70 éves a Tama, a Nissan Leaf dédnagyapja

A Leaf előtt is íródott a japán villanyautó történelem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint fél évszázados sztorit idéz fel a Nissan, villanyautós történelmük kezdetéről. Friss fotókon a Tama, a Leaf távoli elődje.


A világ egyik legismertebb és legsikeresebb villanyautója a Nissan Leaf, azt viszont kevesen tudják, hogy a japán gyár elektromos történelme jóval hosszabb múltra tekint vissza. Most egy 1947-es villanyautóra, a Tamára hívja fel a figyelmünk a Nissan, ami több szálon is kötődik hozzájuk. A sztori a második világháború után íródik, amikor Japánban már nehéz volt üzemanyaghoz jutni, a reaktorok viszont még keményen állították elő az elektromosságot. Természetesen egy elektromos hajtású autó tűnt a legjobb megoldásnak, ezért az egykori repülőmérnökökből alakult Tokyo Electro Automobile Company létrehozta első négyüléses autóját, belsőégésű motor nélkül.
Erejét egy mindössze 4,5 lóerős villanymotorból nyerte, két méretes ólomsavas akkumulátora a kabin alatt kapott helyet. Kihúzható sínekre szerelték ket, hogy könnyen cserélhetőek legyenek a természetesen kei-car méretű apróságon. A 40 voltos, 162 Ah-s hajtás 65 emissziómentes kilométert tett lehetővé egyetlen töltéssel, a végsebessége 35 km/h volt. Zseniális adatok, amik jól érzékeltetik, hogy hova fejlődött mára a villanyautózás. Később, 1948-ban csatlakozott a Tama Junior kompakt személyautó, majd 1949-ben a nagyobb Tama Senior.
Hirdetés

A később Prince Motor Companyra átnevezett japán manufaktúrát 1966-ban vásárolta fel a Nissan. Olyan legendás modellek készültek a kezeik alatt, mint például a Nissan Skyline. Közben a japán gyár a jövőbe is tekint, épp villanyautós sztorijuk következő fejezetét kezdik el írni szeptemberben, amikor a második generációs Leaf debütál majd. A mostanra jobban kupésított ferdehátú, a Nissan ProPilot sofőrsegéd rendszerét is megkaphatja majd, amire viszont mindenki kíváncsi, az a várható hatótáv. Míg a kisebb modelleknek felfelé kerekítve 300, addig a nagyobb akkumulátorosoknak akár 500 km hatótávot ígérnek. Az idős elődről több részlet a Nissan angol feliratos videójában:

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?