A VW a Porschékon kaszál a legnagyobbat
A Volkswagen-csoport 5 millió forintot fog minden eladott Porschén, többet mint egy Bentley-n
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Porsche 2013-es pénzügyi jelentéséből a legérdekesebb adat az, hogy mennyi hasznot realizálnak egy eladott autóból. Kapaszkodjanak meg, 23 200 dollár, azaz 5,22 millió forint a nyereségük példányonként.
Jól megy a Porschénak, és jól megy a VW konszernnek is. A számok is ezt mutatják
Ötmillió! Nagyon nagynak tűnik az összeg, de ha belegondolunk, egy durván 40 milliós sportkocsinál ez a szám már nem is akkora. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minden egyes Porsche eladása 18%-os haszonnal jár. Ez persze egy átlagolt szám, nyilván egy drágább modellen több a profit, de jól megmutatja, hogy egy átlagon felüli autóval mennyit lehet keresni. Az egyenlet persze nem ennyire egyszerű. A Porsche óriási kockázatot vállal be minden új modelljével, még úgy is, hogy komoly piacelemzés előz meg minden bemutatót. Nem kis összeg egy sportkocsit kifejleszteni, de a jóval hitványabb átlagautók is milliárdokat emésztenek fel.
A Lamborghini csak 10,1%-os haszonnal dolgozik, mert egybeszámolták a konszernen belül fölötte álló, szintén nem éppen pórias, de polgáribb Audival
A VW-konszern példája nagyon jó betekintést ad az autóiparba, mivel az övék egy tényleg szerteágazóan nagy paletta. A riport szerint a Bentley alig marad el a sportkocsigyártól, az Audi viszont már csak 10,1 százalék hasznot lát autóin és mindezt úgy, hogy a számba belekalkulálták az Audi fennhatóság alá tartozó Lamborghinit is. A Volkswageneken ezzel szemben már csak 2,9 százalék a haszon. Megéri? Egészen biztosan igen, hiszen tudjuk, hogy mondjuk egy Polónál ez a szám rosszabb, mint a nagyobb Passatnál, de az átlag számÃt. A világ autópiaca összességében javuló trendet mutat, de ezen belül a luxusmárkák szárnyalnak. Számukra a fejlÅ‘dÅ‘ országok váltak mára ez elsÅ‘dleges piaccá és tekintve azt, hogy a magas alapáron túl az extrafelszerelésekért is jóval több pénzt elkérhetnek jómódú vevÅ‘iktÅ‘l, ez a trend egyelÅ‘re csak megerÅ‘södni látszik.
A Porsche-nál szerintem nem sok az a 18%, ha igaz egyáltalán. A VW adatait figyelembe véve nem biztos.
Arról nem is beszélve, hogy ott nagy részt a nevet kell megfizetni nem a tartalmat.
Azt viszont teljesen kizártnak tartom, hogy a VW tÃpusain csak 2,9% legyen a haszon.
Az már csak hab a tortán a legtöbb modelljük alapáron általában túlárazott. Kár kiröhögtetniük magukat vele, miután nagy kegyesen engednek 10-15%-ot.