Berúgta az ajtót Spanyolországban az MG, élen a ZS!

Az egykori brit márka kínai reinkarnációja frontális támadást indított az európai márkák ellen

Az olcsó kínai SUV a legnépszerűbb típusokat is megverte, a Renault Clio, a Dacia Sandero és a Toyota Corolla sem tudta elvenni az elsőségét a spanyol piacon.

Hatalmas lendülettel érkezett meg Európába az MG, a kínai márka már az élbolyba is képes befurakodni. A legtöbb kínai gyártó kizárólag villanyautóval próbálkozik, az MG különlegessége, hogy olcsó benzines modellel is jelen van a piacon, ami meg is látszik az értékesítési adatokon. Az MG a tavalyi év utolsó hónapjában megszerezte az elsőséget Spanyolországban, a ZS lett a legkeresettebb modell, decemberben 2563 példányt értékesítettek. Nem sokkal maradt le a Renault Clio, a francia kisautóból 2360 darabot szórtak ki a kereskedők, a dobogó harmadik fokára a Dacia Sandero fért fel (2289 db).
Hirdetés
Az trió legolcsóbbja a Sandero, az ottani indulóár átszámítva ötmillió forint, a Clio ára kicsivel hatmillió fölé nyúlik. Az MG a kettő között helyezkedik el, az 5,5 milliós árcédula kedvező, de ami ennél is fontosabb, hogy itt alapáron jár a crossoverség, ami sokak számára elengedhetetlen. Az MG szépen lépked felfelé, míg 2022 végén a 21. legnépszerűbb márka volt Európában, 2023 végére már a 16. helyen jegyezték, ami mindenképp figyelemre méltó egy frissen érkezett távol-keleti autógyártótól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?