Fogadjunk, hogy ilyen Volkswagen Transportert még nem láttál

Hiába készült Németországban is, Európában nem árulták a ritka Transportert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A mifelénk ismert Transporternél is egy sokkal egyszerűbb szerkezettel rukkolt elő a Volkswagen a hetvenes években, a faék egyszerűségű áruszállító a fejlődő országok piacára készült.

Ki ne ismerné a Transporter nevet? A VW áruszállítója szinte a Bogárhoz hasonló népszerűségre tett szert, az egykoron műszaki rokon Bogarat túl is élte a haszonjármű. A már hat generációt számláló Transporter sorozatnak viszont akadtak vadhajtásai, ilyen az EA489 kódjelű Basis-Transporter. A hetvenes években rohamosan emelkedett az olajár, így a Volkswagennek szüksége lett egy olcsón üzemeltethető és jutányos áron megvásárolható haszonjárműre, amivel a fejlődő piacokon vehette fel a versenyt a Forddal és a General Motors termékeivel. A minimalitás szobra is lehetne a Hormiga (így hívták Mexikóban), a nélkülözhető dolgokat nélkülözték, így ablaktörlőből is csak a vezető elé jutott. Az 1,6 literes léghűtéses boxer a hozzá kapcsolódó négysebességes váltóval a Bogárból érkezett, annyi különbséggel, hogy itt előre szerelték és az első kerekeket hajtotta. Az ötven lóerő 78, más források szerint 93 km/h-ig gyorsította a Trakbayant (ilyen névre hallgatott a Fülöp-szigeteken), de talán egy hetvenes évekbeli haszonjárműnek ez megbocsátható. A gyártás Németországban és Mexikóban folyt, egyben, de akár alkatrészenként, otthon összeszerelhető készletben is elérhető volt a modell. Hatalmas karriert nem tudott befutni, 1975 és 1979 között összesen 6200 példány hagyta el a két gyár kapuját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?