A legkeményebb Hyundai: turbóval a Genesis Coupe V6-osa
Hyundai Genesis Coupe Hurricane SC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Turbós Hyundai Genesis Coupe eddig is létzett, ám ilyen brutális verzió még nem. A Hurricane SC színre lépését egyelőre csak az Egyesült Államokban tervezik. Sajnos.
Ha a 2,0 literes turbóhoz viszonyítjuk, az immár szintén turbós, 3,8 literes V6-os (303-ról) 450 lóerőre húzott teljesítménye 125 százalékos többletet jelent, de az alapokat adó V6-hoz mérten is 50 százalékos a teljesítménynövelés. A turbó mellett ezt egyebek mellett átdolgozott befecskendezőkkel, alumínium lendkerékkel és átdolgozott kenőrendszerrel érték el. A motor mellett természetesen minden egyéb is változott, például a V6-os esetén amúgy is önzáró hátsó differenciálmű immár hűtött és mechanikai felépítésével is a teljesítményhez igazított.
Az elöl MacPherson, hátul független, több lengőkaros futóműben újak az állítható hasmagasságot adó, szabályozható rugók és az egycsöves, Bilstein lengéscsillapítók, valamint a 6 dugattyús, Brembo féknyergek is. Érdekesség, hogy a fokozott használat miatt még a kormányrásegítés is kapott hűtést, hogy extrém, versenypályás használatban ne melegedhessen túl.
A külső átdolgozásért a Rhys Millen Racing (RMR) felelt, elöl-hátul változtak a lökhárítók, új a hűtőmaszk és az oldalsó spoilerezés is, hátul diffúzor és a csomagtérajtó spoilere is javítja az aerodinamikát, a 19 colos Enkei felniket és az azokra húzott Hankook abroncsokat régi, jól bevált partnereitől vásárolta az RMR. Természetesen a kipufogórendszer nem csak akusztikájával tér el a gyáritól, némileg teljesítményfokozó hatása is van.
A LED-es fényszórókkal szerelt Hurricane SC beltere a Hyundai színvilágát hozza, így a fekete bőrkárpit kék betétekkel és cérnával cizellált, a hifit a Harman adja a Las Vegas-ban, november 1-én, a SEMA Show kiállításon debütáló sportkocsiban. Árról és európai színre-lépésről sajnos egyelőre nincs információnk.