Vásárláskor drága, üzemeltetésben szinte ingyenes a teljesen elektromos Citroën C-Zero. Emissziómentes, kellően erős villanymotorjával szó szerint az autózás új dimenzióját képviseli.
A motor hangja ijesztő, pláne hidegen, de tankoláskor mindig kárpótol az Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, amely nyugodtan hajtva városban is elgurul 5 liter alatt.
Legolcsóbb dízel kivitelével járt nálunk a Renault Scénic. A költségtakarékos családi autót keresők jó eséllyel e verziót választanák a szerteágazó kínálatból.
Bőséges nyomatékot, gazdag tartalmat vonultat fel az új Opel Antara 2.2 CDTI, ám a bivalyerős dízelmotor, és a sok figyelmes apróság sem elég a teljes boldogsághoz.
Trükközik a Citroën: a C3-alapú DS3 önálló néven, dögös külsővel, egyedi kisugárzással kelleti magát, remek vezethetőséggel, meglepően jó minőségben. Kezdhet félni a MINI?
Mind a BMW 640i Cabrio, mind a BMW K 1600 GT kategóriája legjobbjai közé tartozik. Bár a luxus még fokozható, az autózás és a motorozás új dimenzióját ismertük meg a párhuzamos teszt során.
Nem hangzik rosszul, hogy kétliteres dízelmotor repíti a Fiat Bravo 2.0 Mjet Sport modellt, a valóságban viszont nem éreztük átütő erővel, hogy a legdurvább olasz kompakt van alattunk.