Már dízelmotor is hajthatja a legújabb Volkswagen Multivant

Negyedik meghajtás-típusként TDI-vel is kérhető a nemrég érkezett Volkswagen Multivan T7 kisbusz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Benzines és konnektoros hibrid mellett dízelmotoros kivitelben is élvezhetjük a Volkswagen sokoldalú kisbuszát, már az árát is tudjuk.

Nagy a mozgolódás a Volkswagennél haszonjárművek terén. Nemrég mutatkozott be a legendás Bulli 21. századi, újjászületett változata, az ID. Buzz, de a hagyományosabb formavilágú Multivan is tavaly lépett új generációjába. Akkor benzines és konnektoros hibrid meghajtással debütált a T7 kódú kisbusz, most viszont egy dízel erőforrás is megjelent a palettán. Ez újabb bizonyíték arra is, hogy bár hosszabb távon - sok más autógyártóhóz hasonlóan - a Volkswagen is felhagy a belső égésű motorok gyártásával, a jelenlegi infrastruktúra ezt még nem teszi lehetővé, és bizony van még értelme gázolajas motorokkal is foglalkozni.
Hirdetés
A Multivan egyelőre egyféle TDI blokkal rendelhető, egy kétliteres, közvetlen befecskendezéses négyhengeressel. 1600 és 2750 fordulat/perc tartományban érhető el a maximális, 360 Nm-es forgatónyomaték, lóerőből 150-et szolgáltat a sofőr talpa alá. Természetesen a TDI is elsőkerék-hajtású, csakúgy, mint a már tesztelt benzines vagy a hibrid változat, és azokhoz hasonlóan itt is alapfelszereltség a duplakuplungos automata (DSG) sebességváltó, sőt, még a LED-es főfényszórók is. A Volkswagen mindent bevet, hogy - dízel léte ellenére - környezetbarát legyen az erőforrás - vagy azért, mert nem tehet mást a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt, vagy mert meg kell mutatnia, hogy ez a VW dízel már nem az a "botrányos" VW dízel. Akárhogy is, a lényeg, hogy nem fukarkodtak az SCR katalitikus átalakítóval, rögtön kettőt pakoltak az erőforráshoz, sőt: AdBlue-ból is dupla mennyiség befecskendezését tették lehetővé (vagy kötelezővé). Mindennek meg is van az eredménye, a fogyasztás 5,5 liter alatt alakul 100 km-en, a széndioxid-kibocsátás értéke pedig 140 g/km. Jól jön még az alapvetően szögletes forma relatív aerodinamikussága, a légellenállási együttható értéke 0,30. Az Euro-6D szabványnak is megfelelő erőforrás persze nem a fenti adatokat produkálja majd, ha maximálisan le van terhelve, ami több mint 800 kg-nyi csomagot a fedélzeten, vagy 2 tonnás vontatható tömeget jelent. Ha viszont ezt nem használjuk ki, üresen az alacsony fogyasztás mellett a hatalmas hatótáv szól a Multivan mellett, az opcionálisan nagyobb üzemanyag-tartállyal akár 1000 km is megtehető. Mindehhez öt, hat vagy hét ülés, fejlett infotainment-rendszer, illetve vezetéssegítő extrák is járhatnak. A Multivan TDI alapára itthon bruttó 15.825.850 Ft.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?