Friss és üde lett a konnektoros Mazda CX-60 is

Itt nem spóroltak! Mutatjuk, milyen az élet a kimaxolt CX-60-nal!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Takumi Plus felszereltség jelenleg a csúcsok csúcsa a Mazdánál. Nem kérdés: a külső több mint meggyőző, de mit rejt a belső? Máris mutatjuk!

Tetszik vagy sem, az újautó-piac az utóbbi időben egyre inkább kezd hasonlítani az okostelefonokéra. A különböző képernyők szinte napról napra nagyobb teret követelnek maguknak a műszerfalon, a szoftver egyes felmérések szerint ma már fontosabb a vásárlóknak, mint a motor. Éppen ezért, akár 2-3 éves modellek is súlyos hátrányban lehetnek a vadiúj megjelenésekkel szemben. Ugyanez a trend megfigyelhető a telefonok piacán is, bár ott egy készülék életciklusa össze sem hasonlítható egy személygépjárműével. Mindez csupán azért releváns a Mazda CX-60 kapcsán, mert ez a gyártó egyik utolsó modellje, amelynek fejlesztésekor még csak meg sem próbáltak lépést tartani a 15 vagy akár 16 colos kijelzőket kínáló konkurensekkel. Helyette sokkal nagyobb hangsúlyt kap a megjelenés, az ergonómia, illetve az „autószerűség”.

Tekintélyt parancsoló kecsesség

Szerencsére a Mazda nem vitte el bazári irányba a CX-60-at, még a Takumi Plus csomaggal sem. Robusztus, ugyanakkor nem hivalkodó, a lágy vonalak pedig némi kecsességet is adnak neki. Ráadásul a platform és a motor elhelyezése miatt jókora „premium gappel” találkozhatunk az első kerékjárati ív és az első ajtó között. Az elegáns benyomást tovább hivatottak erősíteni a króm díszbetétek is. Egyedül a hátsó traktusban estek át a ló túloldalára a kétszer két kipufogóvéggel, ezek ugyanis nem valódiak – azokat a lökhárító alá rejtették.

Prémium nappali – négy keréken

A Takumi Plus csomag mibenléte az utastérben nyer értelmet. A fehér bőrülésekből egyenesen árad az elegancia, amit tovább fokoz a világos árnyalatú faberakás, illetve a bézsbe hajló szövet a műszerfalon, valamint az ajtópaneleken. Fekete műanyaggal tényleg csak elvétve találkozni, főként a kezelőszervek környékén. A kormány ugyancsak sötét tónusú, karimája bőr burkolatot kap, a két szélén pedig valódi fizikai gombok, kifejezetten logikus elrendezésben.

A digitális műszeregység, illetve a multimédiás kijelző egyaránt 12,3 colos. Előbbi lehetne valamivel személyre szabhatóbb, de a leglényegesebb információkat így is megjeleníti. Utóbbi a vezetőüléstől viszonylag messze helyezkedik el. Ezen probléma megoldására szolgál a kartámasz fölött elhelyezett tekerő, amely némi akklimatizáció után könnyedén használható, viszont a tesztidőszak alatt nem tudtam vele teljesen megbarátkozni, így maradt a nyújtózkodás. Ennek tükrében külön örvendetes a klímapanel megléte, amelyet teljesen elkülönítettek a multimédiától.

A Takumi Plus fókusza elsősorban a kényelemben koncentrálódik. A fehér ülések nem csak elegánsak, de remekül tartanak, elöl pedig fűthetőek és szellőztethetőek is. A fullextrás változat privilégiuma a 360 fokos kamera, illetve a Bose audiorendszer is 12 hangszóróval. Utóbbi remek hangzást biztosít, minden tartományban kiválóan szólaltatja meg a zenéket, már az alapbeállítással is.

Hátul ugyancsak fűthető a két szélső ülés, a sötétített ablakok pedig némi magánszférát is biztosítanak. A térkínálat egyenesen fejedelmi, két termetesebb felnőtt akár hosszabb utakat is gond nélkül bevállalhat a második sorban. Ide is jut két USB Type-C aljzat, valamint egy konnektor is.

Mi hajtja?

A CX-60 a Mazda Large Product Group (LPG) platformjára épül. Az orrába hosszanti irányba kerül a 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor, amely önmagában 191 lóerőre és 261 newtonméterre képes. A villanyos rásegítéssel a rendszerteljesítmény 327 lóerőre és kerek 500 newtonméterre jön ki. A hajtásláncot 17,8 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátor teszi teljessé. Nyolcfokozatú automata váltó juttatja el az erőt a kerekekre (mivel AWD, így mind a négyre), amely kifejezetten kellemesen működik, nem rángat. Papíron ez az egyik valaha létezett legerősebb Mazda, viszont a potens hajtásláncnak több mint 2 tonnát kell mozgatnia, így egyáltalán nem érződik aszfaltszaggatónak a névlegesen jelentős teljesítmény, persze a CX-60 nem is erről szól. 

A tesztidőszak alatt tisztán elektromos üzemmódban 67 kilométert sikerült kihozni a rendszerből városi környezetben. Mindent egybevetve a vegyes fogyasztás 7,77 l/ 100 kilométerre jött ki, vagyis szinte tökéletesen hozta a Mazda által ígértet (7,8 l/ 100 km).

Tényleg prémium menetkomfort?

Vezetési élmény szempontjából nehéz belekötni a CX-60-ba. Üzemmódtól függetlenül nyugodt társ az utakon, csupán padlógáznál búg fel a 2,5 literes blokk, akkor viszont kellő erőt szabadít az útra egy előzés kivitelezéséhez. Elöl dupla, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés található. Még a magyar utakon is egész tűrhetően viselkedik, ahogy az autó „attitűdjéből” sejthető, lágy hangolású futóművet pakoltak alá. A vezetéstámogatók is remekül végzik a feladatukat. Itt mindenképpen ki kell emelnem a 360 fokos kamerát, amely a Takumi Plus privilégiuma. Mondanom sem kell, jelentősen megkönnyíti az életet a közel 4,8 méteres SUV-val.

Mennyibe kerül?

Túl sok opció nincs, ha valaki a Takumi Plus csomagot választja a PHEV hajtáslánccal. Az autó alapára ez esetben 26 574 910 forint, amit a szürke fényezés dob meg 270 ezer forinttal. Ezt leszámítva viszont minden a pakk részét képezi – még a legtöbb helyen feláras panoráma napfénytető is.

Kinek lehet jó választás?

Ahogyan a Mazda némiképp külön utas az autóiparban, úgy a CX-60 is azoknak lehet remek alternatíva, akik vágynak a prémiumautók jelentette kényelemre, mégis, ilyen vagy olyan okból nem szeretnének német kocsiba ülni. Emellett a nyugati konkurensek árazását megnézve a japánok szabadidő-autója csak még vonzóbb lesz, persze a közel 27 millió forintos árcédulájával nem a népautó státuszra pályáz. A hajtáslánc kérdéskörét pedig jórészt az egyéni preferenciák fényében érdemes eldönteni, de a PHEV a napi ingázáshoz szinte biztosan elegendő hatótávot biztosít.

Értékelés
Pozitív
A prémium szegmenshez képest jó ár/érték arány, igényes anyaghasználat, számos fizikai kapcsoló, hangrendszer
Negatív
Az érintőképernyő távolsága a vezetőüléstől
Árak
Tesztmodell alapára
26 574 910 Ft (2025.07.18.)
Tesztautó ára
26 844 910 Ft (2025.07.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2488 cm3
Teljesítmény:
241 kW (328 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,8 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4745 mm
Szélesség:
1890 mm
Magasság:
1685 mm
Saját tömeg:
2083 kg
Össztömeg:
2667 kg
Terhelhetőség:
584 kg
Tengelytáv:
2870 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
477-1726 l
Motor és váltó
Motor:
Konnektoros hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
2488 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
nyolcfokozatú automata
Nyomaték:
500 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
241 kW (328 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,8 s
CO2-kibocsátás:
176 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,77 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?