Még erősebb Porschék jönnek
Érkezik a Porsche Cayman GT4 és a 911 Turbo S e-Hybrid
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Porsche eddig kÃnosan ügyelt arra, hogy kisebb modellsorozata ne vegyen el piacot a klasszikus 911-estÅ‘l. Most mindkettÅ‘bÅ‘l lesz erÅ‘sebb.
A Porsche Boxster 1996-os bemutatásakor az volt a cél, hogy a 911-es fÅ‘darabjainak felhasználásával egy annál kisebb és olcsóbb sorozatot indÃtsanak el. Az ötlet bevált, a második generációnál meg kihozták a roadster zárt változatát, ez lett a Cayman. Mára a farmotoros 911 ellenében a hátsó tengely elé beépÃtett farközépmotornak köszönhetÅ‘en a harmadik generációra tényleg a legpotensebb Porsche lett. Elég, ha a képeken látható GTS változatra gondolunk, ami bár papÃron elmarad egy hangyányival a 911 Carrera mögött, de a végsebesség és a gyorsulási adatok csak a katalógushuszároknak szólnak. A lényeg a vezetési élmény amiben egy hajszállal jobb az erÅ‘s Cayman a gyengébb 911-eseknél.
Nem fog enyhÃteni ezen a helyzeten, hogy a GTS-nél is erÅ‘sebb Cayman várható a közeljövÅ‘ben. A GT4 a 911 GT3 kisöccse lehet, ami több 911 verziónál erÅ‘sebb és gyorsabb lenne már papÃron is. EttÅ‘l függetlenül a 911-es egy igazi kultautó, elég ha ötvenéves történelmére visszagondolunk. És hogy a testvérharc élét is kivegyék abból is várható egy, a mosatni csúcsváltozatot jelentÅ‘ Turbo S-nél is erÅ‘sebb kivitel. A legerÅ‘sebb 911-es neve Turbo S e-Hybrid lenne, és a hibridhajtású 918-as csúcs-Porsche 887 lóerÅ‘t leadó technikáját kapná meg. A 911-esben 700 lóerÅ‘re "butÃtva" is 140 lóerÅ‘vel erÅ‘sebb lenne ez a hajtáslánc a jelenlegi Turbo S-nél. Brutális számok, pláne úgy, hogy ezt a csomagot a Panamera és a Cayenne motorterébe is be kÃvánják épÃteni.