A legkeményebb Hyundai: turbóval a Genesis Coupe V6-osa

Hyundai Genesis Coupe Hurricane SC

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Turbós Hyundai Genesis Coupe eddig is létzett, ám ilyen brutális verzió még nem. A Hurricane SC színre lépését egyelőre csak az Egyesült Államokban tervezik. Sajnos.

Turbós Hyundai Genesis Coupe? Hiszen olyan már nálunk is járt, imádtuk is, 10 millió forintért nemigen lehet találni élvezetesebb kupét. Nem vágyódtunk belőle a nagyobb V6-osba, ám most a Hyundai némi tengerentúli segítséggel, egyebek mellett a michigani Hyundai America Technical Center (HATCI), a Magnuson Products, a Rhys Millen Racing, a hifi-specialista Harman International és a diffi-guru Torvec Inc. közreműködésével megépítette a Genesis Hurricane SC csúcskivitelt, mely a jövő hónapban nyíló SEMA tuningshow nyitásakor debütál.
Ha a 2,0 literes turbóhoz viszonyítjuk, az immár szintén turbós, 3,8 literes V6-os (303-ról) 450 lóerőre húzott teljesítménye 125 százalékos többletet jelent, de az alapokat adó V6-hoz mérten is 50 százalékos a teljesítménynövelés. A turbó mellett ezt egyebek mellett átdolgozott befecskendezőkkel, alumínium lendkerékkel és átdolgozott kenőrendszerrel érték el. A motor mellett természetesen minden egyéb is változott, például a V6-os esetén amúgy is önzáró hátsó differenciálmű immár hűtött és mechanikai felépítésével is a teljesítményhez igazított.
Az elöl MacPherson, hátul független, több lengőkaros futóműben újak az állítható hasmagasságot adó, szabályozható rugók és az egycsöves, Bilstein lengéscsillapítók, valamint a 6 dugattyús, Brembo féknyergek is. Érdekesség, hogy a fokozott használat miatt még a kormányrásegítés is kapott hűtést, hogy extrém, versenypályás használatban ne melegedhessen túl.
A külső átdolgozásért a Rhys Millen Racing (RMR) felelt, elöl-hátul változtak a lökhárítók, új a hűtőmaszk és az oldalsó spoilerezés is, hátul diffúzor és a csomagtérajtó spoilere is javítja az aerodinamikát, a 19 colos Enkei felniket és az azokra húzott Hankook abroncsokat régi, jól bevált partnereitől vásárolta az RMR. Természetesen a kipufogórendszer nem csak akusztikájával tér el a gyáritól, némileg teljesítményfokozó hatása is van.
A LED-es fényszórókkal szerelt Hurricane SC beltere a Hyundai színvilágát hozza, így a fekete bőrkárpit kék betétekkel és cérnával cizellált, a hifit a Harman adja a Las Vegas-ban, november 1-én, a SEMA Show kiállításon debütáló sportkocsiban. Árról és európai színre-lépésről sajnos egyelőre nincs információnk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?