Az esztergomi gyártású Vitara már az idei évben is piacvezető, a nyári hónapokban visszaszerezte ezt a címet
Érdekesen indította az idei évet a Suzuki, hiszen tavaly az idei CO
2 kvóta minél jobb teljesítése érdekében kiárusították az összes csupán benzines modelljüket, hogy idén már csakis - lágy - hibrid modelleket értékesítsenek. Ma már lágy hibrid az esztergomi
Vitara,
SX4 S-Cross páros, de még az
Ignis és a
Swift is, a
Jimnyért pedig bár könnyeket hullajtottunk, de már ki is vezették a piacról. A tavaly kiürített raktárak persze jót tettek a CO
2 kvótának, ám rosszat az eladásoknak, nem volt autó a raktárakon, nem volt mit eladni, várni kellett picit, amíg felfut az új, lágy hibrid modellek gyártása Esztergomban. Márciusra fel is töltődtek a raktárak, ám akkor meg beütött a koronavírus.
Hamarosan még takarékosabb hajtáslánccal és szolid formai frissítéssel érkezik a Swift, az Ignis már a nyáron megújult - hasonlóképpen
Felelős vállalatként a Suzuki persze gyorsan kiadott egy higiéniai kódexet annak érdekében, hogy a vásárlók biztosan higiénikus körülményekkel találkozzanak az autószalonokban. Hazánkban persze kiderült, bár mérhető erősödést hozott a kódex, a magyar vásárlók elsősorban nem a vírustól féltek, hanem a vele érkezett gazdasági bizonytalanságtól, így hiába lett biztonságos az autóvásárlás, a vevők zöme ettől még nem mert autót vásárolni. Aztán a nyár egy kicsikét elvitte a vírust, megjelent a vásárlási kedv, a Suzukinak pedig jól jött, hogy egyrészt a vevőknek bejön a Vitara, másrészt még a gyártásból rendelőknek is akár 1 hónapon belül le tudják szállítani autójukat.
A hazai vevők számára a két esztergomi modell jelenti leginkább a Suzukit, 89 százalékban ezeket veszik
A Vitara fontossága egyértelmű, a Suzuki eladásainak 45 százalékát adja.
Alig kevesebbet 44 százalékot az SX4 S-Cross, a többin pedig osztoznak a Japánból érkező modellek, az Ignis és a Swift. Miként arról
már beszámoltunk, Vitarából eddig 3610 fogyott idén, ezzel a kompakt SUV szegmensben 39 százalékos részesedéssel rendelkezik. A Suzuki teljes idei hazai személyautóeladása 7631 példánynál jár augusztus végéig, ezzel a piac 9,7 százalékát uralja. Egyedül a Toyota tudta az év eddigi részében megelőzni (7929 példánnyal és 10,08%-os piacrésszel), ám a Suzuki lendülete szerint az év végére, de akár már szeptember végére, tehát a háromnegyedév végére is reális, hogy piacvezetővé váljon.
A hibridek terén a Suzuki már azáltal is piacvezető, hogy összes modellje lágy hibrid. Ősszel azonban a Toyota-együttműködésnek köszönhetően a legkomolyabb hibridekkel bővül a kínálatuk
A hibridek piacát már így is vezeti a Suzuki, köszönhetően annak, hogy a Vitara és az SX4 S-Cross is már csakis 48V-os hibridrendszerrel készül, az Ignis és a Swift 12V-ossal, de az Ignis már a nyár elején frissült, mostanában pedig befut a Swift frissítése is. Egy teljesen új modell, a Toyota RAV4 átemblémázott megfelelőjének számító
Across ősszel érkezik a hazai kínálatba is, ráadásul rögtön a 306 lóerős plug-in hybrid verzióval, s úgy hírlik a flottás körökben kifejezetten kedvező Corolla kombi verziójából is lesz Suzuki emblémás megfelelő - öntöltő hibrid hajtáslánccal. Hogy pontosan mikor és mennyiért érkeznek a Suzuki számára új modellek, egyelőre nem ismert, az viszont már biztos, hogy a márka is teljesen komolyan veszi a hibridesítést. Azok után, hogy dízelmotorjaikat már néhány éve elbúcsúztatták, ma már csakis hibrid modelleket találunk a palettán, még ha azok csupán lágy hibridek is.