Hiába az új szabály, mégsem kötnek az e-rollerekre biztosítást a használóik
Több százezer jármű közlekedik kötelező biztosítás nélkül a magyar utakon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint 650 ezer segédmotoros kerékpárból továbbra is kevesebb mint 300 ezer rendelkezik érvényes kötelezővel. A kgfb-kötelezettség alá tavaly nyáron bevont mintegy 50 ezer e-roller közül is legfeljebb 15 ezer rendelkezik az előírt biztosítással.
Egy robogó kötelező biztosítása ma évente átlagosan 8-10 ezer forintból jön ki, belegondolni is félelmetes, hogy milyen állapotban lehet az a jármű, amire még ezt a minimális összeget is sajnálják kifizetni a tulajdonosok.
Egy közúti igazoltatásnál a kgfb nélkül közlekedő robogósokra kirótt mulasztási bírság ennek sokszorosa lehet. Ám az igazi ráfizetés egy baleset során érheti a kötelező nélkül motorra ülőket: az okozott, jó eséllyel milliós kárt végső soron saját zsebből kell téríteniük. „Az MNB statisztikái szerint gyorsan emelkedik a kárkifizetések összege: segédmotoros kerékpárok esetében már 2023-ban is 478 ezer forint volt balesetek során kifizetett átlagos kártérítés, 11 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Nem szólva arról, hogy ha a baleset személyi sérüléssel is jár, a kárösszeg könnyen többmilliós tételt is jelenthet” – figyelmeztet Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja.Kétkerekű járművek, amelyekre kgfb-t kell kötni:
- Valamennyi segédmotoros kerékpár.
- Amennyiben az elektromos kerékpár motorjának teljesítménye meghaladja a 300W-ot, vagy a motor a pedáltól függetlenül is képes önállóan hajtani a járművet, illetve a jármű 25 km/óránál nagyobb sebesség elérésére képes, a jármű besorolása már segédmotoros kerékpár, vagyis kgfb, bukósisak és vezetői engedély nélkül nem használható.
- 2024 júliusa óta azok az elektromos rollerek is csak kötelezővel vehetnek részt a forgalomban, amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot, illetve 25 km/óra feletti tervezett sebességgel képesek futni.


