Érkezett két hibrid Renault, az egyik plug-in!

Clio és Capture E-Tech, a Renualt első valódi hibridjei!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett az a két modell a Renualt palettájára, amikre már régóta vártunk. A két hibrid különbözik, de mindkettőben hajt is a villanymotor, az egyik konnektorról tölthető.

A Renault már a Brüsszeli Autószalonra készül, online le is leplezte azt a két fontos modellt, amik a főszerepet kapják majd a standjukon. Ezek már az E-Tech modellcsalád tagjai, a Captur és a Clio, mindkettő hibrid. Ezzel meg is kezdődött a Renault hibrid modelloffenzívája, eddig ugyanis csak 48 Voltos rendszerrel ellátott könnyű hibrid rendszerük volt - korábban a Scenicben.

Míg a Clio E-Tech hagyományos hibrid, addig a Captur a Magyarországon zöld rendszámra jogosult, konnektorról is tölthető rendszert kapott.

A két modellben közös, hogy egyaránt képesek megadni a tisztán elektromos hajtással való haladás élményét. A Captur E-Tech esetén a rendszer egy új fejlesztésű 1,6-os benzinmotorból, egy kuplung nélküli automata váltóból és két elektromotorból áll, melyek közül az egyik az indítógenerátor szerepét tölti be, a másik pedig a hajtásban játszik szerepet. Rendszerteljesítményét egyelőre nem konkretizálták, ugyanakkor akkumulátora 9,8 kWh-s, kombinált elektromos hatótávolsága 50 kilométer WLTP ciklus szerint mérve, városi használat mellett viszont 65 kilométert képes megtenni, elektromos végsebessége 135 km/h. Többféle menetmódja között találunk Sport beállítást is, ami megfelelő akkumulátor töltöttség esetén lehetővé teszi, hogy a villanymotor és a benzinmotor együtt is képes legyen hajtani, ami a 160 lóerős rendszerteljesítmény mellett egészen jó dinamikát ígér.
Hirdetés
Ezzel szemben a Clio E-Tech hagyományos hibrid modellként kerül a piacra. 1,2 literes benzinmotorjához elektromotor csatlakozik, melyhez egy 1,2 kWh-s akkumulátorban tárol energiát és termel vissza fékezéskor. A Renault azt ígéri, hogy a rendszer a városi közlekedés 80%-ában lehetővé teszi a tisztán elektromos üzemet, amivel 40%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hagyományos modellhez képest. Konkrét adatokból itt is egyelőre hiány mutatkozik, de az ígértek szerint a kilométerenkénti CO2 emisszió is 100 g alatt marad, és 70-75 km/h-ig lehet majd gyorsítani tisztán elektromos hajtással. A Clio E-Tech rendszerteljesítménye a Capturrel szemben "csak" 140 lóerő és vélhetően más elektromotor dolgozik bennük, de ezt még szintén nem pontosították, arra vélhetően várnunk kell a teljes bemutatóig. A Renault E-Tech modellcsaládjának következő tagja a Megane E-Tech lesz, mely a Capturhöz hasonló plug-in hibrid modellként érkezik, vélhetően azonos hajtáslánccal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?