írta: 6 hónapja

Ha szabad egy ellenvéleményt, én viszotn nem rajongok azért az ML-ért. Valahogy nem olyan arányos mint az elődje, kicsit mintha az 2. generációs ML "kínai klónja" lenne (és ezt az új név mellett sem javították ki). Ráadásul tele van olyan dolgokkal, amit a többi korabeli Merciben sem szerettem (pl kezelés).



Ráadásul az ML/GLE mérete sem az igazi. Érdemben nem nyújt többet beltérben mint a prémiumközepes SUV-ok (X3/Q5/XC60), amelyek kisebb kasztnival és motorokkal, jóval barátságosabb belépőárakkal operálnak.Közben belsőben pedig nem lehet egy napon említeni az X5össel, ugyanakkor a full size SUVok (Q7, XC90, GLS) pedig lényegesen több teret adnak.



Tudom hogy az ML és az RX voltak a kategória megteremtői, de a Mercedesnék kicsit túlságosan megültek a fenekükön...


Egy ismerősömnek X5-öse van, egy másiknak ML Mercije, mindegyikben ülök néha-néha. Mindkettő tetszik, az X5 sportosabb, keményebb, a Merci kényelmesebb (öreg)urasabb. Érdekesség, hogy az X5 egy 60 és 70 közti úré, az ML pedig egy 40-es évei elején járó vállalkozóé. Elvileg pont fordítva gondolná az ember :) de mindkettő szereti a saját kocsiját.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 6 hónapja

Ha szabad egy ellenvéleményt, én viszotn nem rajongok azért az ML-ért. Valahogy nem olyan arányos mint az elődje, kicsit mintha az 2. generációs ML "kínai klónja" lenne (és ezt az új név mellett sem javították ki). Ráadásul tele van olyan dolgokkal, amit a többi korabeli Merciben sem szerettem (pl kezelés).

Ráadásul az ML/GLE mérete sem az igazi. Érdemben nem nyújt többet beltérben mint a prémiumközepes SUV-ok (X3/Q5/XC60), amelyek kisebb kasztnival és motorokkal, jóval barátságosabb belépőárakkal operálnak.Közben belsőben pedig nem lehet egy napon említeni az X5össel, ugyanakkor a full size SUVok (Q7, XC90, GLS) pedig lényegesen több teret adnak.

Tudom hogy az ML és az RX voltak a kategória megteremtői, de a Mercedesnék kicsit túlságosan megültek a fenekükön...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 6 hónapja

Az autó rendben van, mint ahogy a legutóbbi ML-lel sem volt gond(az elődökkel sem). Az biztos, hogy a cikkben szereplő benzines motorral itthon nem sokan választják majd. Nagy tételben mernék rá fogadni, hogy legalább 90% dízelt fog venni. A 250d elmegy 7-8 liter gázolajjal, 204 lóerős és 8.1 alatt van 100-on. Ez bőven elég lehet, az induló listaára pedig 15,4 millió Ft. Mindenféle akciókkal, kedvezményekkel vélhatően 17-18 millióból már egy jól felszerelt változatot kap majd a leendő vevő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
SuperB írta: 6 hónapja

Jól néz ki, így ráncfelvarottan is. Mondjuk vetélytársai is igen jó autók, XC90, X5/X6, Q7, Cayenne, Land Cruiser... Nehéz lenne a választás, ha megdobnának eggyel. Talán GLE (coupé).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.


BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Betonhattyú - BMW 440i Cabrio

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

30. Jubileumi Bábolnai Gazdanapok augusztus végén, szeptember elején

Autókat is mutat ám a Bábolnai Gazdanapok

18 órája – Sztori

Jövő hét szerdától vasárnapig 30. Bábolnai Gazdanapok mezőgazdasági seregszemle. Mindent felsorakoztatnak, ami az agráriumhoz kapcsolódik. Betakarítógépek, teherautók, pickupok, meg persze traktorok is lesznek.


Kamionos sebességrekordot döntött a Volvo

2400 lóerős vontatóval döntött rekordot a Volvo Videó

21 órája – Sztori

Hétvégén Kamion EB a Hungaroringen. Hangolódásképp pedig íme a Volvo heti rekorddöntése, 2400 lóerős kamionja a létező leggyorsabb.


Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Találkoztam Godzillával

2 napja – Újdonság

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors, ordító hegyomlás a Nissan GT-R, a kormánya mögött viszont nagyon szelíd jószág.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY 300 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 7.500.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 270 CDI (Automata) Nagy Navis!

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2001 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 270 CDI (Automata)

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.310.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!