Hátsójával üzenget a Mercedes-AMG új 1360 lóerős masinája!
Szinte nem e világi, amivel a Mercedes előrukkolt!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már a bemutató előtt is sejthető volt, a Mercedes ezúttal nem biztosra játszik, ez pedig be is igazolódott a Concept AMG GT XX leleplezésével. Ha csak a fele megvalósul mindannak amit ígértek, új etalon születik az EV-k világában.
A Mercedes manapság szereti feszegetni a határokat. Úgy tűnik, az extrém limitált példányszámban gyártott AMG ONE tényleg csak valaminek a kezdete volt, de a következő generációs CLA-t is egy új korszak hírnökeként mutatták be. Most pedig leleplezték a Concept AMG GT XX tanulmányautót, amelynek ugyan nincsenek csillagok rejtve a nappali menetfényébe, sőt, még a hűtőmaszkon sincs több mint 100 "égitest", mégis hivalkodó lett a végeredmény - még a tanulmányok között is.
Bár az 5,20 méter hosszú, 1,95 méter széles, 1,32 méter magas szedán tisztán villanyhajtású, a frontrészen egy kontúrvilágítással ellátott "hűtőmaszk" tűnik fel, jóval fölötte a lámpatestek. Az aerohatékonyságra kihegyezett felnik önmagukban is látványosak, a fehérre festett abroncsperemek csak még "versenyautósabbá" teszik. A kilincsek természetesen a karosszériába süllyednek, így a levegőnek még kevesebb akadállyal kell "megküzdenie". A légellenállási együttható mindössze 0,198.
Az igazi meglepetést a hátsó tartogatja. Egyrészt, a szélvédő helyén burkolat látható, a a világítótestek pedig oldalanként három-három kör alakú egységből állnak. A két lámpacsoport között viszont nem egy egyszerű LED-csík kapott helyet, hanem egy olyan panel, amely különböző feliratokat képes megjeleníteni. A közzétett fotókon például az "AMG" és a "charging" (töltés) szavak olvashatóak. Persze utóbbi kapcsán nagy kérdés, a jogi környezet lehetővé teszi-e, hogy mindez a sorozatgyártott verzión is megjelenjen majd.
Az utastérben a már említett AMG ONE-ban is látott kormány köszön vissza, némiképp továbbfejlesztve. Mögötte 10,25 colos digitális műszeregység, közvetlenül emellett 14 colos érintőképernyő.
Műszaki fronton a Concept AMG GT XX mérföldkőnek számít, hiszen a sorozatgyártásra kész verzió lesz az első autó, amely a Mercedes AMG.EA platformjára épül. A nagyfeszültségű akkumulátor teljesen új fejlesztés, a cellák kialakításának köszönhetően gyorsabban tudja felvenni a töltést, illetve az energiával is takarékosabban bánik - legalábbis a márka állítása szerint. A villanymotorok tekintetében ugyanez a helyzet: ebből rögtön három is kerül a típusba, 1 előre, 2 hátra, így nem meglepő módon 4MATIC+ hajtással dolgozik a tanulmány. A rendszerteljesítmény több mint 1000 kilowattra, vagyis 1360 lóerőre jön ki. A 0-100 km/óra értéket nem közölték, viszont azt elárulták, a végsebessége 360 km/óra fölött lesz. Ami pedig a töltést illeti, megfelelő körülmények között 5 perc alatt 400 kilométerre elegendő energiát képes felvenni, ugyanis a maximális töltési kapacitás 850 kilowatt.
@mercedesbenz This is what next-gen #AMG ♬ Cradles - Sub Urban
Fontos hangsúlyozni, ez csupán egyelőre egy koncepció, így ebben a formában biztosan nem kerül kereskedelmi forgalomba a Concept AMG GT XX. A várható megjelenésről egyelőre nem közöltek információkat, így azt sem tudni, nagyjából milyen ársávban mozog majd a kész modell.







