Még erősebb Porschék jönnek

Érkezik a Porsche Cayman GT4 és a 911 Turbo S e-Hybrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche eddig kínosan ügyelt arra, hogy kisebb modellsorozata ne vegyen el piacot a klasszikus 911-estől. Most mindkettőből lesz erősebb.


A Porsche Boxster 1996-os bemutatásakor az volt a cél, hogy a 911-es fődarabjainak felhasználásával egy annál kisebb és olcsóbb sorozatot indítsanak el. Az ötlet bevált, a második generációnál meg kihozták a roadster zárt változatát, ez lett a Cayman. Mára a farmotoros 911 ellenében a hátsó tengely elé beépített farközépmotornak köszönhetően a harmadik generációra tényleg a legpotensebb Porsche lett. Elég, ha a képeken látható GTS változatra gondolunk, ami bár papíron elmarad egy hangyányival a 911 Carrera mögött, de a végsebesség és a gyorsulási adatok csak a katalógushuszároknak szólnak. A lényeg a vezetési élmény amiben egy hajszállal jobb az erős Cayman a gyengébb 911-eseknél.
Hirdetés


Nem fog enyhíteni ezen a helyzeten, hogy a GTS-nél is erősebb Cayman várható a közeljövőben. A GT4 a 911 GT3 kisöccse lehet, ami több 911 verziónál erősebb és gyorsabb lenne már papíron is. Ettől függetlenül a 911-es egy igazi kultautó, elég ha ötvenéves történelmére visszagondolunk. És hogy a testvérharc élét is kivegyék abból is várható egy, a mosatni csúcsváltozatot jelentő Turbo S-nél is erősebb kivitel. A legerősebb 911-es neve Turbo S e-Hybrid lenne, és a hibridhajtású 918-as csúcs-Porsche 887 lóerőt leadó technikáját kapná meg. A 911-esben 700 lóerőre "butítva" is 140 lóerővel erősebb lenne ez a hajtáslánc a jelenlegi Turbo S-nél. Brutális számok, pláne úgy, hogy ezt a csomagot a Panamera és a Cayenne motorterébe is be kívánják építeni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?