Nem halt még ki az összes szedán: íme a Toyota Crown!

Hihetetlen, de az új Crown már a 16. generáció, és természetesen ebből is készül szedán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Első ránézésre egy átgondolt Mirai a Crown szedán kivitele, azonban ennél jóval többről van szó, elég csak az utastérbe pillantani.

Küllemében egy felextrázott Mirainak tűnik a Toyota Crown Sedan, azonban a méretein és a közös TNGA-L platformon túl nem sok hasonlóságot mutat a két modell. Az eleganciáról és a luxusról ismert Crown sokkal többet kínál, mint a márka kizárólag hidrogéncellás járműve.
Hirdetés
A szedán az utastérben nyer értelmet, hiszen a Toyota saját bevallása szerint is "sofőrös" autónak szánja a Crownt, erről pedig a tengelytáv is tanúskodik. A két tengely közötti távolságnak köszönhetően a hátsó üléssoron utazóknak rengeteg hely jut, a kényelmet pedig olyan további extrák szolgálják, mint az állítható dőlésszögű hátsó üléstámlák, vagy az adaptív felfüggesztés, amely az úthibák rezgéseit hivatott elnyelni. A hajtásról a full hibrid verzióban egy 2,5 literes, 185 lóerős négyhengeres motor gondoskodik, bár a Toyota nem bocsátkozott további részletekbe az erőforrást illetően. A Crown Sedan Japánban hidrogénhajtású modellként is elérhető, az erőforrás tökéletesen megegyezik a Mirai komponensével: 182 lóerős teljesítményre képes 300 newtonméteres forgatónyomatékkal, a japán norma szerint 820 kilométeres hatótávval, a hidrogént pedig három, összesen 141 literes nagy nyomású tartályban tárolja.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?