Vad, mégis letisztult a formavilág (kép: Motor1.com)
Szinte minden hónapban feltűnik egy vadonatúj autómárka, ami kolosszális teljesítményt, ütős dizájnt és egyediséget ígér, természetesen csillagászati árért. Aztán megszületnek a szokásos hírek az autós médiumokban, utána pedig soha senki nem hall róluk. Az autóipari start-upok helyzete nem könnyű, elég csak a küszködő hagyományos, régóta működő gigászokra gondolni: szigorú szabályozások, hatalmas fejlesztési költségek, széleskörű infrastruktúra stb. Ilyen körülmények között nem meglepő, ha a kezdők elvéreznek olykor, bár ha autónként több százmillió forintnyi bevételről van szó, egyeseknek már csak egy kamu hír után beszedhető előlegekkel való felszívódás is megéri.
[BANNER type="1"]
Ekkora szárnyat ritkán tesznek olyan autóra, amiben (elvileg) 4 személy is helyet foglalhat (kép: Motor1.com)
Most, hogy ilyen pozitívan bevezettük a kezdő hiperautó-gyártókat, próbáljunk meg azért elvonatkoztatni az elbukott vállalkozásoktól, és adjuk meg a Naran Automotive-nak is a tiszta lappal való kezdés lehetőségét. Több szempontból is kitűnni látszik a kezdő egzotikumok mezőnyéből, elsősorban azért, mert négyszemélyes. Ez ritkaság ebben a kategóriában, a Koenigsegg Gemerán kívül nem tudunk sok négyüléses hipersportautót mondani. Nem mellékes a teljesítmény sem: 1048 lóerő és 1036 Nm tombol az első tengely mögött, amivel alig több, mint 2,3 mp-ig tart a 0-100 km/h-s sprint, a végsebesség 370 km/h körüli. A több százmilliós autóknál persze gyakran dobálóznak hasonló számokkal, az viszont ritka, hogy egy négyüléses autó tudja ezt.
Hatalmas, 22 colos felniken gurul a Naran (kép: Motor1.com)
Szintén figyelemreméltó a hatalmas, GT3 osztályú versenyautókból ihletet merítő hátsó szárny, ami feltehetően nagy szerepet játszik az összesen 1377 kg-nyi leszorítóerő előállításában. A főbb alkatrészek egyébként mind a versenysportból származnak, Öhlins lengéscsillapítókkal, karbon-kerámia féktárcsákkal, és egy újfajta szénszálas műanyagból készült karosszériával érkezik a hiperautó. Már persze ha érkezik, ami, mint már tudjuk a szomorú sorsú versenytársaktól, egyáltalán nem biztos. Ugyanakkor jó alapokkal indul a Naran, a dizájnért Jowyn Wong, az Apollo IE és a DeTomaso 72 tervezője volt a felelős, a luxusminőségű utasteret egy korábbi Aston Martin dizájner álmodta meg, az 5 literes (!), duplaturbós V8-as motort pedig, amit ráadásul nem egészít ki villanymotor sem (!), a Racing Dynamics szállítja. A menettulajdonságokat a Nürburgring villanyautó-rekorderének, a NIO EP9-nek az egyik mérnöke hangolta finomra, és persze maga az alapító, Ameerh Naran sem ismeretlen a sportkocsik világában, régebben ugyanis saját maga is versenyzett. Mindössze 49 darab készül majd a Naranból - azaz a Naran "valamiből", a modell egyik különlegessége ugyanis, hogy minden ügyfél maga nevezheti el saját autóját, és persze a színekben és az anyaghasználatban is szinte teljesen szabad kezet kapnak majd. Ha minden jól megy, jövő év elején már be is mutatkozhatnak az első darabok.