Jó kiindulási alapot választottak
Reneszánszukat élik az off-roader autók, az eredetileg is terepjárásra szánt modellek megújulása mellett pedig furcsa - de mindenképpen üdvözlendÅ‘ - trendként egyre több sportautó is kap olyan változatot, amit nem kell félteni az aszfaltos útról letérve sem. Nem olyan alaptalan egyébként a koncepció, a motorsport-történelem bÅ‘velkedik a terepesÃtett kupék ralisikereiben. A szegmens két véglete a Porsche 911 Dakar és a Lamborghini Huracán Sterrato, de vannak azért megfizethetÅ‘bb példák is, mint ez a Volkswagen Golf tuning.
Több mint 40 éves tapasztalata van a delta4x4-nek a terepautózásban
A delta4x4 egy Németországban működÅ‘ alkatrészgyártó műhely, melynek ötletgazdája Josef Loder, aki korábban még a Párizs-Dakar ralin is részt vett. Szakterületük az off-roader autózáshoz szükséges kiegészÃtÅ‘k, mint például sárvédÅ‘k, felnik, tetÅ‘csomagtartók gyártása és értékesÃtése. A csapatot megihlette a Volkswagen Golf második generációjának egyik speciális kivitele, a Country, ami egy emelt hasmagasságú kompakt volt az alapverziónál komolyabb terepképességekkel. A legyártott Countryk mindössze az összes eladott II-es Golf 0,12%-át tették ki, sikeresnek Ãgy nem bizonyultak új korukban. A nosztalgiafaktor azonban keresett ritkaságokká avanzsálta a fura szerzetet, és ötletet adott a delta4x4-nek is, hogy elkészÃtsék saját, modern újraértelmezésüket.
Nem olcsó az átalakÃtás, de sokat is ad
A delta4x4 Golfja az R csúcsverzióra épül, tehát már a kiindulási alap is izgalmasabb, mint az eredeti Countrynál. 315 lóerÅ‘ egy kompakt karosszériában kellÅ‘ izgalmat szavatol nem csak az aszfalton, de a murván is, emellett természetesen szükség volt az R összkerékhajtására is. Ezekre tett még rá egy lapáttal a tuningcég a profi kiegészÃtÅ‘ikkel. 80 milliméterrel emelték meg a hasmagasságot, Ãgy az eredeti Country szintjét érték el. Saját gyártású terepgumijukat 18 colos Hanma felnikre húzták, illetve rali stÃlusú PIAA terepfényszórókkal szerelték fel a Golf R-t. Nem mintha kevés fényt produkálna az autó, de azért még a praktikus és strapabÃró tetÅ‘csomagtartót is ellátták LED-es fénycsÃkokkal. Utóbbira a pótkeréken kÃvül extra üzemanyag vagy vÃz tárolására alkalmas tartályok, és elakadás esetére ásó is rögzÃthetÅ‘. Ezeken felül a masszÃv sárvédÅ‘szélesÃtések adnak tekintélyt parancsoló megjelenést a delta4x4 alkotásának, ami egyelÅ‘re csak egy tanulmány, de megfelel a TÃœV szabványainak, és kellÅ‘ szintű érdeklÅ‘dés esetén fontolóra veszik, hogy egy 25 darabos szériát piacra dobjanak. Az átalakÃtás nagyjából 13 millió forintnak megfelelÅ‘ euróba kerülne és 6-9 hónapig tartana.