Összeért nálunk a legutóbbi Dacia Duster és a Lada Vesta SW Cross tesztautó. Elkerülhetetlen volt, hogy egymás mellé tegyük és összemérjük őket. Itt egyértelmű a győztes, bár neki is lenne komoly kihívója.
A múltidézés kártyát eddig szinte mindenkinek sikerült maximálisan kijátszania, nehéz hibázni. Az olaszok is meglátták, hogy járnak vele a legjobban, a Fiat-Mazda együttműködésből pedig ezt alkotta az Abarth.
Ha lehet mindig, mindenkit megpróbálok lebeszélni a szabadidő-autókról. Most viszont nem. A BMW X4 feliratkozott arra a rövid listára, amelyen azok a hobbiterepjárók szerepelnek, amiket őszintén ajánlok.
Az utóbbi évek megszokott versenyzőket sorakoztattak fel a kihegyezett kompaktok szegmensében. Most egy olyan kihívót kaptak, amire talán senki sem számított volna, és a koreai versenyző nem épp pehelysúlyú.
A ma kapható leginkább exkluzív és egyben legdrágább Lada a Vesta SW Cross emelt futóműves kombi, annak is robotizált váltós, csakis fullextrásan kapható kivitele. Kipróbáltuk.
Elképesztő csata megy a kompakt kategóriában, ahová a koreaiak óriási erővel törtek be. Az új Kia Ceed minden eddiginél is jobbnak bizonyul, de itt a vele szinte egy időben érkezett Focus is; összemértük őket!
Idén nagy számban vásárolt Nissan Leaf és Volkswagen e-Golf villanyautókat az állam, mi pedig egy-egy példányt egymás mellé tettünk, s megnéztük, mit tudnak.
Épp azokon a pontokon lett jobb a Duster, ahol gyengén teljesített az első. Most dízelmotorral és automata váltóval próbáltuk, és az biztos, hogy ennél több nem kéne.
Odébb még a rendes tesztautó érkezése, de egy gyors körre elhoztunk egy új Fabiát a Skoda Schillertől. Nem érdemes siratni a négyhengereseket, elég jó az 1.0 TSI is.