Hirdetés

1,6-os és összkerekes az új R5-ös Volkswagen

Kisebb motorral hamarabb van százon a rali Polo a gyárinál

Korábban már bemutatták rajzon az új R5-ös Polót, most pedig hivatalosan is lehúzták róla a leplet. A Skodával közösen fejlesztett új versenyautó a 2018-as szezonban áll rajthoz.

Az új R5-ös Volkswagen versenyautó az új Polo alapjaira épült, drasztikus szélesítések, látványos légterelők és persze új technika jellemzi

Bár a Volkswagen kiszállt a gyári versenycsapattal a raliból, tapasztalataikat nem dobják csak úgy el. Jó lépés, hogy a bizonyított, világbajnoki címmel is rendelkező márka kulcsrakészen kínálja az új technikát, ami a korábbi Polo WRC-nél is továbbfejlesztett, ám egy kategóriával kisebben indítható. Az új Polo R5 kategóriában versenyezhet, ám már itt is szabványosak a látványos szélesítések, a drasztikusan megnövelt nyomtáv és a látványos és hasznos légterelők, na meg az összkerékhajtás.

Kétliteres helyett csak 1,6-os motort kapott, de ez is 272 lóerős, van összkerékhajtás és szekvenciális váltó

Hirdetés

Korábban úgy hírlett, hogy a versenyautó motorját a gyári Polo GTI kétliteres, 200 lóerős blokkjára építik, ám az R5-ös versenyautó 1,6-os blokkot kap. Így is jóval erősebb az utcai GTI-nél, 272 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, egy ötfokozatú szekvenciális váltón keresztül. A fejlesztőket a kategóriában már jártas Skoda versenycsapat segítette, az R5-ös Polo végül 4,1 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-ás tempót. Az új versenyautót már meg is rendelhetik a gyári csapatot, a 2018-as futamokra már homologizálták a konstrukciót, így a következő bajnokságban rajthoz állhatnak.

A kulcsrakész Polo R5 persze kisebb motorral is gyorsabb a gyárinál, 4,1 másodperc alatt megvan a 0-100, a 2018-as szezonban már rajthoz fog állni privát csapatoknál

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?