5 autó, 5 éves kor alatt – egy új Dacia Sandero áráért

Mit kapsz a használtpiacon egy Sandero áráért ötéves korig?

Üde színfolt az új autók piacán a Sandero friss generációja, hiszen az elszálló árak mellett nagyon kedvező számot látunk a Dacia árlistáján. Ugyanakkor érdemes ezt a számot megfuttatni a Használtauto.hu felületén is.

Csak kapkodom a fejem, amikor a tesztautók árait bogarászom. Olyankor nem egyszer 10 millió forintos értékek jönnek velem szembe, miközben egy alsó-középkategóriás járműről van épp szó. Persze a tesztautókat többnyire csúcsfelszereltséggel, vagy ahhoz nagyon közeli szinten adják, ám ha megnézem az alapárakat, akkor sem őszinte a mosolyom, és akkor még finoman fogalmaztam. A kisautók között sem rózsás a helyzet, viszont az új Dacia Sandero[/url] érkezésével kicsit őszintébb lett a mosolyom. Az új Sandero lényegében a Clio alapjaira épül. Márpedig hiába kisautó papíron a Clio, azért ha a szükség úgy hozza, egy kisebb családnak is simán megfelelő autó lehet. Dacia dizájnnal most 3 399 000 forinttól. Igaz, ez a fapados változat, többek között fényezetlen lökhárítókkal, meg úgy összességében eléggé megkötik a vásárló kezét ezért az árért. Érdekes tehát megnézni, hogy ugyanennyiért mit kapunk a használt autók piacán. Most maximum 5 éves korig lőttem be a határt, de úgy, hogy azért minél frissebb autókat kerestem, eggyel nagyobb kategóriában, az alsó-közepesek között. Ford Focus
3,4 millió forintból már kijön egy harmadik generációs Ford Focus elfogadható futásteljesítménnyel, ami alatt a 100-150 ezer kilométeres intervallumot értem. Többnyire az 1,5 literes TDCI dízelekkel találkozni, de akad néhány 1,6 literes benzines motor is. Mivel ezek 3-4 éves járgányok, akadhat közöttük olyan is, amelyikre még érvényes a gyári garancia. Ráadásul ebben az árkategóriában már jól felszerelt Technology, akár Titanium modellek is elérhetők. Túl sok probléma nincs egyébként a Focusokkal, fenntartásuk nem emészt fel veszedelmes összegeket. A dízel a kényesebb technika, EGR hibák már előfordulhatnak, és persze a hazai utak nem kímélik a futómű-alkatrészeket sem.
Hirdetés
Hyundai i30
A dél-koreai márkák között mindig érdemes körülnézni, ha jó ár/érték arányú autót keresel. Ötéves Hyundai i30-asokból egészen jó ajánlatokat lehet kifogni 3,4 millió forintért. Főleg az 1,4 literes benzinmotorral, kicsivel 100 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel. Akad 1,6 literes dízel is, ám ebben az árkategóriában ezek már nagyobb futásteljesítményűek, jellemzően 150 ezer kilométer felett járnak. Az 1,4 literes benzinmotoroknál a nyúló, elszakadásra hajlamos vezérműlánc okozhat gondot, ezért vásárlás után ezt egyből érdemes cseréltetni, illetve szigorúan betartani a gyártó által előírt cseréket. Más tipikus hibája nincs a benzinmotoroknak, amennyiben megfelelően karbantartották őket. Az 1.6 CRDi dízelben pedig nincs kettős tömegű lendkerék, így annak cseréjével sem kell számolni. Viszont a nagynyomású szivattyúk okozhatnak kellemetlen meglepetést. Engedjétek meg, hogy a Kiát is egy kalap alá vegyem, hiszen a technika ugyanaz. Az árak is és a futásteljesítmények is hasonló szinten mozognak, ezért érdemes körülnézni a garanciát a Hyundai 5 év korlátmentesével szemben 7 év/150 ezer kilométerig vállaló testvérmárkánál. Opel Astra
Astrákból még nagyobb a kínálat, mint az eddig megemlített típusokból. Jellemzően 150 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén mozognak a 4-5 éves Astrák. A K, tehát a jelenleg újonnan is kapható generációból 1,6 literes dízel és benzines, illetve 1,4 literes benzinesek férnek bele a keretbe. A legtöbb példány Enjoy felszereltségű, természetesen jobban felszereltek, mint az új Sandero, sőt még automata váltóval is ki lehet fogni egy-egy példányt a 3,4 millió forintos keretből. A WhatCar? 2019-es felmérése alapján sajnos a K generáció 1,6 literes dízelei a legkevésbé megbízható motorok közé tartoztak, úgyhogy érdemesebb a benzinesek között keresgélni, azokra jóval kevesebb panasz érkezett.
Hirdetés
Skoda Octavia
Bizony, a harmadik generációs Octaviák között is lehet keresgélni. Igaz, futásteljesítményben mindenképp többre kell számítani. Viszont az utastér méreteiben is, erről az Octavia minden generációja híres. Az 1,6 literes dízel a leggyakoribb, elvétve 1.2 TSI is előfordul. A felszereltségeket nézve az Ambition és a Style dominál, amik nem a leggazdagabbak, de mindent megadnak, ami fontos. Az 1,2 literes, turbós benzines motor megbízható darab, viszont nem a legjobb választás egy ekkora autóhoz. Az 1,6 literes dízel sem egy bajos szerkezet, viszont a vízpumpa hibáját nagyon sok esetben jelezték már. Suzuki Baleno
Nem hagyhattam ki a Suzukit a keresésből, bár én naiv azt hittem, bele fog férni egy 5 éves SX4 S-Cross a 3,4 millió forintba, de nem. A Baleno fér bele 1,2 literes benzinmotorral, viszont ezek futásteljesítménye 100 ezer kilométer alatti. Sőt, itt még 3 éves modellek is akadnak, garanciával! Sajnos visszahívás volt a Suzukinál, ugyanis a 2016-17-ben gyártott Balenókban a start-stop rendszer hibája miatt megszűnhet az akkumulátor töltése, így a jármű megállhat menet közben. Vásárláskor érdemes leellenőrizni, hogy valóban visszavitték-e az adott autót a hiba orvoslására. Típushibaként pedig a gyenge, elszakadásra hajlamos ékszíj említhető, persze nagyon félni nem kell tőle, nincsenek tele az utak megállt Balenókkal. Összességében tehát a Baleno sem egy rossz választás, de érezhetően más kategória, mint a fentebbi járművek. Persze más szóba jöhető autók is léteznek, itt lehet böngészni a vázolt paraméterekkel a Használtautót! Ti milyet választanátok ennyi pénzért? Írjátok meg a kommentek között!
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.02.19. at 09:55
    Permalink

    Kicsit kezd visszataszítóvá válni, ahogy ezen az oldalon propagálják a Dákót..

    Egy biztos, az a termék, aminek ennyire kell a reklám, a hype, jó nem lehet.

    Messzire el kell kerülni.

    • 2021.02.19. at 12:45
      Permalink

      Pont azért nyomatják, hogy végre-valahára tűnjenek el a kommentszekcióból a “román autót elvből nem veszünk”, “a TLX is xar volt, ez se jobb” és az “amíg a határokat nem állítják vissza, ez a márka globálisan meg fog bukni”(???) típusú hozzászólások. Én is így csinálnám, ez a marhaságcunamit egyszerűen fel kell számolni…

      Azt meg ugye nem gondoltad komolyan, hogy az egyáltalán nem reklámozott márkák a legjobbak… Pfff, drága jó istenem… Az autóértékesítés egyik legfontosabb pillérét(marketing) akarod elbagatellizálni? Te hogy adnál el autót, ha abszolút nem reklámoznád? Honnan tudnák meg szélesebb tömegek, hogy a márkád hol tart fejlődésben, milyen selling pointokat tud felmutatni, milyen formanyelv(ek)kel, milyen modellekkel, milyen árakon? Lelkileg készülj fel, hogy az újsütetű kínai, amerikai EV-brandeket is nagyon fogják tolni, remélem, azért majd túléled…

      • 2021.02.20. at 16:54
        Permalink

        Csalfa Romeo , csak jelzem neked , hogy a ” reklámozás ” nem az autós portálok feladata. Senki nem állítja , hogy nincs szükség a reklámra , eleget látjuk mindenhol a Sandero reklámját is , ezt megoldja a termék gyártója , forgalmazója . Azt én is érzem , hogy túltolják az autós újságírók a Dacia-k istenítését , nem megfeleő helyén kezelik egyszerűen az autókat. Hogy ez miért van ? ..nos van ötletem , de megtartom magamnak .
        Kommentszekcióra érzékenynek lenni ? Fogadjunk Te is szoktál fostalicskázni meg fosvágenezni .. Ha Te pont nem akkor mások… kommentszekcióknak mindenhol megvannak a fikázói .

  • 2021.02.20. at 11:07
    Permalink

    Ennyi felesleges karaktert elnyomni erre a teljesen értelmeteln témára , te Jó ég. ! Értem én , hogy trendi hypolni a Dacia-t , de ennél értelmetlenebb témát már régen láttam . Mintha egy pár éves kertes nagy családi házat hasonlítanának össze egy új és kicsi panellakással ( ha lenne ilyen persze ) Segítek szivesen : ha már erről írtok cikket akkor vegyétek alapul azt a Sandero-t amely létezik is a gyakorlatban , és alapja lehet bármi összehasonlításnak . Az kb 4.5 millíó . A cikk pedig félrevezető is , hiszen a sok tájékozatlan majd rohan a Dacia kereskedésbe hogy adjanak neki egy alap Sandero-t 3,4 milláért. Nem baj , ha fényezetlen a lökös. Majd jön a pofon , hogy semmi , de semmi nincs az autóban , se klima , se rádió , de még zárat is kulccsal kell nyítni 2021-bem Választhatsz szép fehér fényezést nagy barom fekete műanyagokkal . Érdekes , hogy ezt a cikkíró nem írja meg, csak azt , hogy fényezetlen a lökhárító .

  • 2021.02.20. at 12:31
    Permalink

    Egy egész cikket szenteltünk a Sandero alapáras változatának, linket is találsz hozzá, ha figyelmesebben olvasol. Szerintem érdekes a téma, sajnálom, ha nem értesz egyet. 🙁

  • 2021.02.20. at 16:33
    Permalink

    A Dacia mint olcsó autó elbukott, ezért tervbe vették, hogy feljebb pozicionálják. Szerintem egyszerűbb lenne megszüntetni a márkát és Európában is Renault néven tovább árulni a gyártmányokat.

    • 2021.02.20. at 17:25
      Permalink

      Elbukott??? LOL 😀 Zajos siker, globálissá akarják tenni(kivétel Észak-Amerika). Nyilván az idők változnak, azzal lépést kell tartani, a “fapados” szó sem azt jelenti már, mint az első Logan idejében. Ha a VW-csoport új márkákat hoz létre(Jetta, Cupra), akkor a Renault-csoport miért ne hozhatna? (A VW-csoport “Jettája” lesz majd a Dacia márka megfelelője a németeknél, szerintem idővel az is globálissá lesz téve.)

      • 2021.02.24. at 16:54
        Permalink

        Ez egy világautó, eddig is gyártották Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában is. Oroszországban Renault és Lada név alatt egyaránt. De az oroszok is már inkább veszik a belpiacos páréves használt japánokat, mint ezeket.
        Minden árérzékeny, igénytelen piacon jelen vannak már vele.

  • 2021.02.20. at 16:43
    Permalink

    Ezerszer lerágott csont ez a téma. Ha és amennyiben megint nekiugrunk megint akkor érdemes megfelelő alapokat választani az összehasonlításhoz. Hogy lehet egy fehér , klima, rádió és minden nélküli 330 literes , 65 lóerős autót bármilyen tekintetben összevetni egy igen jól felszerelt 600 literes csomagterű nagy hodállyal ? ! Van éppelméjű ember aki szeretne egy nagy és jól felszerelt családi autót , de inkább vesz helyette egy kisautót 0 , azaz nulla , felszereltséggel ..csak mert az új? Nincs. Ha már a méret nem stimmel akkor legalább a felszereltséget kellett volna szinkronba hozni .
    Különben tényleg semmi értelme tehát nem szól a ” választás lehetőségéről ” . A másik hozzászolóval pedig egyetértek , folyamatos a Dacia-k túlzott , és azonnal észrevehető hypolása , nem csak itt , mindenhol . Mondom ezt ráadásul egy 3 éves Sandero tulajdonosaként .

  • 2021.02.23. at 09:38
    Permalink

    Van 2016-os Suzuki SX4 Scross GL felszereltségben tempomattal elektromos ablakkal klímával stb. 3490000 ft-ért 100.000 km futásteljesítmény alatt! A Sanderoban alapból klíma sincs ha jól tudom de még rádió sem! Egy tempomatos klímás Sandero 4.800.000 Ft és akkor is csak egy 1.0 turbó motor van benne 90 lóerővel.
    4800.000 Ft-ért már sokkal jobb autót is lehet venni akár 3 évesen!

    • 2021.02.23. at 16:16
      Permalink

      3 Suzuki után Renault-okat használunk. Jó nem Dácia.
      De, 2-3 évesen a Suzukiban valami (ülés,ajtókárpit,műszerfal) zörög ciripel nyikorog, engem qrvára idegesített, és egyikben sem sikerült megszüntetni.
      A Renaultokban 10-12 évesen 120-130e km után is egyben van a kocsi. (tudom el fog romlani valami fos francia)
      2. De, átülve Suzuki után Renaultba mintha tankban lennél, érzed az anyagot, mert abban van!

Vélemény, hozzászólás?